Overstappen van vele providers naar één provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 15:23

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben hier thuis de volgende situatie.
Ik heb via de coax internet, tv en bellen van Ziggo.
Met 2 mediakastjes van de Ziggo, voor mij en mijn zus, met interactieve TV (HD kastjes).
Mijn ouders hebben daarbij ook nog gewone analoge coax tv (ook van Ziggo denk ik).
Plus bellen en internet van de KPN.

Zoals je ziet is dat dus best veel, immers ook 2 providers op één huisadres.
Dit brengt ook de nodige kosten met zich mee, want je betaalt voor 2 abbo's...
Ik heb indertijd de tweede internetverbinding aangesloten voor mijzelf, dus een soort privé internet.

Maar in verband met kosten en overbodigheid wil ik het volgende:
  1. Het hele gezin op 1 internetverbinding.
  2. Ouders beneden gewone tv, zonder dat ze CI modules of kastjes erbij krijgen.
  3. Ik en mijn zus, boven, twee tv's met interactieve tv, dus graag 2 tv kastjes.
Hoe kan ik dit het makkelijkste terugbrengen naar het volgende?
Ik wil dit bovenstaande onderbrengen bij KPN, waar wij al klant bij zijn.

Kan ik dit KPN gewoon voorstellen en zelf installeren?
Ik wilde dit eerst jullie vragen, voordat ik contact opneem met de KPN.
Staat deze vraag in het juiste onderdeel v/h forum?

Ik hoor graag jullie visie over bovenstaand idee.
Greetz, PeaceFreak

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@PeaceFreak de vraag is even wat je bij KPN wilt afsluiten. Is dit Glasvezel of DSL? Kijk eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat er allemaal aangesloten kan worden en wat de snelheden zijn.

Voor zover ik weet is Ziggo de enige leverancier die nog TV levert over Coax en heb je bij alle andere providers losse kastjes (en kabels) nodig voor TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 16:31
En je hebt natuurlijk dan geen analoge tv meer. KPN beidt alleen maar digitaal aan.
En war rens-br zegt, Alleen Ziggo biedt coax aan waar zowel analoog als digitaal op aangeboden wordt. Dus bij een overstap naar KPN zul je overal netwerkkabels naartoe moeten trekken of gebruik maken van Powerline adapters.

Een andere mogelijk is (mits je glasvezel hebt) is te kijken of Jonaz iets is. Helaas heb je dan geen interactieve tv meer, maar je kunt dan wel de coax behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Aiii, moet ik mijn ouders dus gaan vertellen dat ze toch over moeten naar digitale tv.
Nog maar eens goed over nadenken dus hoe ik ze dat ga vertellen.
Ze hebben er namelijk een hekel aan met 2 afstandsbedieningen (kastje + sony tv) te zappen.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 16:26
PeaceFreak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:46:
Aiii, moet ik mijn ouders dus gaan vertellen dat ze toch over moeten naar digitale tv.
Nog maar eens goed over nadenken dus hoe ik ze dat ga vertellen.
Ze hebben er namelijk een hekel aan met 2 afstandsbedieningen (kastje + sony tv) te zappen.
Dan koop je een afstandsbediening waarmee je ze alle 2 kan bedienen :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

AB hoeft geen probleem te zijn.
Vrijwel alle TV's kunnen ook met de welbekende witte KPN (en aanverwante ISPs zoals Xs4all, etc.) AB bediend worden...
Afbeeldingslocatie: https://static.kpn.com/specials/itvafstandsbediening/3.png

Gebruik al jaren slechts dat witte ding; werkt gewoon prima voor zowel de (smart)TV alsmede de STB.
Groot voordeel van de KPN STB's t.o.v. de mediakasten van Ziggo; is het veel geringere energieverbruik. Amper 5W tijdens gebruik, versus wel vijf keer zoveel voor de kabelboer variant.

