Beste Tweakers,
Mijn Magnum vloerverwarming thermostaat werkt sinds kort niet meer.
Nu was er al een tijd een kort zoemend/vibrerend geluid waar te nemen zodra de thermostaat werd ingeschakeld (bij warmtevraag). Waar voorheen een slechts "klik" waarneembaar was - relais.
Nu staat er op het display dat er verwarmd wordt, echter blijft de vloer steenkoud.
De kabel die de de vloer ingaat is overigens doorgemeten, daar ligt het dus niet aan.
Mijn vermoeden is dus dat het relais niet meer werkt, of dus de spoel niet meer activeert..
Lijkt me het proberen waard om deze te vernieuwen.
Zo ziet de PCB eruit:

Het relais is van SCHRACK, type RZ03-1A4-D024 (24VDC - 16A/230VAC)
Nu heb ik al gegoogled op het typenummer, maar helaas zonder resultaat.
Ook heb ik op Mouser.nl gekeken maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wie zou mij opweg kunnen helpen naar het zoeken van dit type relais?
Overige tips zijn ook welkom!
Bij voorbaat dank!
Patrick
Mijn Magnum vloerverwarming thermostaat werkt sinds kort niet meer.
Nu was er al een tijd een kort zoemend/vibrerend geluid waar te nemen zodra de thermostaat werd ingeschakeld (bij warmtevraag). Waar voorheen een slechts "klik" waarneembaar was - relais.
Nu staat er op het display dat er verwarmd wordt, echter blijft de vloer steenkoud.
De kabel die de de vloer ingaat is overigens doorgemeten, daar ligt het dus niet aan.
Mijn vermoeden is dus dat het relais niet meer werkt, of dus de spoel niet meer activeert..
Lijkt me het proberen waard om deze te vernieuwen.
Zo ziet de PCB eruit:
Het relais is van SCHRACK, type RZ03-1A4-D024 (24VDC - 16A/230VAC)
Nu heb ik al gegoogled op het typenummer, maar helaas zonder resultaat.
Ook heb ik op Mouser.nl gekeken maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wie zou mij opweg kunnen helpen naar het zoeken van dit type relais?
Overige tips zijn ook welkom!
Bij voorbaat dank!
Patrick