Voordelig plastidip alternatief voor barrelchallenge?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Voor de barrelchallenge hebben we een barrel* op het oog.

*Een new beetle, wat putjes/lakschade op de hoeken etc.

Nu is deze blauw metallic van kleur, maar eigenlijk wil ik hem matzwart hebben, en daarna diverse details aanbrengen.
Nu heb ik 2 opties:
1: Gewoon verbouwen, plekken kaal slijpen waar ik het e.e.a. wil gaan vastlassen, zwart verven met acrylverf, een roller of verfspuit en de auto na de rit houden of verkopen voor een barrelprijs.
2: Alle accessoires monteren met klemmetjes/ beugels welke bijv. om de carosserie heen klemmen, of montagekit. Een tijdelijke laklaag matzwart aanbrengen, en de auto na de rit weer redelijk in oude staat terug kunnen brengen. Met de blauw metallic lak dus. Dan kan ik hem misschien nog zonder veel verlies weer verkopen, of mijn vriendin kan er in gaan rijden.

Optie 1 is hier dus duidelijk de makkelijkste weg, geen gezeik, gewoon die auto verbouwen zoals we willen, lekker lassen, slijpen, en boren. En nergens over na te hoeven denken qua aangebrachte schade.
Maar als ik een lak kan vinden die ik er later makkelijk af kan krijgen, met een fles thinner of wrap/plastidip style, dan maakt dat het interessant om over optie 2 na te denken.

-Wrap en Plastidip is te verwijderen. Maar een hele Beetle daarmee behandelen gaat in de kosten lopen, wat weer niet opweegt tegen de eventuele restwaarde.
- Het hoeft absoluut geen mooie egale glanzende lak te zijn ofzo, sterker nog, de auto moet er als ruige terreinwagen/legervoertuig uit gaan zien.
- Misschien een onderlaag van papier machee, en daarover de acrylverf+airbrush? Zolang hij geen dagen in de regen staat blijft dat volgens mij wel zitten. En de onderlaag geeft meteen een rauw uiterlijk, alsof hij overal gedeukt is.
- Ik heb geen ervaring met het verwijderen van acrylverf met gegarandeerd behoud van de onderliggende autolak. Misschien dat thinner of verfoplosser werkt, ik zou het niet weten...Vandaar dit topic :+

edit: Ik zie net dat er ook palstidip in gallons te koop is:
https://plastidip.nl/plas...ti-dip-gallon-matte-black
Met 2 gallons+verdunner kom ik dan op iets van 200€ uit, ook niet heel voordelig, maar het is te overwegen.

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 03-11-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:30

Amphiebietje

In de blubber

Waarom zet je de auto niet gewoon in de zwarte primer (zal mat- of zijdemat zwart zijn), zodat je hem na afloop van de barrelchallenge na een schoonmaakbeurt in een donkere kleur* kan schilderen?

* Of zilver of een andere metallic kleur die goed werkt met een donkere ondergrond.

Ik zou denken dat bij tijdelijk bevestigen van de accessoires op een tijdelijke laklaag er kans is dat de accessoires loslaten door de trillingen of luchtweerstand tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De gedachte achter de challenge is natuurlijk sowieso optie 1...

Denk je echt dat je de auto heel genoeg overhoud dat optie 2 uberhaupt realistisch is? Lijkt mij investeren in iets wat je echt niet meer uit gaat halen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ja optie 1 is wel het meest voor de hand liggend, en voordelig. (Blik zijdeglans buitenverf van het huismerk, effe opschuren en spuiten maar )
Ik weet niet hoe heel hij blijft, nog niet eerder meegedaan :P
Als het allemaal heel blijft zou hij dus een 2e leven kunnen krijgen als 1e auto voor mijn GF. Maar dan zou de metallic blauwe kleur wel mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou de kinderen in de buurt hun gang laten gaan met verschillende kleuren verf, racen en daarna verkopen als Herman Brood Kever in het buitenland :P

* Falcon liet zijn fantasie even los... :+

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 03-11-2017 15:13 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
_ferry_ schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:52:
-Wrap en Plastidip is te verwijderen. Maar een hele Beetle daarmee behandelen gaat in de kosten lopen, wat weer niet opweegt tegen de eventuele restwaarde.
Merkloze chinese wrap valt misschien wel binnen budget toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op de bekende chinese sites zijn genoeg rollen te vinden van dat spul, carbon look, mat zwart, voor vaak een paar dollar per rol. Let wel even goed op de reviews, er zit nog wel eens wat 'sticker' spul tussen wat je er bijna niet meer af krijgt.

