Kan qbittorrent op de downloads op je NAS opslaan in Linux?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 05:29
Ben pas met Linux bezig dus zal vast wel domme vraag zijn en een Google search geeft het antwoord niet, dus ik stel hem hier.

Ik zie in de preferences van qbittorent geen optie om een folder op mijn Synology NAS te selecteren als download folder (ik gebruik Fedora 26).

De transmission client staat dat wel toe, maar het werkt niet. Als je gaat downloaden komt er melding 'operation not allowed' of zoiets.

Iemand die dit werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De netwerkshare mounten op je Fedora machine, mits de user die qbittorent draait de juiste rechten heeft zal dat werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Ik heb de folder open in de Files app. Ik kan de content in die NAS folder dus zien vanuit de Files app. Dan moet hij toch gemount zijn of niet? Hoe kan ik er anders bij. Ik kan dubbelklikken op video file en hij speelt netjes af vanaf de NAS via de vlc player die ik draai onder Linux. Dus ik denk dat het gemount is.

[ Voor 5% gewijzigd door SAICRJMPM op 03-11-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:29
heb je de juiste rechten om te mogen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, als je via je 'verkenner' een share opent, gebeurt dat via een virtueel filesystem mount. Dat is niet altijd ondersteund door andere programma's. Je opent namelijk in feite een locatie zoals smb://nas/share en niet /media/nas/share. De SMB URI wordt niet ondersteund.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
ok dank je; ik ga verder zoeken met deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SAICRJMPM schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:45:
Ik heb de folder open in de Files app. Ik kan de content in die NAS folder dus zien vanuit de Files app. Dan moet hij toch gemount zijn of niet? Hoe kan ik er anders bij. Ik kan dubbelklikken op video file en hij speelt netjes af vanaf de NAS via de vlc player die ik draai onder Linux. Dus ik denk dat het gemount is.
Nee, dan is die niet gemount. Zoek even op "fedora mount network share". En wellicht heb jij wel rechten maar als je de bittorrent applicatie onder een andere user draait moet die ook rechten hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Ik heb het gemount middels mount -t cifs //IP adres NAS/sharenaam ~/NAS

Daarna kwam prompt voor wachtwoord op de NAS, dat getyped.

Ik kan in home/NAS/Bittorrent nu inderdaad de files zien en ik kan deze folder nu ook selecteren in qbittorent als download folder. Maar downloaden gaat niet want I/O error permission denied krijg. Hoe kan ik instellen dat ik er kan downloaden?

[ Voor 89% gewijzigd door SAICRJMPM op 03-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat komt omdat de effectieve rechten voor root zijn ingesteld. Als je een cifs share mount, zal je met de opties uid=<nummer of naam>,gid=<nummer of naam> moeten opgeven wie de effectieve eigenaar is van de bestanden. Dit verandert overigens niks op de NAS zelf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Hero of Time schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:32:
Dat komt omdat de effectieve rechten voor root zijn ingesteld. Als je een cifs share mount, zal je met de opties uid=<nummer of naam>,gid=<nummer of naam> moeten opgeven wie de effectieve eigenaar is van de bestanden. Dit verandert overigens niks op de NAS zelf.
Bedankt. Ik zag net inderdaad dat de root eigenaar is van de NAS folder in mijn eigen /home folder en dat zal zijn waarom ik er niet bij kan met schrijven.

Nu weet ik zeker dat het gaat werken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
1 op je nas rechten aan je gebruiker geven!
2 map op je linux pc, zet dar de rechten naar je gebruiker.

Zoek ook hoe je een share automatisch koppelt bij booten, dan is je nas direct beschikbaar,
sommige linuxen moet je met de hand koppelen, dan ziet software deze pas, door tijdens booten dit al te doen, werkt het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:04
Waarom niet de ingebouwde downloadstation van Synology gebruiken? Je zult er ongetwijfeld een goede reden voor hebben hoor. Maar wellicht ben je ook niet op de hoogte van het bestaan daarvan.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Ik heb het werkend. Iedereen bedankt.
Pagina: 1