Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalobst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-08 20:01
Ik zit te overwegen om het bereik van het huidige wifi uit te breide. Hierbij vraag ik me af of het handiger is om voor een repeater te gaan of voor een router. Ik heb eerder een https://tweakers.net/pricewatch/313512/d-link-dir-505.html gebruikt. Het bereik was destijds wel verbeterd alleen was het internet via het apparaat zeer traag.

Mijn budget zit rond de 30 - 80 EUR

Umu

Beste antwoord (via Megalobst op 02-11-2017 21:51)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54

Felyrion

goodgoan!

Je bent op zoek naar een Access Point lijkt me. Hiermee kun je je bestaande netwerk uitbreiden. Waar men hier (en ik persoonlijk) goede ervaring mee heb is het spul van ubiquity.
De meest gangbare is pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Deze kan ook 5Ghz aan, en eventueel roaming mocht je er in de toekomst meer willen toevoegen.

Het is wel iets lastiger te configureren. Ik weet niet hoe handig je bent met netwerken of dat je iemand kent die hem kan configureren. Het is geen plug en play zoals het apparaat wat je linkte.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Modbreak:Ik stel voor wij dat kunnen bepalen, en niet jij. ALs je iets op te merken hebt op het topic, dan kun je een topicreport aanmaken.
Als dat je bedoeling is geweest maar per ongeluk een post hebt geplaatst, dan mag je dat doorgeven.

[ Voor 71% gewijzigd door Equator op 03-11-2017 10:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54

Felyrion

goodgoan!

Je bent op zoek naar een Access Point lijkt me. Hiermee kun je je bestaande netwerk uitbreiden. Waar men hier (en ik persoonlijk) goede ervaring mee heb is het spul van ubiquity.
De meest gangbare is pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Deze kan ook 5Ghz aan, en eventueel roaming mocht je er in de toekomst meer willen toevoegen.

Het is wel iets lastiger te configureren. Ik weet niet hoe handig je bent met netwerken of dat je iemand kent die hem kan configureren. Het is geen plug en play zoals het apparaat wat je linkte.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalobst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-08 20:01
Dankje wel zoiets zocht ik

Umu