Coolblue wordt "Kouwe Blauwe" :((

Pagina: 1
Acties:
  • 1.515 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvld
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 14:17
Onlangs bestelde ik een Dell XPS15 met 1x8GB RAM. Ik kocht er een extra 8GB voor €75,- bij.

De laptop kwam netjes volgende dag, maar toen ik na installeren van de software (Ubuntu, draait perfect), de laptop openmaakte bleek er 2x4GB RAM in te zitten. Er was dus geen vrij slot zoals gespecificeerd. Conclusie was dus dat ik 12GB in de laptop kwijt kon en daarom min of meer €37,50 aan schade. Dit los van gebruikersproblemen met wat krap geheugen voor video-bewerken.

Ik dacht, ik bel even op. Want, vroeger toen Kouwe Blauwe nog niet groot was, zat er altijd wel iemand aan de lijn die je probleem begreep en dat met empathie bliksemsnel oploste. Deze keer ging het anders...

Na het aflopen van haar "belscript", gaf de CB-mevrouw twee "oplossingen":

1. systeem terugsturen. Mijn aankoop was echter een "tweede kansje" en zoals de CB-mevrouw toch wel erg triomfantelijk aankondigde: "we hebben geen tweedekansje meer en een nieuwe is €300,- duurder"... _/-\o_
2. CB bood €25 korting onder voorwaarde dat ik nog een keer (!) voor €75,- 8GB kocht.... Ik moet dus nog eens €50,- betalen om iets te krijgen waar ik al voor betaald heb ! 8)7

Het meest banale vond ik eigenlijk nog dat de CB-mevrouw, en nog een CB-mijnheer die ik later sprak, net deed alsof ze me niet begrepen en het echt niet hun fout is. Het stevig geoefende mantra was: "Wij kunnen niets voor u doen" (maar zeggen dat wel op vriendelijke toon, dat dan weer wel....)

Mijn voorstel geheugen om te wisselen of om het maar zo te laten en een tegoed bon te geven voor mijn schade; €37,50 8) , nam het koele team niet serieus... "trallala... dat is uw pech...pom pom pom" ;w

Los van de €1500 van deze laptop, hebben wij dit jaar (gezin++) meer dan €5000,- gekocht bij ze en zijn al vanaf het begin klant. Maar dat zou niet hoeven uitmaken...

O ja, toen ik daarnaast erachter kwam dat de prijzen bij CB hoger liggen dan de list prijzen op de Dell website, wist ik zeker dat ik een blauwtje had gelopen. Ik heb geen idee of het ooit weer warm wordt...

TIP: als de tijd van de een faire behandeling bij Coolblue over is, en prijzen niet meer scherp als voorheen, wordt het tijd verder te kijken...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je hebt niet echt een vraag, dus dit lijkt beter hier te passen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat wil je eigenlijk: alleen maar klagen?

Als je een laptop met 8GB er in bestelt en - maar dat blijkt niet uit je tekst - bij dezelfde winkel 8GB erbij bestelt, dan heb je toch 16GB en geen 12GB? Je hoeft geen laptop open te schroeven om te zien hoeveel geheugen er in zit. Een cat /proc/meminfo zegt ook al wat...

En hoe je dan je schade berekent, het zal wel, maar verder kijk je wel weinig kritisch naar jezelf... Als je al zolang klant bent, en het gaat nu 1x fout, waarom schrijf je dan in 1x de toko af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Als je wil klagen ga dan weer terug naar de CB klantenservice zou ik zeggen. Dit voegt niets toe.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Maak er een shopreview van, vind het wel een goede uitleg van jou ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57
Heeft er ergens op de cool blue website bij de productspecificaties gestaan dat er 1 geheugenbankje van 8GB in zou zitten?

Als dit niet het geval is heb je geen recht van klagen, dat jij er vanuit bent gegaan dat dit een bankje zou zijn is uiteraard niet CB zijn probleem.
Stond dit er wel bij, dan kun je dat misschien nog aankaarten bij CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zie 3 Dell XPS 15 op de site van coolblue staan. Welke heb je precies?

Ik zie onderstaande varianten:
1x 8 GB
1x 8 GB
2x 4 GB

Indien je de laatste hebt besteld dan is het je eigen fout. Bij de andere kan je ze er op wijzen dat hun dit fout hebben op de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Omdat het een 2e hands pc is, kun je naar mijn mening niet uitgaan van de RAM verdeling.

TIP: Koop nog 1 module van 8gb en bied de 2x4 hier in V&A aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Slotje, want rant en geen aankoopadvies. @tomvld, dit hoort thuis in shopreviews, https://tweakers.net/shop...blue-punt-nl/shopreviews/.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.