Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Straight forward setup:
• Office 365 Exchange accounts
• .ost-bestand
• .pst-bestand(en) [zoals MS ook adviseert]

PST is op dit moment weg en via Exchange Admin zijn er wel mogelijkheden om mails te recoveren. Echter, dat beperkt zich blijkbaar tot adds, changes en deletes.

Door het .pst-bestand zijn er vanuit het .ost-bestand mails verplaatst en mijn vraag is simpel. Zijn die verplaatste mails op een of andere manier terug te recoveren vanuit Exchange (maakt mij voor nu even niet uit of dat maar 1, 2 of 300 dagen terug is).

Ik heb de mogelijkheden vanuit compliance management al getest en daarmee krijg ik dus mails terug die zijn gedelete (direct vanuit de ost). Ik zoek dus een mogelijkheid / optie om gemovede mails te recoveren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BtM909 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:33:
Straight forward setup:
• Office 365 Exchange accounts
• .ost-bestand
• .pst-bestand(en) [zoals MS ook adviseert]
Welk advies? Ik ken het eerlijk gezegd niet. De mailboxen zijn tegenwoordig zo groot dat de noodzaak voor PST's niet aanwezig is. Lopen gebruikers daar toch tegenaan dat wordt bij mijn weten het gebruik van een archive mailbox aangeraden...
Door het .pst-bestand zijn er vanuit het .ost-bestand mails verplaatst en mijn vraag is simpel. Zijn die verplaatste mails op een of andere manier terug te recoveren vanuit Exchange (maakt mij voor nu even niet uit of dat maar 1, 2 of 300 dagen terug is).
Wat is er precies gebeurd? De mail is verplaatst naar een andere folder in dezelfde mailbox, of verplaatst "uit" de mailbox.

Probeer eens in de Recoverable Items folders te kijken of je daar de mailitems nog kunt terugvinden.

https://blogs.technet.mic...ems-folder-in-office-365/

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

PST's op advies? Het enige advies dat MS geeft is het in hun cloud omgeving zetten bij hun in mailboxen met "ongelimiteerde" grootte i.c.m. gebruik van Online Archive.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
BtM909 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:33:
Ik heb de mogelijkheden vanuit compliance management al getest en daarmee krijg ik dus mails terug die zijn gedelete (direct vanuit de ost). Ik zoek dus een mogelijkheid / optie om gemovede mails te recoveren.
Volgens mij doet de compliance center niets met OST files. OST bestanden zijn lokale cachefiles van je mailbox(en).
e-discovery doet een search op de Exchange server binnen O365, dus niets lokaals.

(Wellicht dat ik niet goed opgelet heb bij mijn certificeringen voor Office 365, maar voor zover ik weet kun je wat dat betreft erg weinig met OST files).

Kun je binnen de betreffende mailbox nog kijken naar de soft deleted items? Desnoods met MFCMAPI of via de EWS API van Exchange? Vaak kun je daar nog items terugvinden.

En nog even terugkomend op het verplaatsen door de PST uit de OST : PST bestanden voeren geen code uit en verplaatsen geen data. Het is gewoon een database met de mailitems. Ik neem aan (en aannames binnen de ICT zijn uiteraard zeer gevaarlijk) dat je bedoelt dat de archiving functie van Outlook de mail naar de PST file gearchiveerd heeft (waardoor de mail dus van de server verwijderd is en dus ook uit je lokale OST cache file) en dat dit PST bestand nu verwijderd is?

[ Voor 21% gewijzigd door Killah_Priest op 02-11-2017 17:51 ]