Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleem Ziggo Connect Box (CH7465LG-ZG) en powerline adapte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de zomervakantie heb ik een nieuwe modem van Ziggo de Compal Ziggo Connect Box (CH7465LG-ZG).
Voor het gamen op mijn game pc maak ik gebruik van TP-link 500 mbps powerline adapter.

Met de oude modem werkte dit perfect maar sinds de nieuwe modem stoort het online game enorm. Je kan eigenlijk bijna niet meer online gamen i.v.m. het laggen.

Ziggo zelf zegt steeds ja signaal dat binnenkomt is goed en ja de wifi werkt maar het bekabeld via de powerline adapter niet meer sinds de nieuwe modem.

Nu vraag ik mij af of iemand misschien weet hoe dit is op te lossen?

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Stap 1: stel vast of de powerline adapter de oorzaak is, of dat het modem niet lekker werkt. Ofwel, zet de PC tijdelijk bij het modem in de buurt en leg een ethernet kabel ertussen, of haal ergens een hele lange kabel om de PC op z'n huidige plek op het modem aan te sluiten. Gewoon als tijdelijke maatregel om te kijken waar het door komt.

Als de problemen blijven: Ziggo bellen voor een oplossing, want dan werkt dat modem blijkbaar niet lekker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen die elders op GoT besproken worden horen daar.

Jij hebt een netwerkprobleem, dat hoort in Netwerken.

Move OH -> NT

Inhoudelijk: PLC maakt gebruik van het stroomnet om te communiceren. Dat net is nooit bedoeld voor data-overdracht en apparatuur erop is ook niet speciaal afgeschermd om die overdracht mogelijk te maken. Het kan en wordt regelmatig door apparatuur verstoord, waardoor mogelijk ook jouw modem.

Nu, exact wat er aan de hand kan zijn hangt mede af van wat welke modem je eerder had. Het kan zijn dat je oude modem minder upstreamkanalen ondersteunde en dus minder hard hoefde te zenden. Nu je een modern modem hebt moet hij harder zenden. Dat kan meer impact hebben op PLC. Zoek in de modem je upstream zendwaardes (CM Tx Pwr oid) op en post die eens. Als die aan de hoge kant zijn, kun je evt door je coaxnet te verbeteren zorgen dat hij minder hard hoeft te zenden.

Verder is het gewoon een kwestie van locatie. Probeer modem en/of PLC-adapter in een andere stopcontact. En zorg op termijn gewoon voor een netwerkkabel. Vaste PC's verdienen vaste bedrade aansluitingen, zeker als je erop wilt gamen.

Tenslotte uiteraard eens met vanaalten, probeer iig bedraad op de modem te werken om uit te sluiten of het wel met die oude el-crappo PLC te maken heeft. Zo nee is het gewoon een modem- of signaalprobleem.

Oslik blyat! Oslik!