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2017 16:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 18:02
Heb je wel glasvezel van KPN? Want ik vraag me af of je wel 3 televisies over een telefoonlijn kan draaien.
Andere optie is KPN de deur uit en nummerbehoud naar een All in one pakket van Ziggo. Dan hoef je aan de televisies niets te veranderen. Alleen het emailadres is natuurlijk weg van KPN. Wat is de maximum snelheid als je je gegevens invult bij Fourstack?
ehtweak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:01:Amper 5W tijdens gebruik, versus wel vijf keer zoveel voor de kabelboer variant.
Mwoah maak daar maar twaalf keer zoveel van in het geval van de Horizon MB :+

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
@Jim423 Nee glasvezel hebben we niet van KPN.
Is hier niet beschikbaar.

Maar krijg ik dan niet, als ik bij kpn een abbo afsluit dezelfde snelheid als via Ziggo nu?
Ik heb dan toch gewoon 80 MBit down...
Echter weet ik niet wat je van de 80 overhoud, als je tv en internet via dezelfde kabel laat lopen...

Ik ben een beetje in de war... :$

EDIT: Goed dat ik nog niets afgesloten heb... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door PeaceFreak op 02-11-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 22:19
PeaceFreak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:20:

Maar krijg ik dan niet, als ik bij kpn een abbo afsluit dezelfde snelheid als via Ziggo nu?
Niet vanzelfsprekend. Heb je nou al bij fourstack gekeken wat KPN maximaal kan leveren?
Ziggo doet 40/4 200/20 of 400/40. geen idee wat je nu hebt bij Ziggo, als je praat over 80..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
PeaceFreak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:57:
Ik wil dit bovenstaande onderbrengen bij KPN, waar wij al klant bij zijn.
Waarom niet alles naar Ziggo verhuizen, dan heb je bijna niets aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
PeaceFreak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:20:

Ik heb dan toch gewoon 80 MBit down...
Echter weet ik niet wat je van de 80 overhoud, als je tv en internet via dezelfde kabel laat lopen...

Ik ben een beetje in de war... :$

EDIT: Goed dat ik nog niets afgesloten heb... _/-\o_
Nee bij KPN ben je dan afhankelijk van je telefoonlijn. Coax (Ziggo) levert altijd de snelheid ongeacht locatie/lengte lijn etc. Check fourstack voor je snelheid via KPN, daar gaat nog wel flink wat af voor 2-3 tv-ontvangers. Ook zullen deze mogelijk niet allen in HD zijn waardoor je tv kwaliteit terugloopt. (Nu via Ziggo kijk je in HD). Bij coax staan tv en internet los van elkaar op de kabel dus bij Ziggo gaat er niks af van je internetsnelheid. Als ik moest kiezen tussen de coax en de telefoonlijn zou ik het wel weten :+ Dat beetje extra stroomverbruik van de mediabox heb ik op de koop toegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 02-11-2017 22:08 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Het probleem als we alles overdoen naar Ziggo, is dat ik en de rest van ons gezin dan onze primaire emailadressen kwijt zijn.

Bij fourstacks van KPN staat het volgende over de snelheid:

Wat: Koper
Beschikbaar: Ja
Distributiepunten: SDF
Tech: Internet Snelheid
Snelheid: 100 Mbit
Bonded Koper/DSL: ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik zou dan toch neigen naar Ziggo.

Voordeel is dat je in de TV van je ouders de CI module achterin duwt, ze en digitale tv hebben, en geen extra afstandbediening hoven te gebruiken. Daarnaast is de snelheid van Ziggo absoluut superieur aan die van KPN (buiten glas natuurlijk). Heb je ook geen gezeur dat je ver/te ver van de centrale afzit.

Qua mailadress: even een exporttje draaien van je mailbak, mailtje eruit dat je een ander adres hebt en klaar. Misschien nog wat accentjes hier en daar wijzigen maar dat zou imho niet onoverkomelijk moeten zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 03-11-2017 15:32 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 13:19

Mx. Alba

hen/die/zij

Volgens mij is de makkelijkste oplossing: alles naar Ziggo. Je ouders hebben dan nog hun analoge tv en jij en je zus hebben nog de horizon boxes. Eigenlijk zeg je dan dus alleen het KPN abonnement op.

