Wifi antenekabel verlengen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 990335

Topicstarter
Een oom van mij heeft een draadloos ABUS beveiligingscamera systeem. 3 draadloze camera's die hij binnen kan zien middels een display. 1 camera hangt helaas iets te ver weg waardoor deze binnen niet te bereiken is. De kabel tussen de camera en antenne is slechts 2 meter lang. Ik wil er een langere kabel (20 meter) tussen zetten. deze zijn bij bv onlinekabelshop wel te krijgen, maar hebben een RP SMA waar de schroefdraad net wat minder fijner is dan de kabel die bij de camera zit. Ik zit er aan te denken om de aansluitingen van de kabel af te halen en er een 20 meter coax kabel tussen te zetten. Zou dit een optie zijn? Dus het gebruik van een coax kabel. Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://www.abus.com/var/ImagesPIM/d110001/derivates/3/002/127/6/TVAC17520_webl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
Het moet kunnen, maar je hebt grote kans dat het signaal er niet heel veel beter van word. Enige zeker weet-optie is gewoon proberen.

Is het niet mogelijk er een betere antenne op te zetten ipv de kabel te verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10
Dit zou ik dus zeker niet doen...

Je kunt de antenne wel een stukje verlengen, maar bij 3 meter zou ik ophouden, coax kabel brengt namelijk ook verliezen met zich mee, en 20 meter op 2,4 ghz is gewoonweg dodelijk voor het signaal (je houdt geen signaal over aan het einde van de kabel)

De enige goede optie om toch die camera te blijven gebruiken (dus draadloos) is een langere antenne kopen (meer dbi) dan de standaard antenne,
En als je toch wilt gaan verlengen.. Koop coax die voor de gebruikte frequentie geschikt is, bij 2,4ghz kom je snel uit bij een kabel die 1,5 cm dik is (aircom / ecoflex) (Hoe hoger de frequentie, hoe meer verlies je gaat krijgen op de kabel)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 990335

Topicstarter
Ik vraag me alleen af of ik een antene kan vinden met dezelfde aansluiting? Ik heb wel gezien dat er tal van verschillende draadeinden zijn, van fijn tot grof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:32
Heb je er al eens aan gedacht om het type antenne te veranderen? De antenne op het plaatje is (waarschijnlijk) een omni-directionele antenne, welke in alle richtingen evenveel uitstraalt. Wanneer je bijv. een straal antenne neemt kan je grotere afstanden overbruggen. (Je hebt er dan wel 2 nodig voor zowel locatie A als locatie B ).

Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 10:53
kevi-n1 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:58:
(Je hebt er dan wel 2 nodig voor zowel locatie A als locatie B ).
1 is voldoende. Je kan dan zowel beter luisteren als versturen. Beide kanden zitten op dezelfde frequenty, zelfde 801.11 standaard.

Tenzij er natuurlijk een hele dikke muur ofzo tussen zit. Maar dan kan je beter vanaf de andere kant werken en een extra bekabeld access point toevoegen.
Pagina: 1