Toon posts:

Ibook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heeft mijn Ibook rare trekjes.....zodra ik hem loshaal van het netwerk/internet hier verspringt de datum na een reboot

met andere woorden...soms leven we in 1904 soms in 2039....

de ibook is al helemaal gedemonteerd geweest, maar we hebben geen batterij gevonden. Die kan dus ook nie leeg zijn...hij hangt bijna constant aan de gewone voeding en de li-ion voeding is altijd vol en in optimale staat. Ook mac OS 9.1 is al 2 keer vervangen.

Maar na een reboot zijn we bijna altijd de datum kwijt en als we hem loskoppelen van het netwerk zijn we het altijd kwijt |:(

wie kent dit probleem? en nog beter....wie weet wat het is en hoe ik het oplos?

dank!

skippo

Verwijderd

Het probleem ken ik wel de oplossing echter niet. Heb je niks aan, weet ik, behalve dat gedeelde smart halve smart is :)

Wat ik wel weet is dat mijn ibook altijd naar een server (internet) zoekt om de tijd de synchroniseren maar dat ding nooit vind!!! Dit kan je uitschakelen en toen bleef de tijd en datum bij mij correct na een reboot. Voor de rest... geen idee

Ben ook niet zo'n mac fan en al helemaal niet van die ibooks maar dat terzijde ;)

Beetje tijd rijzen is wel grappig trouwens...

Verwijderd

Dit is een algemeen probleem, wanneer er bepaalde componenten aan geraakt worden tijdens het sleutelen aan een IBook is de batterij meestal binnen twee weken leeg. Dit is waarschijnlijk ook bij jouw ibook het geval...

Ga niet zelf sleutelen, anders had je maar een gewone kloon pc moeten kopen. Apple is niet voor de sleutelaars/prutsers onder ons.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 18:33 schreef SupaFly het volgende:
Het probleem ken ik wel de oplossing echter niet. Heb je niks aan, weet ik, behalve dat gedeelde smart halve smart is :)

Wat ik wel weet is dat mijn ibook altijd naar een server (internet) zoekt om de tijd de synchroniseren maar dat ding nooit vind!!! Dit kan je uitschakelen en toen bleef de tijd en datum bij mij correct na een reboot. Voor de rest... geen idee

Ben ook niet zo'n mac fan en al helemaal niet van die ibooks maar dat terzijde ;)
Als je geen mac fan bent wat dan wel? Linux?

Ik kan me niet voor stellen dat er nog echte windows fans te vinden zijn...