iPhone troubleshooting; telefoon op zwart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41
Op vakantie ging de iPhone 6s van mijn vriendin na het drainen van de accu door gebruik ineens niet meer aan. Nieuwe lader gekocht op vakantie, maar geen resultaat.

Na vakantie direct een nieuwe accu in het toestel gezet, toestel ging na vervanging echter niet direct aan. Wel lukte het op een begeven moment om hem in recovery mode te krijgen, dit was vlak voordat ik weg moest, en heb het toestel toen aan de pc laten zitten met het itunes logo.

Na thuiskomst het toestel echter weer op zwart, en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Andere lader, stekkers geprobeerd, niets. Lijkt er in dit geval op dat de accu niet laadde? PC is niet op stand-by geweest in de tussentijd.

Volgende stap; vervangen van het gehele lightning connector bordje, dit heb ik gisteren zorgvuldig gedaan. Dit keer ook een powerbank welke laat zien dat er stroom geleverd wordt. Na aansluiten van het toestel op de powerbank, niets. Daarna verschillende kabels geprobeerd, wat me op viel is dat de 3rd party kabel welke mijn vriendin gebruikte op vakantie, voordat het toestel stuk ging, wel power levert naar de iPhone.Telefoon wordt nu ook weer warm. Heb hem een nacht aan de powerbank laten zitten, om vanochtend tot de conclusie te komen dat er 8000 mah is weggetrokken.

Ik zit even vast nu, iemand met ideeën hier? Deze zijn zeer welkom!

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Beste antwoord (via paradoXical op 03-11-2017 15:35)

Verwijderd

Hey!

Dit is een heel bekend defect in de iPhones, gebruik van imitatie laadkabels. Wat er gebeurt is dat de USB controller chip defect gaat en dan krijg je precies wat je beschrijft. Andere symptomen zijn snel leeg gaan, langzaam opladen, verspingen van batterijpercentage, etc.

Deze chip wordt vaak de 'u2 ic chip' genoemd, echte naam die door Apple aan deze chip is gegeven is 'tristar'.

Dit vergt microsoldeer werk en kun je niet doen zonder speciale apparatuur en een microscoop. De chip wordt dan vervangen en vaak werkt de telefoon daarna weer. Ik zou zoeken naar iemand die dit werk doet (stuur me een PM). Ik zou het vooral niet naar een telefoonwinkel sturen, die sturen het vaak door en kom je duurder uit.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Dit is een heel bekend defect in de iPhones, gebruik van imitatie laadkabels. Wat er gebeurt is dat de USB controller chip defect gaat en dan krijg je precies wat je beschrijft. Andere symptomen zijn snel leeg gaan, langzaam opladen, verspingen van batterijpercentage, etc.

Deze chip wordt vaak de 'u2 ic chip' genoemd, echte naam die door Apple aan deze chip is gegeven is 'tristar'.

Dit vergt microsoldeer werk en kun je niet doen zonder speciale apparatuur en een microscoop. De chip wordt dan vervangen en vaak werkt de telefoon daarna weer. Ik zou zoeken naar iemand die dit werk doet (stuur me een PM). Ik zou het vooral niet naar een telefoonwinkel sturen, die sturen het vaak door en kom je duurder uit.