integrated videokaart aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03:18
Hallo allemaal,

Ik heb een tweede beeldscherm gekocht maar ik heb een probleem. Beide beeldschermen wil ik aansluiten met een HDMI kabel. Echter heb ik in mijn GTX970 videokaart maar 1 HDMI ingang.

Nu is er nog wel een plek vrij om hem aan te sluiten aan mijn moederbord. Echter is deze feature uitgeschakeld en gebeurt er niks wanneer ik mijn scherm aansluit via HDMI.

Weet iemand of het mogelijk is om deze makkelijk in te schakelen. En waarom is deze eigenlijk standaard uitgeschakeld? Is er een nadeel aan het inschakelen van de integrated videokaart?

Mijn "hoofdscherm" die ik aansluit op mijn videokaart wordt voornamelijk gebruikt voor internet, games etc. Mijn 2e scherm alleen om Discord op te zetten of een Google Chrome tabje bij het programmeren.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zover ik weet kan je niet een igpu en externe gpu gelijktijdig gebruiken, het is of het ene of het andere.

Kan je geen verloopje gebruiken op die GTX 970 naar HDMI om zo beide aan te sturen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52

TommieW

Numa numa.

Zou je wat meer informatie over je PC kunnen verstrekken? Met name het merk en model van het moederbord zou handig kunnen zijn. Ik weet nog dat ik bij mijn vorige PC (met Asus P8Z77-V Pro) een optie in de BIOS had om de iGPU aan te zetten naast de videokaart.

Ook mis ik welke videokaart je precies hebt. Want de ene GTX 970 is de andere niet. Meestal zit er nog wel iets van DVI-D of DisplayPort op. Voor beide standaarden zijn er verloopjes te krijgen voor een paar euro naar HDMI.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:22
Breezers schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:22:
Zover ik weet kan je niet een igpu en externe gpu gelijktijdig gebruiken, het is of het ene of het andere.

Kan je geen verloopje gebruiken op die HTC 970 naar HDMI om zo beide aan te sturen ?
Dat kan dus wel. Ik gebruik de Igpu van mijn 7600K voor mijn linker scherm, en voor mijn andere monitor de RX580 GPU.

@Raiders, check ff je bios instellingen, misschien staat hij daar wel uitgeschakeld.
Heb je wel de drivers voor de Igpu geïnstalleerd?

[ Voor 13% gewijzigd door apollo13 op 02-11-2017 17:33 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
raiders schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:10:
Hallo allemaal,

Ik heb een tweede beeldscherm gekocht maar ik heb een probleem. Beide beeldschermen wil ik aansluiten met een HDMI kabel. Echter heb ik in mijn GTX970 videokaart maar 1 HDMI ingang.

Nu is er nog wel een plek vrij om hem aan te sluiten aan mijn moederbord. Echter is deze feature uitgeschakeld en gebeurt er niks wanneer ik mijn scherm aansluit via HDMI.

Weet iemand of het mogelijk is om deze makkelijk in te schakelen. En waarom is deze eigenlijk standaard uitgeschakeld? Is er een nadeel aan het inschakelen van de integrated videokaart?

Mijn "hoofdscherm" die ik aansluit op mijn videokaart wordt voornamelijk gebruikt voor internet, games etc. Mijn 2e scherm alleen om Discord op te zetten of een Google Chrome tabje bij het programmeren.
Dit is zeker mogelijk mits je een Intel hebt (en die heeft jouw pc :o lijstje wel, een Intel HD Graphics 4600)
Kwestie van de igpu in de bios activeren en dan primary display adapter op PCI-E zetten
Zodra je reboot zal windows vaak automatisch wel drivers gaan zoeken, desnoods ff zelf googlen voor jouw model
Daarna een kwestie van in windows je primary monitor selecteren en klaar alweer

Ik doe hetzelfde namelijk met een i3-6300 en een HD7950 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Top! Dan ga ik daar zo even naar kijken!

Full specs zijn:

Asus Strix GTX 970
MSI 885-G43
Intel core i5 4460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Waarom wil je beide monitoren per se via HDMI aansluiten? Je GTX970 heef 1xHDMI, 1xDisplayPort en 2xDVI uit. Waarom niet een van de andere aansluitingen, desnoods met een verloopstekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
SayWhatAgain! schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:56:
Waarom wil je beide monitoren per se via HDMI aansluiten? Je GTX970 heef 1xHDMI, 1xDisplayPort en 2xDVI uit. Waarom niet een van de andere aansluitingen, desnoods met een verloopstekkertje?
Displayport werkt niet door een randje aan de achterkant van mijn case. Hierdoor past de kabel er net niet goed in. Ik kan eventueel wel kijken naar een HDMI - DVI kabel maar heeft dat dan geen invloed op de kwalitiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Theoretisch zou dat invloed kunnen hebben vanwege een hogere bandbreedte voor HDMI, maar in praktijk zal je daar niets van merken (uitgaande van 1080P). Natuurlijk kan DVI geen audio doorsturen, HDMI wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

raiders schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:45:
[...]

Displayport werkt niet door een randje aan de achterkant van mijn case. Hierdoor past de kabel er net niet goed in. Ik kan eventueel wel kijken naar een HDMI - DVI kabel maar heeft dat dan geen invloed op de kwalitiet?
Huehuehue

Tot zover het puberaal geneuzel en gespelnazi.

DVI en HDMI zijn qua signaal identiek. Verlies in kwaliteit zou eigenlijk niet moeten optreden, tenzij je een verloopje van $0,10 uit China gaat laten invliegen :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nelizmastr schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:41:
[...]

DVI en HDMI zijn qua signaal identiek. Verlies in kwaliteit zou eigenlijk niet moeten optreden, tenzij je een verloopje van $0,10 uit China gaat laten invliegen :+
Kanttekening:

Single-Link DVI-D en HDMI 1.0 zijn qua videosignaal identiek. Zodra je resoluties gaat draaien die boven de grenzen daarvan (1920x1200) gaat het niet meer op. Met dual-link DVI-D kun je tot twee keer de bandbreedte, dus tot 2560x1440 gaan, en met HDMI 1.3 ook, maar ze doen dat op andere maniere; DVI-D houdt klok hetzelfde maar verdubbelt aantal signaaldragers, HDMI 1.3 verdubbelt (ruim) de klok over zelfde aantal signaaldragers. Dus een passieve adapter gaat nooit dual-link danwel HDMI 1.3 bandbreedtes kunnen leveren. Daarvoor is een actieve adapter nodig.

HDMI 1.4 verdubbelt de klok alweer en dan kom je terecht in bandbreedtes waar geen enkele DVI-oplossing gaat werken.

Kortom, DVI en HDMI zijn alleen low-res identiek. Hou daar rekening mee, anders kom je al bij mid-res 2560x1440 schermen van koude kermis thuis :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1