Alternatief: Ziggo opzeggen en alles via KPN (of Telfort of NLE als goedkoper alternatief - ook KPN infra en hardware), maar dan moet je /drie/ settopboxen hebben. Voordeel is wel dat die settopboxen van KPN / Telfort / NLE een stuk beter werken dan die van Ziggo.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Mx. Alba schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:40:Alternatief: Ziggo opzeggen en alles via KPN (of Telfort of NLE als goedkoper alternatief - ook KPN infra en hardware), maar dan moet je /drie/ settopboxen hebben. Voordeel is wel dat die settopboxen van KPN / Telfort / NLE een stuk beter werken dan die van Ziggo.
Kan dat tegenwoordig dan 3 settopboxen zonder glaslijn? Zonder digitenne uiteraard. Want anders kun je niet eens naar KPN/Telfort toe al zou je willen.
Overigens is het volgens mij (bij oud Ziggo) mogelijk om je huidige 2 ontvangers te houden en de Horizon in de kast te zetten, kom je van UPC af of is het altijd al Ziggo geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Jim423 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:31:
[...]

Kan dat tegenwoordig dan 3 settopboxen zonder glaslijn? Zonder digitenne uiteraard. Want anders kun je niet eens naar KPN/Telfort toe al zou je willen.
Overigens is het volgens mij (bij oud Ziggo) mogelijk om je huidige 2 ontvangers te houden en de Horizon in de kast te zetten, kom je van UPC af of is het altijd al Ziggo geweest?
Ik zit bij NLEx en heb 200mbit vdsl. Dat is ruim voldoende om 3 settopboxen aan te sturen (hoewel ik er maar eentje heb). Zelfs 100mbit zou daarvoor voldoende moeten zijn, of desnoods doe je er dan eentje SD ipv HD om bandbreedte te sparen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat snap ik. Echter was het vorig jaar nog zo dat je max. 2 ontvangers mocht koppelen hoeveel snelheid je ook intrainde. Vandaar dat ik het aanhaal. Pas met een glaslijn mocht je 5 ontvangers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
PeaceFreak schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:22:
Het probleem als we alles overdoen naar Ziggo, is dat ik en de rest van ons gezin dan onze primaire emailadressen kwijt zijn.
niet slim hé ;)
het beste moment om een provider onafhankelijk e-mail adres te kiezen was >10 jaar geleden, het volgende beste moment is nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Jim423 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:45:
Dat snap ik. Echter was het vorig jaar nog zo dat je max. 2 ontvangers mocht koppelen hoeveel snelheid je ook intrainde. Vandaar dat ik het aanhaal. Pas met een glaslijn mocht je 5 ontvangers.
Hmmmmm je hebt gelijk. Dan is Ziggo dus de enige mogelijkheid om drie tv's te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:11
Is inmiddels niet meer zo, die lock is eraf en je kan nu meer dan 2 ontvangers aansluiten zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

supayoshi schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:52:
Is inmiddels niet meer zo, die lock is eraf en je kan nu meer dan 2 ontvangers aansluiten zonder problemen.
Ik had het net bij NLEx gecheckt. Daar kan je er in ieder geval maar twee doen op xdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:11
koop eentje op mp, voer je gegevens in en het werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58
2 opties:

Ziggo waarbij je een ci+ insteekkaart voor beneden gebruikt. Boven kastjes.
VDSL waarbij je je ouders een Harmony Remote koopt (universeel en zeer simpel in gebruik).

Optie 1 is duurder maar werkt out of the box. Optie 2 is goedkoper maar je hebt een Harmony Remote nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Waah schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:05:

VDSL waarbij je je ouders een Harmony Remote koopt (universeel en zeer simpel in gebruik).
Wat betreft die AB; je hebt helemaal geen nieuwe AB nodig: ehtweak in "Hoe aanpakken van dit probleem?"
...als je overstapt naar een KPN IPTV product...

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 03-11-2017 23:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58
ehtweak schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:29:
[...]

