Aankoopadvies voor een router.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• davidhova
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-01 12:43
Beste Tweakers,

Ik zoek een
Router met goede bereik. Ik woon in een woning met veel betonnen muren en de router geleverd door onze provider is niet sterk genoeg.

Wat is je budget?
budget is rond de 100-120 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een merk die goede routers maakt en goede service heeft. Afgezien dat niet bepaald.
Ik dacht zelf aan de Netgear nighthawk r7000 of de Asus RT-ac66u/RT-ac68u .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
in huis met veel betonnen muren. Ik heb een internet kabel naar mijn kamer (2e verdieping/1 trap omhoog). Ik ben van plan om daar de router te plaatsen zodat zowel beneden als de zolder van internet voorzien kan worden.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groeten,

David

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Voldoet de geleverde router verder wel qua snelheid e.d, want het lijkt mij verstandiger om gewoon een paar losse access-points te plaatsen verspreid door het huis heen. Eventueel een klein mesh netwerk met bijv een setje pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• davidhova
Wij hebben 50up/down en de meegeleverde router voldoet. Had zelf accespoints over het hoofd gezien voornamelijk omdat ik er niet vaak van hoor.
Zijn accespoints een beetje redelijk in het algemeen?

Edit: Hoe is de volgende accespoint
https://tweakers.net/pric...m-wlx-7000/specificaties/

[ Voor 30% gewijzigd door davidhova op 02-11-2017 23:52 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er makkelijk in gebruik. Je hoeft hem niet eens uit te pakken, hij kan met verpakking en al linea recta de kliko in.
Sitecom maakt troep, nooit aan beginnen. Koop een TP-link pricewatch: TP-Link Archer C5 V2 of pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200 en zet die in AP-modus.

• davidhova
Een accepoint/router van rond de 60 euro moet dus genoeg zijn volgens jullie. Ons huis is nieuwbouw en vol met beton. Zelfs onze 2G/3G/4G bereik is bagger. In mijn kamer game ik en op zolder wordt er ook gegamed. Het zou nutteloos zijn als we slecht of instabiel bereik hebben. Heb nu zelf een repeater (van de action) die ik gebruik als accespoint en als switch, maar de WiFi is niet stabiel genoeg om voor te gamen. En laat staan de WiFi op zolder. Als switch doet ie het perfect tho.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je het écht goed wilt doen hang je op elke verdieping een product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE, maar je moet het geld er wel aan uit willen geven.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 16:37
Een Asus RT kun je prima als access point laten draaien en zou mijn voorkeur genieten.

PVO

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb onlangs mijn Archer C7 vervangen (eigenlijk verplaatst) en een Asus RT geplaatst. Die is een stuk stabieler en kan ik van harte aanraden

• davidhova
En welke van de asus RT?
de 66 of de 68?
edit: En hoe vergelijk deze routers met de Nighthawk 7000

[ Voor 41% gewijzigd door davidhova op 03-11-2017 11:56 ]

Pagina: 1