Windows server 2008 R2 NTFS rechten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specyguy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08 16:42
Ik ben zeer slecht in dingen uitleggen, dus dit kan een beetje onduidelijk zijn.

Ik moet voor school een server opzetten, en ik heb deze zo'n 70% klaar (denk ik). Alle users zien de shared mappen en hebben allemaal een home directory. Er zijn 3 groepen in mijn server: Intercedenten, administratie en directie. Maar ik wil dus dat elke user in deze shared mappen alleen hun eigen aangemaakte folders kunnen verwijderen, en niet die van anderen. Dus dat een Intercedent niet zomaar iemand zijn document kan verwijderen.

Ik heb al in de file server iets geprobeerd met de NTFS rechten, ik had Full control, Delete subfolder, Delete, Change permissions en Change ownership uitgezet. Maar hierdoor kunnen de users dus helemaal niets aanpassen of verwijderen.

Ik heb echt geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen dat elke user alleen zijn/haar eigen files kan verwijderen, en niet die van anderen. (In de shared map Intercedenten)

alvast bedankt!

Beste antwoord (via Specyguy op 02-11-2017 13:51)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je geeft ook niet echt een voorbeeld wat er niet werkt.

Denk dat je even moet kijken naar OWNER / CREATOR account maar dat is bewerkelijk omdat je (mogelijk) voor nieuwe medewerkers handmatig/gescript permissies moet gaan zetten.

En aangezien het klinkt als directories die per afdeling nuttig zijn, lijkt het mij procesmatig niet nuttig als Intercedent A dingen weggooit die Intercedent B dan volgende week opnieuw/apart moet aanmaken voor een bepaalde klus.

offtopic:
Misschien moet school eens https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle/search/1163 doornemen want jouw opdracht moet je nu uitvoeren op ietwat unsupported software

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 02-11-2017 13:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
"CREATOR OWNER"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk dat je even moet kijken naar OWNER / CREATOR account maar dat is bewerkelijk omdat je (mogelijk) voor nieuwe medewerkers handmatig/gescript permissies moet gaan zetten.

En aangezien het klinkt als directories die per afdeling nuttig zijn, lijkt het mij procesmatig niet nuttig als Intercedent A dingen weggooit die Intercedent B dan volgende week opnieuw/apart moet aanmaken voor een bepaalde klus.

offtopic:
Misschien moet school eens https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle/search/1163 doornemen want jouw opdracht moet je nu uitvoeren op ietwat unsupported software

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 02-11-2017 13:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specyguy
MAX3400 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:38:

Nou, als ik dus als Intercedent A een bestand aanmaak, Kan Intercedent B deze gewoon verwijderen. Dit is het probleem. Ik wil dat ze alleen hun eigen bestanden kunnen aanpassen.

Waar moet die Creator/owner precies staan in server 2008?

Heel erg bedankt voor het helpen :)

Edit: Ik zie wel SYSTEM ertussen staan maar er staan nergens CREATOR OWNER :/

[ Voor 6% gewijzigd door Specyguy op 02-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
https://support.microsoft.com/en-us/help/274443
Met wat aanpassingen is dit in jouw omgeving toepasbaar.
MAX3400 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:38:

offtopic:
offtopic:
Er zijn nog hogescholen waar nog Windows 2003 lessen worden gegeven omdat er niet voldoende PowerShell docenten bestaan. Zo vreemd is deze (compleet nutteloze) opdracht dus niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Trommelrem op 02-11-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specyguy
[quote]Trommelrem schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:49:
https://support.microsoft.com/en-us/help/274443
Met wat aanpassingen is dit in jouw omgeving toepasbaar.

Ik heb het al gefixt. Ik heb bij de groep Intercedenten ''DELETE'' uitgezet, heb die groep ''CREATOR OWNER'' toegevoegd aan deze shared map, en hier ''DELETE'' aangezet. Nu kan Intercedent A niet Intercedent B zijn bestanden verwijderen, maar wel zijn eigen.

Bedankt!
Pagina: 1