Wat betreft die AB; je hebt helemaal geen nieuwe AB nodig: ehtweak in "Hoe aanpakken van dit probleem?"
...als je overstapt naar een KPN IPTV product...
Ligt een beetje aan de AB en hoe tech savvy de ouders zijn. Heb regelmatig mijn opa aan de lijn dat die er niet uitkomt. Komt doordat die (Ziggo) afstandsbediening een TV en DVR knop heeft om te wisselen tussen de type afstandbediening. En dan staat die op TV en dan doet die dus niks.

Maar het kan zeker zonder, afhankelijk van de meegeleverde AB en hoe tech savvy de ouders zijn. Maar mijn ouders zijn helemaal om naar een Harmony en willen niet terug. Gebruiken nu ook een Chromecast en Spotify omdat het makkelijk werkt met een Harmony.

Maar het is zeker niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 16:11
Mx. Alba schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:01:
[...]

Ik had het net bij NLEx gecheckt. Daar kan je er in ieder geval maar twee doen op xdsl.
KPN ondersteunt tegenwoordig tot 6 ontvangers, ook via DSL. Er hoort een hele tabel bij met welke snelheid technisch haalbaar is op je adres ( https://breedbeeldweetjes...-welke-snelheid-met-vdsl/). 100 Mbit, zoals hier, kan dus wel 6 ontvangers hebben.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:44
De afstandsbediening van de KPN kan alleen maar de volgende functie's van de TV:

Aan/Uit
Volume Up/Down
Externe aansluiting wisselen.

Meer het je ook niet nodig, hier in huis gebruiken we alleen de afstandsbediening van KPN nog maar.
Heeeel sporadisch de afstandsbediening van de TV om aparte functie's te bedienen, maar dat is echt zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb even de titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Even voor mijn update.
KPN kan dus via de DSL lijn (ik neem aan via experiabox die we nu hebben), 3 hd-tv's hebben en dan nog genoeg bandbreedte over om fatsoenlijk te internetten?
Volgens die tabel van @Barre73 wel.

Ik kan het ons huishouden niet aandoen om allemaal een ander emailadres te laten nemen, dat zou een ultieme ramp zijn hierzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

PeaceFreak schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:22:
Dat is voor nu wellicht een groot probleem. Maar als je daar zo afhankelijk van bent, kun je ook nooit van provider wisselen. Hoe zuur het ook is zou ik gewoon nu alle e-mailadressen overzetten naar bijv. Outlook.com of Gmail en heb je het probleem in de toekomst sowieso niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

PeaceFreak schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:01:
Ik kan het ons huishouden niet aandoen om allemaal een ander emailadres te laten nemen, dat zou een ultieme ramp zijn hierzo...
Daarom gebruik ik al sinds GMail bestaat een GMail-adres. Je wil niet voor je email afhankelijk zijn van je internetprovider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Even voor mijn update.
KPN kan dus via de DSL lijn (ik neem aan via experiabox die we nu hebben), 3 hd-tv's hebben en dan nog genoeg bandbreedte over om fatsoenlijk te internetten?

Doe het maar wel. Want hoe dan ook gaat iedereen daar nog wel eens verhuizen, je kan er donder op zeggen dat je dan net je favoriete provider mist in die buurt. Vanavond regelen en direct het belangrijkste omzetten. Daarna nog een paar weken / maanden alles wat je achteraf binnenkrijgt omzetten. Eventueel bij Ziggo / KPN informeren of je nog een tijdje achteraf een doorstuurregel kan behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44
Bel eens met KPN en vraag wat de mogelijkheden zijn om alleen je mailadres(sen) te behouden.
Ik heb nog een pi.net (Planet Internet) mailadres die door verschillende overnames nu bij KPN is ondergebracht.

