Duurzame laptop voor universiteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambo_1995
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-10-2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor te gebruiken tijdens mijn studiejaren (en eventueel erna). Het is dus belangrijk dat deze niet veel weegt en ook niet al te groot is. Hij moet ook wat toekomstgericht zijn, dus 4 gb ram vind ik wat weinig. Graag ook wat steviger, zodat hij tegen een stootje kan. Een azerty-toetsenbord is verder ook een must.

Budget: 1500 euro

Zelf had ik al verschillende op het oog maar heb bij allen wat twijfels...

1) Microsoft surface laptop
Het nadeel aan deze laptop is dat het helemaal niet mogelijk is om het open te doen en dus dingen te vervangen die kapot zijn. Voor 1300 euro vind ik dit vrij riskant.

2) Macbook air
Gemengde gevoelens, zeer gemakkelijk ding om op te werken maar ik ben meer fan van een windows. Naar mijn gevoel ook wat prijzig wat je ervoor krijgt.

3) Hp spectre x360
Degelijke laptop, staat aan 1100 euro momenteel op bol.com. Iemand hier ervaringen mee?

4) Acer swift 5
Deze ben ik tegengekomen op bol.com met 31 procent korting. Reviews die ik op het internet kan vinden zijn voor de lagergeprijsde i5 dus vind het wat moeilijk. De 400 euro korting is aanlokkelijk maar weet er dus niet echt veel buiten de specificaties, die zeker niet slecht zijn voor 900 euro.
https://www.bol.com/nl/p/...se#product_specifications

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwacht
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik kan je de Dell XPS 15 erg aanraden! mooi afgewerkte laptops die lekker vlot zijn. prima laptop voor in de collegebanken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je hebt de link naar de Acer met AZERTY toetsenbord gelinkt. Wellicht handig om te vermelden dat je in België woont en dus een AZERTY laptop wil?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambo_1995
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:25:
Je hebt de link naar de Acer met AZERTY toetsenbord gelinkt. Wellicht handig om te vermelden dat je in België woont en dus een AZERTY laptop wil?
Ja sorry. Azerty toetsenbord is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:50
Het ligt er aan wat je er mee wilt doen.

De Macbook Air is inderdaad behoorlijk duur voor verouderde hardware. De gewone Macbook of MacbookPro is een betere keuze dan.

Dell heeft inderdaad prima laptops, kun je vaak ook nog studentenkorting krijgen.

Wat betreft het vervangen van onderdelen; dat kun je in de meeste laptops wel vergeten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambo_1995
Bwacht schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:24:
Ik kan je de Dell XPS 15 erg aanraden! mooi afgewerkte laptops die lekker vlot zijn. prima laptop voor in de collegebanken!
2 kq vind ik wat zwaar voor een laptop die ik elke dag moet meesleuren...
Goudstalen schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:28:
Het ligt er aan wat je er mee wilt doen.

De Macbook Air is inderdaad behoorlijk duur voor verouderde hardware. De gewone Macbook of MacbookPro is een betere keuze dan.

Dell heeft inderdaad prima laptops, kun je vaak ook nog studentenkorting krijgen.

Wat betreft het vervangen van onderdelen; dat kun je in de meeste laptops wel vergeten tegenwoordig.
Goh, als ik eens keek naar de reviews van de surface laptop kwam dit toch vaak naar voren als commentaar. Het gaat dan vooral om de batterij, deze zou toch zeker vervangbaar moeten zijn, de rest kan voor mij niet zozeer kwaad.

[ Voor 53% gewijzigd door Brambo_1995 op 02-11-2017 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwacht
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-11-2020
2 kq vind ik wat zwaar voor een laptop die ik elke dag moet meesleuren...
Mocht je nu gecharmeerd zijn van de XPS serie, heeft zijn kleinere broertje, de XPS 13, een gewicht van 1,36 kg. Ik heb op mijn werk een aantal collega's laten werken met deze laptops en heb tot nu toe geen problemen ervaren. De werkzaamheden zijn vooral office dingen en licht programmeer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Brambo_1995 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:26:
[...]

Ja sorry. Azerty toetsenbord is een must.
Stond dat altijd al in de TS? Dan heb ik erover heen gelezen.

Misschien nog wat eisen qua gewicht, formaat en dergelijke? Accuduur? En welke programma's je verwacht te gebruiken, alleen office en internet films kijken of geavanceerde development zooi?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:50
Batterijen worden tegenwoordig ook vaak vastgelijmd. Kan dus toch nog moeilijk worden.
Maar ik mis wat je er nu mee wilt doen? Dat is toch wel nodig voor advies, en wordt ook verwacht dat je er wat over verteld hier.

Als het voor documenten typen, websurfen en emails bekijken is, dan zou ik inderdaad voor een wat kleiner licht model als een XPS13 of Macbook gaan.
Of misschien voldoet een iPad(Pro) wel voor jouw wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambo_1995
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:32:
[...]

Stond dat altijd al in de TS? Dan heb ik erover heen gelezen.

Misschien nog wat eisen qua gewicht, formaat en dergelijke? Accuduur? En welke programma's je verwacht te gebruiken, alleen office en internet films kijken of geavanceerde development zooi?
Neen, heb ik toegevoegd na je bericht ;)

Aangezien ik hem dagelijks wil meepakken graag zo licht mogelijk en dus liefst ook maximum 15 inch. Accuduur zou minstens 6 uur maar denk dat dit wel het geval is bij de 4 laptops die ik aangaf, de meeste non-gaming laptops van rond de 1000 euro halen dit ook wel. Niets van geavanceerd development zooi of games, eerder gewoon netflix en wat office shit.

Bedankt!
Goudstalen schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:33:
Batterijen worden tegenwoordig ook vaak vastgelijmd. Kan dus toch nog moeilijk worden.
Maar ik mis wat je er nu mee wilt doen? Dat is toch wel nodig voor advies, en wordt ook verwacht dat je er wat over verteld hier.

Als het voor documenten typen, websurfen en emails bekijken is, dan zou ik inderdaad voor een wat kleiner licht model als een XPS13 of Macbook gaan.
Of misschien voldoet een iPad(Pro) wel voor jouw wensen?

[ Voor 25% gewijzigd door Brambo_1995 op 02-11-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:48
Zeker voor 13 of 14' gaan, 15' is niet meer goed draagbaar, en zal zeker sneller beschadigd zijn.

Kijk ook maar eens bij Lenovo voor de ultra draagbare modellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1