• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-11 07:40
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Max 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Spotify, YouTube, Facebook, Snapchat, Camera, af en toe een simpel spel, niks zwaars, films kijken (Redelijk algemeen Smartphone gebruik?)

Wat heb je zelf al gevonden?
Na in de pricewatch goed gekeken te hebben ben ik op de volgende vergelijking uitgekomen: https://tweakers.net/pric...451;998265;995989;777579/

Verdere info

Ik kom van een Nexus 5X af, die ook helaas is getroffen door de bootloop. Inmiddels is ie 2 jaar oud en heb ik geen garantie meer omdat ik hem geroot had, geen ramp, tijd voor een nieuwe.

Ik wil een redelijk nieuw toestel omdat ik toch wel erg graag Android 8 wil hebben. Daarnaast heb ik twijfels bij verschillende toestellen:

Huawei - Nog geen bericht over Android 8, terwijl andere Huawei toestellen al wel bevestigd zijn?

Xiaomi - Android One (positieve dingen over gelezen, maar ook negatief en dat het al aan het uitsterven is) Daarnaast krijg ik (onterecht) al twijfels bij chinese namen die ik niet ken, maar ik wordt graag overtuigd van dat dit toch de goede optie is.

Moto Z2 - Toch wel erg duur, en dat terwijl deze een kleinere batterij en langzamere processor heeft dan de Sony, die 50 euro goedkoper is.

De Moto G5S Plus en de Xperia XA1 Plus staan momenteel het hoogst op mijn ranglijst.

Ik hoor graag jullie advies over deze telefoons, ik hoop dat ik uitgebreid genoeg ben geweest, en anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Als je opzoek bent naar updates moet je het vooral zoeken bij toestellen met Android One of Xiaomi, Google, Moto en Lenovo. Vooral NIET bij Huawei of Honor.

Hier een vergelijking met een paar toestellen die Android One draaien en enorm goede specificaties hebben voor de prijs. https://tweakers.net/pric...re/1107783;930913;998265/

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 16:42
Ook al had je je telefoon geroot, kun je nog steeds gaan voor garantie hoor. Je kunt hem gewoon unrooten en de bootloader weer locken. Heb ik namelijk zojuist gedaan met mijn Nexus 6P (in bezit sinds 23-nov-2015) en krijg gewoon garantie van Google en mijn volledige aankoopbedrag(€700!) terug :D

Om toch een antwoord te geven op je vraag, in hoeverre sta je open voor telefoons uit China? Voor jouw budget kun je namelijk hele goede vinden. Denk aan de ZTE Nubia, Xiaomi Mi6 etc.

En anders is de Huawei P10 misschien een optie? Als je namelijk bij Tele2 nu een abonnement neemt van 11€/mnd (100bel/sms, 2gb data) en je betaalt de telefoon meteen af bij de kassa dan kost de telefoon je 'maar' €387 ipv de 530€ bij de webshops!

YouTube: MotorcycleGeek

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Digitaz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:04:
Ik kom van een Nexus 5X af, die ook helaas is getroffen door de bootloop. Inmiddels is ie 2 jaar oud en heb ik geen garantie meer omdat ik hem geroot had
Je garantie mag niet vervallen wanneer je het toestel geroot hebt. De garantie vervalt alleen wanneer je de telefoon sloopt door het rooten (overclocken e.d.)