Quigg vriezer Aldi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Vanaf zaterdag heeft de Aldi een vriezer in de aanbieding van het merk Quiggg.

Omschrijving:
Tafelmodel vriezer. Witte vriezer met 3 transparante blauw laden, netto-inhoud 86 liter.
  • Handmatig instelbare thermostaat
  • Energieverbruik ca. 142 kWh/jaar
  • Vriescapaciteit 4kg/24uur
  • In hoogte verstelbare poten
  • Afmetingen ca. 85x55x57cm
  • Gewicht ca. 32kg
  • 3 jaar garantie
  • Energielabel A++
  • Prijs €149,-
Over 2 weken ga ik verhuizen en in het nieuwe huis hebben we geen vriezer. In het appartement waar we nu wonen, hebben we een koel-vriescombi met 3 lades (merk Pelgrim). In het nieuwe huis, willen we de vriezer plaatsen in de inpandige garage. Ik ben absoluut geen expert op het gebied van vriezers, en heb daarom de "Coolblue's keuze, de Liebherr GP1486-20" ter vergelijking gepakt (ook een tafelmodel). Het valt mij op dat deze aanzienlijk duurder is. Die heeft echter wel A+++ (pluspunt!) en gedeeltelijk anti ijs-en rijpvorming.

Ik heb zelf nog nooit van het merk Quigg gehoord, en kan er ook op internet maar weinig informatie over vinden. Is er iemand die ervaring heeft met dit merk, en wellicht bekend is met deze vriezer? Goede tips om op te letten bij de aanschaf van een vriezer zijn ook meer dan welkom. Als ik bijvoorbeeld op de site van coolblue rondkijk, valt me op dat vriezers over het algemeen een stuk duurder zijn, dus is deze Quigg too good to be true?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinNguyen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-06-2022
Hey Ruud,

Ik heb geen prettige ervaringen gehad met Aldi elektronica, ik zou je aanraden om voor wat meer geld gelijk een goede te halen die goede recensies heeft, Ik heb hier een koelkast en die staat nu hier in het huis voor 8 jaar, geen problemen gehad maar het was dus wel een vrij prijzig ding.

Ik denk dus een 'Too good to be true'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
Quigg en Liebherr zijn ook net de 2 uitersten in vriezerland. Quigg onderaan. Goedkoop, maar verwacht er niet veel van. Liebherr is juist de top. Zuinig, snel vriezen, weinig temperatuurschommelingen.

Er zit nog heel veel tussen. Heb je al bij whirpool, marijnen, Samsung, Siemens etc gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Aha... mooi dat ik blijkbaar twee uitersten met elkaar aan het vergelijken ben :)

Ik zal eens kijken naar de alternatieven van andere, meer bekende merken.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNguyen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-06-2022
Ruud2001 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:32:
Aha... mooi dat ik blijkbaar twee uitersten met elkaar aan het vergelijken ben :)

Ik zal eens kijken naar de alternatieven van andere, meer bekende merken.
Ja lijkt mij een goed idee, liever wat meer zekerheid dat het product deugt in plaats van wat goedkoper.
Succes met het zoeken, ik raad je aan om veel naar reviews te gaan kijken zowel op YouTube als op Tweakers.