Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 14:40
De voordelen van de Xperia boven de Moto zijn:

- 3430 mAh tegenover 3000

- USB-C tegenover Micro-USB

- 23 MP tegenover 13 MP

Voor de Xperia zou ik dan wel zes tientjes extra moeten betalen. Aangezien de Xperia €348,- kost en de Moto €290,-, maar dit lijkt mij een waardevolle investering. Wat denken jullie hiervan?

Daarnast had ik had ook online gevonden dat de Moto 8 cores heeft op 2GHz, en dat de Xperia er 4 op 2,3GHz heeft, en 4 op 1,6 GHz. Wat is dan 'beter'? Alle 8 cores op 2Ghz, of 4 hoge en 4 lage?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds ongeveer een week heb ik een Motorola g5s Plus als werktelefoon, naast een OnePlus One als privé telefoon, welke voor mij dus dient als referentiekader.

Ik kan geen feedback geven over hoe de Sony in het dagelijks gebruik presteert, dus misschien dat iemand anders dat nog aan zou kunnen vullen.

Korte opsomming van hoe de moto g5s plus mij tot nog toe bevalt:
- Goede bouwkwaliteit, mooie aluminium behuizing met een wat scherper randje aan de onderkant + een wat onhandige bobbel voor de camera.
- Presteert prima. Voor mijn gevoel een fractie soepeler dan m'n Oneplus One met LineageOS (Android 8 )
- Degelijk scherm, prima voor een LCD
- Degelijke camera, al is ie volgens recensies iets minder goed dan de camera van de moto g5 (de g5s plus heeft een dubbele camera, de g5 heeft dezelfde sensor als de samsung galaxy s7)
- Mocht je om wat voor reden dan ook een groot fan zijn van selfies in het donker: de g5s heeft een flitser aan de voorkant
- Motorola heeft een matig tot slecht track record qua software ondersteuning sinds Lenovo er de scepter zwaait. De telefoon draait op Android 7.1. Er zal sowieso een update komen naar Android 8, maar kijk niet raar op als het daarna stopt met de ondersteuning.
- De bootloader van de telefoon is makkelijk te ontgrendelen. Root en onofficiële builds van LineageOS zijn beschikbaar.
- Officiële software op de telefoon heeft wat google bloatware, maar is verder vrij schoon.
- Software heeft wat handigheidjes en shortcuts voor zaken als de camera en zaklamp, verder niets bijzonders.
- Vingerafdrukscanner werkt vlot en betrouwbaar. Kan daarnaast gebruikt worden met gestures voor acties als 'terug', 'multitasken', 'home' en 'scherm vergrendelen', wat ruimte op het scherm bespaart en redelijk werkt.
- Accu presteert best oké. Tot zo'n 4 a 5 uur scherm aan tijd is haalbaar op een dag.
- Laad vlot op met de meegeleverde 15 watt oplader.
- Bellen gaat prima, luid zat, goed verstaanbaar aan beide kanten.
- Verschil tussen micro usb en usb-c is iets wat je volgens mij in de praktijk totaal niet merkt

Prijs kwaliteit is goed op orde. De telefoon verlegd geen grenzen, maar doet gewoon precies wat je verwacht in deze prijsklasse. Je zult er in ieder geval geen buil aan vallen, voor deze prijs.