Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spiraalvormige bekabeling (referentie Apple store)

Pagina: 1
Acties:

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-11 22:32
Beste allen,

Voor een project ben ik op zoek naar een manier om mijn kabels vanuit de vloer (min. 1 stroom en 1 UTP kabel) in een spiralen omhulsel te krijgen, zoals ze doen in de Apple stores. Alleen weet ik daar niet of ze meerdere kabels gebruiken...

Heeft iemand een idee waar ik deze kan laten maken / kopen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oeImA5B.jpg

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat ze daar alleen stroom gebruiken. Meeste van apple gebruikt wifi en dan is het standaard te kopen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je 1 UTP kabel in de juiste kleur door het midden van die spiraal laat lopen dan valt het misschien nog niet zo op.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bigs schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:28:
Als je 1 UTP kabel in de juiste kleur door het midden van die spiraal laat lopen dan valt het misschien nog niet zo op.
Hierbij even een fossiele oplossing: pak een ouderwets telefoonsnoer (zo'n spiraal tussen toestel en hoorn), trekt er 2 kabels doorheen & klaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Je kunt spiraalkabel kopen van bijvoorbeeld Lapp kabel en daar dan gewoon fase, nul en aarde doorheen voeren.
Ethernet zou je dan met powerline kunnen doorvoeren.

Als je meerdere van deze setjes maakt, zoals in de foto, dan zou je powerline filters kunnen gebruiken om het lokaal te houden.

Hybridekabels netstroom en twisted pair wat ook in spiraal zit zal niet zo makkelijk te krijgen zijn.
Niet gespiraald is er wel... Hybridekabel - NBC-MSY/ 1,0-94H SCO - 1407487
Maar gigabit kan ik zo snel niet vinden.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat je zou kunnen proberen is met een ruime overlengte krimpkous een ethernet en een 220 kabel erdoorheen om een stalen of houten rond iets van de gewenste diameter wikkelen en dan pas verwarmen zodat de kous eromheen krimpt en ook de draaing aanneemt.
Of het lukt weet ik niet het is een idee!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Als toevoeging op @Frogmen misschien kan je iets van metaaldraad erbij intrekken zodat je mogelijk iets meer stevigheid hebt in zo'n spiraal...

Dus dan UTP kabel + stroomkabel (vmvl-kabel???) deze "invlechten" met staaldraad dan om het totaal een krimpkous trekken.. dan om een koker oid heen draaien in spiraal vorm en dan de krimpkous laten krimpen..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 22:36
Ik dacht ik Google is op afbeeldingen.
Kwam ik dit tegen :
http://www.stekkerblokken...n/kabelspiraal-130cm.html

Wie weet kan je er wat mee.

• klaasiek
Bigs schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:28:
Zeer goed idee, maar ik vind nergens een spiraal die "breed" genoeg is zoals op de foto. Enig idee..?
jeroen3 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:37:
Je kunt spiraalkabel kopen van bijvoorbeeld Lapp kabel en daar dan gewoon fase, nul en aarde doorheen voeren.
Ethernet zou je dan met powerline kunnen doorvoeren.

Als je meerdere van deze setjes maakt, zoals in de foto, dan zou je powerline filters kunnen gebruiken om het lokaal te houden.

Hybridekabels netstroom en twisted pair wat ook in spiraal zit zal niet zo makkelijk te krijgen zijn.
Niet gespiraald is er wel... Hybridekabel - NBC-MSY/ 1,0-94H SCO - 1407487
Maar gigabit kan ik zo snel niet vinden.
Zelfde verhaal hier helaas, wel een goede link (kende ik niet). Maar een breed krulsnoer, daar hebben ze precies nog nergens van gehoord ;(

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat is het uiteindelijke doel precies? Moet de kabel flexibel zijn? Is het gewoon zodat de hoogte iets kan worden versteld? Moet de kabel vaak bewegen of hangt 'ie het grootste deel van de tijd vast?

Is het eventueel een optie om zelf een dikke holle kabel ergens te halen en daar de twee kabels doorheen te halen?

• klaasiek
Stoelpoot schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:58:
Wat is het uiteindelijke doel precies? Moet de kabel flexibel zijn? Is het gewoon zodat de hoogte iets kan worden versteld? Moet de kabel vaak bewegen of hangt 'ie het grootste deel van de tijd vast?

Is het eventueel een optie om zelf een dikke holle kabel ergens te halen en daar de twee kabels doorheen te halen?
Het zijn inderdaad verstelbare tabels, vandaar. Het grootste deel van de tijd hangt de kabel wel gewoon vast... Waar in de handel zijn dikke holle kabels te vinden? Die dan ook nog eens spiraalvormig zijn en waar gemakkelijk kabels door te trekken zijn?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Wanneer kabels moeten variëren in lengte gebruikt men een kabelketting.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Cable_drag_chain-plastic.jpg/320px-Cable_drag_chain-plastic.jpg

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 18:24
In winkels gebruiken wij vaak dit

http://www.trucktion.com/...rs/spiraalslang-spf/g+c+a
Pagina: 1