Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget school laptop, refurbished of nieuw?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn dochter heeft nu in de eerste klas van de HAVO toch eigenlijk wel een laptop nodig voor het bewerken van Word documenten en Powerpoint presentaties maken.

Wat is je budget?
Max. 250-300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze heeft vanuit school verplicht een iPad moeten aanschaffen, dus die gaat altijd mee naar school. De laptop zal voor thuisgebruik zijn. Qua schermgrootte zou een 12.5" ook prima zijn. Uiteraard zou een 15" voorkeur hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als ik zou kiezen voor refurbished, dan zouden de HP Elitebooks mijn voorkeur hebben. Deze heb ik voor mijn werk ook altijd gehad. Fijne betrouwbare laptops naar mijn idee. Ik vind persoonlijk ook dat een SSD aanwezig moet zijn. We hebben de tijd van de HDD's wel gehad.Naar mijn idee is een 120/128GB hiervan meer dan voldoende.

Ik was dus eerst op zoek naar iets nieuws, maar ik word nog niet zo blij van de huidige celerons in de prijsklasse rond zo'n 300 euro. En met SSD kon ik al helemaal niet echt wat vinden in die prijsklasse.

Gebruiken van de iPad voor haar werkzaamheden zou ook nog een optie zijn, maar ikzelf heb nou weer geen enkele Apple ervaring en weet niet hoe handig je dan Word documenten en Powerpoint presentaties zou kunnen bewerken.

Vandaar dat ik aan een refurbished laptop dacht, maar daar heb ik weer geen ervaringen mee. Zijn best wel een boel aanbieders van viel me op.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 02-11-2017 13:04 ]

Verwijderd

Je zou eventueel ook nog in de Vraag & Aanbod sectie kunnen kijken. Staan genoeg, betrouwbare laptops tussen voor een prima prijs. Zo heb ik een Lenovo X230 met een I5, Samsung Pro SSD, en 16GB RAM aangeschaft voor maar 300,- euro, en die draait als een tierelier.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Als je een refurbished (of gebruikte) laptop neemt (liefst nog een zakelijk model ook) verwacht ik dat je langer kunt doen met de laptop dan een nieuwe €300,- laptop. SSD'tje erin en gaan.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Was al even beetje aan het rondkijken.. ik denk dat een HP Elitebook 8460p/8470p oid met een i5 processor en een SSD erin nog een behoorlijke tijd lekker vlot zal werken.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb ook al een paar keer een gebruikte laptop gekocht bij een gebruikte-laptop-shop en dat is eigenlijk prima bevallen. In mijn geval waren het Dells. Zoals gezegd een ssd erin en gaan. Voor wat officedingen heb je ook niet een dikke cpu nodig, als er een ssd in zit gaat alles snel genoeg.

Een dingetje kan de accu zijn bij gebruikte laptops. Als je hem thuis laat, geldt dat uiteraard niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

Flipm0de

geen

Ik kan via het werk een refurbished Dell 7240 kopen. I5 8 GB en 128 ssd. Het scherm is wel maar 720p. Dit kost 300e met een jaar garantie. Dit lijkt een hele goede koop, zie ik iets over t hoofd?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Niet verkeerd, alleen is 128 GB wel heel krap.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1