Maar aangezien het toch een barrelchallenge is, waarom niet dat wrappers bellen met de vraag of je wat restvoorraadjes kan opkopen? Als het maar steeds wat metertjes zijn, het hoeft toch geen perfect resultaat op te leveren? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
Zou de verf die ze normaal op basisscholen gebruiken niet werken? Worden regelmatig schilderingen mee op de ramen gemaakt die een schooljaar later weer worden verwijderd(met water?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:47

DexterDee

I doubt, therefore I might be

erik23 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:46:
Zou de verf die ze normaal op basisscholen gebruiken niet werken? Worden regelmatig schilderingen mee op de ramen gemaakt die een schooljaar later weer worden verwijderd(met water?).
Je bedoelt die verf op de binnenkant van de ruit, die er met een flinke regenbui af zou spoelen als het aan de buitenkant zou hebben gezeten? :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:11
Ik zou voor optie 1 gaan, dat is het makkelijkste en echt het leukste om te doen. Gewoon met jullie blote mannenklauwen ombeunen aan de auto om er echt "jullie" barrel van te maken. Zo veel mogelijk sirenes, zwaailichten, verstralers, ledstrips en andere zooi er op schroeven/lassen. Vervolgens je interieur verbouwen met schakelaar panelen, speakers, bekerhouders en tablet/navigatiehouders en gaan met die banaan!

Als je verder nog info wil, PM gerust. Ons barrel (aantal jaar in bezit) is op geverfd, gesoldeerd, geboord, geslepen en gesoldeerd. Inmiddels hebben we er ruim 13.000 barrelchallenge/carbagerun kilometers mee gereden(klokje staat op 430k nu), dus we hebben inmiddels wat ervaring :P.

Afbeeldingslocatie: https://imghost.io/images/2017/11/03/Schermafbeelding2017-11-03om20.31.41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Top :) Ga denk maar voor schoolbordverf, lekker mat en hard. En door het ruwe oppervlak kan ik er daarna weer goed op airbrushen. Verstralers, sirene en nog wat spul voor het thema hebben we al liggen.
Als we echt los gaan zal het inderdaad niet meevallen om nog voor optie 2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij de action hebben ze goedkope spuitbussen acryllak. Misschien zit de kleur matzwart daar ook bij.
Dan heb je voor een paar tientjes je auto weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 14:38

cdoens

Peugeot-gek

Action heeft inderdaad matzwarte knikkerbussen in het assortiment. 2 a 3 euro de bus.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Da's wel voordelig inderdaad :) Maar vermoed dat voor een hele auto al gauw een bus of 6 of meer nodig is, als ik het zo moet gokken. Dan kan een blik acrylverf ook, die giet ik dan in de verfspuit. Vind ik persoonlijk wat prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00

-tom-562

Oliesjeik

Haha, voor een complete auto heb je denk ik nog wel meer nodig dan een bus of 6.
Als het niet supernetjes hoeft te zijn, zou ik de auto gewoon rollen met een rollertje. Ff de boel een beetje doodschuren, ontvetten en gaan met die banaan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ja, rollen of spuiten, vrijwel om het even, alleen het spuiten geeft geen strepen en is iets zuiniger in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hou er wel rekening mee dat je dan twee keer een nieuw kentekenbewijs aan moet vragen:

https://www.rdw.nl/Partic...uw-voertuig-wijzigen.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
_ferry_ schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:54:
Ja, rollen of spuiten, vrijwel om het even, alleen het spuiten geeft geen strepen en is iets zuiniger in gebruik.
Met een beetje luk is die spuitbusverf ook nog weer te verwijderen, de strepen welke op onze Astra gespoten waren hebben we volledig met een beetje (veel) tinner kunnen verwijderen. Wellicht helpt het om de lak eerst even flink te poetsen voordat je met de spuitbus begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:55:
Hou er wel rekening mee dat je dan twee keer een nieuw kentekenbewijs aan moet vragen:

https://www.rdw.nl/Partic...uw-voertuig-wijzigen.aspx
Goeie! Zelfs het tijdelijk aanpassen zoals wrappen staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Ik heb een keer een kadettje gehad die volgens mij geverfd was met structuurverf van de Hema ofzo, drook was hij rood, nat bruin :P. Met de hogedrukspuit kwamen ook zo stukken van de verf eraf zetten, is misschien ook een optie als je nog terug wilt kunnen.
Pagina: 1