Voor mijn thuisnetwerk ben ik op zoek naar een router welke over ook een ingebouwde vpn en dns server beschikken. Thuis zou ik graag een raspberry neer willen zetten waar ik een prive git server op zal hosten. Om deze niet direct bloot te laten stellen aan het internet wil ik graag een vpn server op de router. Verder zal ik de dns server gebruiken om namen binnen het netwerk te beheren. Zo hoef ik bijvoorbeeld niet op elke pc/notebook die ik gebruik de hosts file van windows aan te passen. Dit alles is ook mogelijk door een raspberry extra neer te zetten. Alleen heb ik geen zin om dit op te zetten/beheren. De nieuw aan te schaffen router komt dan trouwens middels een bridge aan de ziggo modem.
Ik vind meerdere routers waarbij ik kan terugvinden dat dezen over een vpn server beschikken. Alleen kan ik nauwelijks iets vinden over routers met een dns server.
Graag hulp en advies
Ik vind meerdere routers waarbij ik kan terugvinden dat dezen over een vpn server beschikken. Alleen kan ik nauwelijks iets vinden over routers met een dns server.
Graag hulp en advies