Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

activiteiten apparaten op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Hi,

Als ik wil zien op welk moment (datum en tijdstip) en hoe lang een apparaat (computers, meerdere telefoons) op mijn wifi netwerk hebben gezeten, welk programma moet ik dan installeren?

Dank!

Verwijderd

Dat kan niet met een "programma". Een programma draait op een PC, en weet niets van wifi access points.

Als je dat wilt weten (tegen een redelijke prijs), kijk dan naar Mikrotik of Ubiquity. Deze houden een log aan. voor de Ubiquiti moet je een (software) controller ergens draaien, anders log hij niet. Dat kan lokaal op een Raspberry PI, een NUC, of andere kleine PC's die permanent aan staan. Wat ook mogelijk is, om de AP in een Amazon AWS cloud te doen. Eerste jaar is gratis, daarna dacht het 1,80 euro per maand.

Voor Mikrotik hoeft dat niet, deze houdt lokaal alles bij. Andere (meer professionele merken), doen het ook lokaal.

• Alphons
Het toeval wil dat ik een Ubiquiti heb.Zonder de software echter. Ik ga aan de slag, dank.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Alphons schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:49:
Het toeval wil dat ik een Ubiquiti heb.Zonder de software echter. Ik ga aan de slag, dank.
Afhankelijk van wat je wilt monitoren moet misschien je netwerk uitbreiden met een Unifi switch of USG. Voor bekabelde apparaten of juist voor alle pakketjes die je huis in en uit gaan. En de makkelijkste oplossing is een cloud key halen. Misschien heb je wel een nas of server waar je de Unifi controller op kan runnen?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Alphons
Ik heb de controller van ubiquiti geïnstalleerd, maar het gekke is, bij apparaten 'ziet' de controller alleen de AP van Ubiquiti zelf. Dus geen andere apparaten die gebruik maken van het netwerk dat het AP uitzendt. Geen telefoon niks. Iemand een tip? Ubiquiti is niet echt makkelijk te installeren/bedienen voor de leek.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Alphons schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:
Ik heb de controller van ubiquiti geïnstalleerd, maar het gekke is, bij apparaten 'ziet' de controller alleen de AP van Ubiquiti zelf. Dus geen andere apparaten die gebruik maken van het netwerk dat het AP uitzendt. Geen telefoon niks. Iemand een tip? Ubiquiti is niet echt makkelijk te installeren/bedienen voor de leek.
Ik heb geen ervaring, maar zoek eens op log connected devices Unifi...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1