Toon posts:

Autoradio geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen
Ik heb een autoradio gekocht en aangesloten nu kan ik redelijk een radio aansluiten maar nog op de ouderwetse manier rood geel en zwart en speakers aansluiten en klaar is kees. Maar helaas geen geluid
Nu zitten er aan de achterzijde van de radio tulpaansluiten voor rcs audio input en output en voor een subwoofer
Is er een mogelijkheid via deze aansluitingen toch geluid te krijgen
Hoor het graag van de nieuwe generatie
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 19:03
Die tulpaansluitingen zijn line-level uitgangen bedoeld voor losse versterkers. Jouw radio heeft waarschijnlijk een ISO aansluiting, daar hoort een wiring harness / verloopje bij om het ding aan te sluiten op een auto. Alleen hebben niet alle auto's een standaard ISO aansluiting.

Voor welke auto is het (model + bouwjaar) en wat voor autoradio is het? Of is het niet voor een auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://mk1tt.montebellopark.com/images/headunitwiring.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.cargurus.com/images/site/2013/08/15/23/25/pic-8637854612191836847-1600x1200.jpeg

Er zitten toch deze stickers onderop
Daar staan de aansluitpunten op beschreven, die moet je overeen laten komen met de punten in de radio ( boekje )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een citroen c1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de auto heeft idd geen standaard iso aansluiting en de iso van de radio is met losse eindjes die je met schoentjes aanmoet sluiten en aan de isostekker van de radio zit dus ook de tulpaansluiting voor de eventuele versterker

Dus werken die tulp aansluitingen wel zodat ik de speakers op de versterker aan kan sluiten
Want de speakers rechtstreeks via de isostekker van de radio geeft geen geluid ik denk eindtrap kapot

Dus aan de isostekker van de radio
Zitten de volgende kleuren van
Rood 12v
Geel mem
Zwart gr
8 speakerdraden
Oranje ilu
Blauw ant
Grijs steering
Groen steering
Zwart smal steering
Bruin brake detect
Tulp input
Tulp output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:39
En waarom koop je dan niet gewoon een iso stekker voor je C1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Of er nou een ISO stekker op zit of niet, dat maakt voor het goed kunnen aansluiten geen zak uit. Als je geel maar aan geel knoopt enz.

Die line-out is onversterkt, dus daar gaan je speakers zonder aparte versterker niet op werken. Vergeet die dus.

Verder lijkt het me sterk dat alle 4 kanalen stuk zijn, dus zul je verder moeten zoeken. Staat misschien de interne versterker van de radio uitgeschakeld (sommige types hebben die optie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles al geprobeerd en geen geluid uit te krijgen
Verder heb ik de speakers gecheckt en deze werken
Vindt het ook raar maar wat ik ook doe ook via instellingen
Helemaal niets vandaar het idee om via de audio input en output een versterkertje te plaatsen en daar de speakers op
Maar dat werkt ook niet dan
In ieder geval bedankt voor de reacties
Pagina: 1