Toon posts:

Cellen optellen met interval van 4 cellen voor volgende SUM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 14 rijen optellen. Dan bij de volgende optelling moet er 4 rijen inspringen.
Dus als het ware begint de volgende optelling vanaf rij 4 tot en met 18, de volgende bij 8 tot en 22... and so on.

Hoe kan ik dit doen in excel?

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je 2 a 3 keer de formule aanmaakt en vervolgens doortrekt, werkt dat niet ?

https://support.office.co...b5db#ID0EAAEAAA=2016-2013

[ Voor 49% gewijzigd door Herby op 02-11-2017 16:08 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Herby schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:57:
Als je 2 a 3 keer de formule aanmaakt en vervolgens doortrekt, werkt dat niet ?

https://support.office.co...b5db#ID0EAAEAAA=2016-2013
Mits Excel de logica herkent, wat zeker bij 'overspringen' lang niet altijd lukt.

Als het niet teveel rijen zijn, zou ik dit gewoon handmatig doen (=som en bereik slepen).

Geval van extreem groot sheet, zou je kunnen kijken naar indirect, daarmee kan je 'rekenen' met celverwijzingen, om zo steeds een stap van 4 toe te voegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Als(rest(rij(A4)/4)=0;som(A4:a" & rij(A4)+14 & ");"")
Zoiets gok ik dat zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:53:
Ik wil 14 rijen optellen. Dan bij de volgende optelling moet er 4 rijen inspringen.
Dus als het ware begint de volgende optelling vanaf rij 4 tot en met 18, de volgende bij 8 tot en 22... and so on.

alvast bedankt!
Maak je functie met celrefs naar rij 1 (start) en rij 14 (eind) en voeg dan OFFSET toe over start en eind celref zonder $teken op het rijnummer waarbij je een hulptabel nodig hebt waarin je de offset waarden telkens 4 laat verspringen, deze worden dan in de OFFSET functie gebruikt als de rij-offset. Vervolgens je formules kopieren zodat elke volgende een andere offsetwaarde uit de hulptabel haalt.

Het kan compacter maar deze is makkelijk te begrijpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Boeryepes op 05-11-2017 17:25 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:53:

alvast bedankt!
Zonder een uitleg over hoe je de uitkomsten wilt presenteren, is eigenlijk elk antwoord een gok.
Wil je de sommaties onder elkaar? Of naast de eerste cel van het optelbereik, of in een nieuw werkblad, of..., of...

Nu heb ik niet echt de hoop dat we nog iets van TS horen in deze draad (1 post sinds registratie (deze), en daarna nooit meer iets van vernomen ;w ), maar wellicht helpt het toekomstige posters: Post bij vragen als deze alsjeblieft een representatieve sample van je data (desnoods een screenshot via imgur), en een voorbeeld van de gewenste uitkomst... Dan krijg je sneller een antwoord waar je echt wat aan hebt.
Pagina: 1