Marktplaats - Informatie opzoeken van bieder

Pagina: 1
Acties:
  • 13.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Hallo beste medetweakers,

Ik heb nogal wat advertenties op Marktplaats waaronder wat kleding -en ladekasten en een gokkast.

Nu ben ik voor al deze 5 items benaderd door een ene "Marieke".

Ik heb gezegd, u moet het zelf uit elkaar halen en zelf vervoeren.
Ze antwoordde dat dat geen probleem was en of ik vanavond om 19:00 kon. Ja ik kan vanavond wel.

Toch zint mij het niet, sowieso hou ik al niet van avond handelen, ivm duisternis en omdat ik al heel wat jaren geleden ben opgelicht met vals geld.

Mijn vraag is eigenlijk: Kan ik informatie zoeken van de bieder? Ik zie bij Marktplaats niet de mogelijkheid om te kunnen zien of de aanbieder zelf ook goederen verkoopt.

Google ik vervolgens op "Marieke Marktplaats" dan kom ik meerdere Mariekes tegen, eentje uit Groningen, eentje uit Musselkanaal, en dat zijn dan nog de plaatsen dichtbij, voor de rest zie ik nog wel een dozijn Mariekes. Dus dat helpt mij niet.

Is er geen enkele methode om te zien of een bieder zelf ook advertenties heeft en om te zien hoe lang deze persoon zelf ook actief is op Marktplaats?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 15:58
Gewoon wat vrienden mee uit nodigen dat je niet alleen thuis zit ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En het nut is?

Ik moest ooit eens 8 of 9 jaar geleden iets kopen via via Marktplaats. Account aangemaakt en deal gemaakt. Ben dus nu 8 tot 9 jaar aktief, heb geen aktieve advertenties en geen feedback of whatever. En vanzelsprekend niet mijn letterlijke eigen naam.

Ben ik nu wel/niet betrouwbaarder voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee is niet mogelijk, zelfs als het oplichting is, worden zulke gegevens niet verstrekt door MP (wel evt aan politie).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 11:12
Als je de Marktplaats App hebt op je telefoon dan kun je bij de berichten uitwisseling bij de naam van de verkoper op het "i" klikken voor extra informatie over de bieder. Je ziet dan hoelang iemand actief is en wat zijn eigen advertenties zijn. Verder zie je nog woonplaats en telefoonnummer als deze ingevuld zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Als je het niet vertrouwd gewoon niet doen. En anders op een ander tijdstip afspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
MAX3400 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:54:
En het nut is?

Ik moest ooit eens 8 of 9 jaar geleden iets kopen via via Marktplaats. Account aangemaakt en deal gemaakt. Ben dus nu 8 tot 9 jaar aktief, heb geen aktieve advertenties en geen feedback of whatever. En vanzelsprekend niet mijn letterlijke eigen naam.

Ben ik nu wel/niet betrouwbaarder voor je?
Zeer betrouwbaar want je bent al 9 jaar 'actief'.

@snowwie Zet ergens een camera in de woonkamer. Als die persoon aanbelt ACTION! Mocht ze je oplichten dan pleur je alles op YouTube.

[ Voor 12% gewijzigd door Mandrake466 op 03-11-2017 06:59 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:57

Detmer

Professioneel prutser

Veel mensen werken overdag en kunnen dan niet, 's avonds is dan best logisch.

Maak gebruik van tikkie, ING betaalverzoek (als je ING hebt) of tik ergens een vals geld detector op de kop. Die zijn er zelfs in stift variant en kosten geen drol.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 07:15
Detmer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:11:
Veel mensen werken overdag en kunnen dan niet, 's avonds is dan best logisch.

Maak gebruik van tikkie, ING betaalverzoek (als je ING hebt) of tik ergens een vals geld detector op de kop. Die zijn er zelfs in stift variant en kosten geen drol.
Ik vraag me dan altijd af wat je dan zou doen wanneer iemand probeert te betalen met briefjes van 50 die vals zijn. Natuurlijk laat je de deal niet doorgaan, maar bel je dan de politie?

Verder, wanneer ik iets ophaal bij mensen, vraag ik altijd een vriend of mijn broer mee. Zo ook bij verkopen eigenlijk, ik zorg dat er altijd wel iemand thuis is wanneer er iemand langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Snowwie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:52:

Ze antwoordde dat dat geen probleem was en of ik vanavond om 19:00 kon. Ja ik kan vanavond wel.
En, heeft ze gisteren alles opgehaald?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

yodeluxe schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:11:
[...]

En, heeft ze gisteren alles opgehaald?
Bij geen antwoord vandaag, toch maar even 112 bellen :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo te zien leeft hij nog: Snowwie in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

Of ze hebben z'n computer misbruikt om valse sporen van leven te geven :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
1 persoon die biedt op kleren, ladekasten en een gokkast?

Dat dat voor eigen gebruik is lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien een eerlijke wederverkoper (als jij ze voor echte dumpprijzen aanbiedt)?

Anders klinkt het idd verdacht. Zo van: nee, ik ben er vanavond niet. 'Mooi, dan halen we het dan gratis op.'

Als je nummer al op marktplaats staat, kan je ook vragen of ze je even bellen. Zo heb je iig hun nummer (en krijg je misschien een idee van wat voor vlees je hebt). Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat de goederen al weg zijn (of dat je ze niet mocht verkopen van de bewindvoreder van je ex-vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mandrake466 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 06:54:
@snowwie Zet ergens een camera in de woonkamer. Als die persoon aanbelt ACTION! Mocht ze je oplichten dan pleur je alles op YouTube.
En vermeld het de bezoeker ook meteen, zoals wettelijk verplicht.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 00:28

LankHoar

Langharig tuig

bwerg schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:12:
[...]

En vermeld het de bezoeker ook meteen, zoals wettelijk verplicht.
Geluid opnemen zonder het te vermelden mag wel, wellicht ook nog een optie. Maar "vanavond om 19.00 uur" is al ruim voorbij, dus hoop dat @Snowwie laat weten hoe het is afgelopen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Snowwie ziet gewoon nogal vaak beren op de weg, waarschijnlijk is alles gewoon goed gekomen. Zo vreemd is het toch niet om 's avonds spullen op te halen?

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 09-05 05:01
Wat mij betreft normaal, spullen 'savonds kopen of verkopen via MP.
Al vaker benoemd hier, mensen werken, sporten, daarna even tijd om MP spullen op te halen. Pas nog op een zaterdagavond om 21:30 een mini snes verkocht, bieder wilde hem gelijk ophalen. Nog even met de koper op de mijn snes zitten spelen, 23:00 ging hij pas weg :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien de koper, mogelijk, al langs is geweest, heksenjacht-topics niet de bedoeling zijn op Tweakers en ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat hier een slotje op.

Edit: @Snowwie wilde onderstaande nog als laatste update bijvoegen:
"Koper is niet komen opdagen, heeft later nog weer gemaild, wil nu zaterdag langskomen overdag. Dan is tenminste licht en heb tevens m'n maat hier zitten 'voor het geval' dan. Aan iedereen, als je iets verkoopt op Marktplaats, wees altijd op je hoede, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo. En check altijd goed die briefjes van 50, zeker als mensen 's-avonds iets bij je komen halen."

[ Voor 57% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2017 22:39 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.