Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Hoi, ik heb onlangs een Ubiquiti AP AC Pro gekocht. Ik wilde het optimale uit mijn KPN Glasvezel (500mbit) halen op o.a. zolder en de eerste verdieping.

Installatie liep als een zonnetje.

Helaas kan ik dat niet zeggen van de snelheid van mijn bestaande netwerk.

Zodra ik de wifi van de Ubiquiti aanzet (met een eigen SSID), daalt de snelheid van mijn Experiabox netwerk naar max 75mbit. Zet ik hem weer uit dan haal ik met gemak 300mbit over wifi.

Ik heb een kanaalscan gedaan via de Unify software. Daarna heb ik de beste kanalen ingesteld bij beide netwerken.

De Ubiquiti dezelfde SSID geven levert dezelfde resultaten.

Ik sta op het punt de Ubiquiti terug te sturen, maar ben een beetje door de alternatieven. Heb hier bijvoorbeeld ook een Google Wifi 3-pack staan die ook teleurstellende resultaten gaf (gaat dus ook terug naar de winkel).

Wie o wie heeft tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Welke kanalen heb je ingesteld? Het lijkt er erop dat je overlappende kanalen hebt gekozen. De enige niet-overlappende kanalen zijn 1, 6 en 11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Misschien een gekke vraag. Maar waarom zou je de wifi van de experiabox gebruiken?
Je kan op de Ubiquiti AP ook 2 SSID's instellen en eventueel 2 apart losstaande netwerken maken

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
mydogisgone schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:51:
Misschien een gekke vraag. Maar waarom zou je de wifi van de experiabox gebruiken?
Je kan op de Ubiquiti AP ook 2 SSID's instellen en eventueel 2 apart losstaande netwerken maken
Maar denk je dat ik dan beneden nog redelijke snelheid haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Kayce schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:52:
[...]

Maar denk je dat ik dan beneden nog redelijke snelheid haal?
Je zou als het tegenvalt ook een 2e Ubiquiti AP kunnen ophangen. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kayce schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:59:
[...]

Zodra ik de wifi van de Ubiquiti aanzet (met een eigen SSID), daalt de snelheid van mijn Experiabox netwerk naar max 75mbit. Zet ik hem weer uit dan haal ik met gemak 300mbit over wifi.
Hoe meet je die "snelheden"?

Dat kliken nl verdacht als link rates, niet nettosnelheden :o

Zo ja heb je je Experiabox (welke?) iig voor de 2.4GHz brak ingesteld. 300Mbps is namelijk de max link rate voor WiFi-n met 40MHz-brede kanaal. En de 2.4GHz-band is niet breed genoeg voor twee stuks 40MHz...

Zodra je meer dan één AP hebt op een locatie (overigens los van of de tweede van jou of van buren is) kun je echt max 20MHz gebruiken. Zo niet storen de netwerken elkaar en zakt je link rate en throughput in elkaar, zoals je merkt.

Maar... de AC Pro doet WiFi-ac in de 5GHz. Wat doe je überhaupt nog in de 2.4GHz :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
dion_b schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:21:
[...]

Ik meet ze via de Fast app, en beta.speedtest.net en ook wel met Speedtest.nl

Overigens moet ik de 2,4 GHZ aan laten staan ivm Sonos. Of is daar een andere oplossing voor?

Groet

Hoe meet je die "snelheden"?

Dat kliken nl verdacht als link rates, niet nettosnelheden :o

Zo ja heb je je Experiabox (welke?) iig voor de 2.4GHz brak ingesteld. 300Mbps is namelijk de max link rate voor WiFi-n met 40MHz-brede kanaal. En de 2.4GHz-band is niet breed genoeg voor twee stuks 40MHz...

Zodra je meer dan één AP hebt op een locatie (overigens los van of de tweede van jou of van buren is) kun je echt max 20MHz gebruiken. Zo niet storen de netwerken elkaar en zakt je link rate en throughput in elkaar, zoals je merkt.

Maar... de AC Pro doet WiFi-ac in de 5GHz. Wat doe je überhaupt nog in de 2.4GHz :?
Pagina: 1