Ik betaal geloof ik iets van 2 euro p/maand om dit mailadres aan te houden, verder heb ik niets meer lopen bij KPN

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:50:
Daarom gebruik ik al sinds GMail bestaat een GMail-adres. Je wil niet voor je email afhankelijk zijn van je internetprovider!
Maar daarvoor wil je wel afhankelijk zijn van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 16:11
Even voor mijn update.
Ja, dat kan KPN. In die tabel is gerekend met maximaal 12 mbit per TV die aan staat. Dat is ruim gerekend want KPN HD is nu een kleine 7,5 Mbit per stream.
Dus met drie tv's tegelijk aan gebruik je ca 22 Mbit totaal voor TV.
Jouw lijn kan 100 Mbit leveren. De rest is dus voor internetten. Tot aan je max abonnementssnelheid uiteraard.
Heb je nu een 40/4 instap abonnement met drie TV's dan merk je daar bij het internetten dus nooit iets van. 40+22 is minder dan 100. Marge genoeg.
Bij een 80/8 abonnement gaat er net een paar Mbit van je internetsnelheden af (80+22=102) maar verwaarloosbaar.
Ik neem aan dat je de algemene lijn van mijn verhaal wel snapt. Het gaat dus om de technische snelheid van je aansluiting. Niet de abonnementssnelheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 22:19
Naast google bestaat natuurlijk de optie een eigen domeintje te registeren voor een paar luttle euros en je eigen mail op je NAS of zo te ritselen. Doe ik al sinds 2000 of zo. Eigen domein, nooit mailadressen hoeven aanpassen. En google of wie dan ook steekt zijn nieuwsgierige neus er ook niet in.

en verder lekker naar ziggo, beste download die ook gewoon stabiel blijft als je 3 TVs kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

asmi schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:03:
[...]

Maar daarvoor wil je wel afhankelijk zijn van Google?
Tja, in de tijd dat ik dat Gmail adres heb, ben ik meer dan 10x van provider gewisseld en heb ik ook periodes zonder eigen provider gehad. Dan is zo'n Gmail account toch veel stabieler dan een emailadres bij een provider.

Naast Gmail heb ik trouwens nog een aantal andere accounts natuurlijk zoals een @tweakers.net, een @riseup.net, een @[mijneigenbedrijfje].nl etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 769059

MarchelHoek schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:08:
Bel eens met KPN en vraag wat de mogelijkheden zijn om alleen je mailadres(sen) te behouden.
Ik heb nog een pi.net (Planet Internet) mailadres die door verschillende overnames nu bij KPN is ondergebracht.

Ik betaal geloof ik iets van 2 euro p/maand om dit mailadres aan te houden, verder heb ik niets meer lopen bij KPN
voor paar euro per maand heb je je eigen domijnnaam/mail adres met hostpakketje. Bv info@marcelhoek.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
supayoshi schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:03:
koop eentje op mp, voer je gegevens in en het werkt. :P
Niet bij KPN, die zijn gelocked aan je abbo
Ik heb 2 decoders van een weggelopen huurder, die met geen mogelijkheid worden vrijgegeven voor een andere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44
Anoniem: 769059 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:41:
[...]
voor paar euro per maand heb je je eigen domijnnaam/mail adres met hostpakketje. Bv info@marcelhoek.nl :P
klein beetje offtopic
Ik heb naast KPN ook mijn eigen domein met mail. Vind mijn @pi.nl mailadres wel iets nostalgisch hebben

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 14:38
kpn icm met een digitenne ontvanger ook nog een optie ?
Een digitenne ontvanger past meestal in je tv en heb je gewoon 1 afstandsbediening namelijk van je tv.
antenne in het raam als je in een rustige straat woont is het prima te doen. maar rijdt er continu van alles langs als het slecht weer is vergeet het maar. verkeer en vliegtuigen ed en weg is je beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:06

MCP cloud

Op het web sinds 1998

rens-br schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:40:
[...]

Dat is voor nu wellicht een groot probleem. Maar als je daar zo afhankelijk van bent, kun je ook nooit van provider wisselen. Hoe zuur het ook is zou ik gewoon nu alle e-mailadressen overzetten naar bijv. Outlook.com of Gmail en heb je het probleem in de toekomst sowieso niet meer.
Neem een domeinnaam / host en klaar ben je ;)
Heb er 1 .nl voor mijn eigen naam....