Windows 10 Fall Creators Update Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
Dag Tweakers,

Sinds de 1709 Fall update heb ik problemen met zwarte schermen. Bij elke nieuwe build doe ik een clean install om eventuele problemen te voorkomen. Ik heb echter problemen met het scherm wat vaak op zwart blijft staan. Gister PUGB bijvoorbeeld op willen starten wanneer ik ineens groene strepen in beeld kreeg (was ineens bang dat m'n GTX 970 het had begeven) maar dit bleek toch niet zo te zijn. Draaide toen de nieuwste drivers (388.13). Drivers verwijderd en clean (zoals ik altijd doe) versie 388.00 teruggezet. Geen groene strepen meer ingame dus dat lijkt weer goed. Echter heb ik vaak een zwart scherm als ik een spel opstart, dan zet ik mijn monitor (Dell U2414H) uit en weer aan en heb ik weer beeld. Ook het schakelen vanuit een game naar bureaublad lukt niet zonder eerst de monitor weer uit te zetten en weer aan.

Erg vervelend dus heeft iemand voor mij misschien DÉ tip?

Specs:
i5 4670K (niet geclockt)
16GB DDR3 Vengeance
Asus Z97-Pro Gamer
MSI GTX 970 Gaming
Dell U2414H

Alvast dank!

Mvg,
Ronny :)

Beste antwoord (via r0nny116 op 04-11-2017 13:01)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
Dit ligt niet aan de drivers, in ieder geval niet dat switchen naar bureau blad met zwart scherm, er zitten nogal wat bugs in win 10 fall, met een latere pre build, zijn namelijk deze verholpen. Het is wachten op een update die het fix:

https://blogs.windows.com...5-pc/#wxSIwtFkDKTkQIF3.97

Hier staat het namelijk als bug fix in..

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2017 12:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Niemand????? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Kicken binnen 24u is niet toegestaan, wordt niet gewaardeerd dus

Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Al andere kabels geprobeerd bijvoorbeeld? Hoe sluit je je schermen überhaupt aan? Welke voeding (merk, type, wattage).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
nelizmastr schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:30:
[...]

Kicken binnen 24u is niet toegestaan, wordt niet gewaardeerd dus

Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Al andere kabels geprobeerd bijvoorbeeld? Hoe sluit je je schermen überhaupt aan? Welke voeding (merk, type, wattage).
Gedaan:
Clean install
HDMI aangesloten
Ook displayport geprobeerd
Scherm aan/uit ;)
Mijn voeding betreft een Corsair CX600M.

Normaal altijd via HDMI aangesloten. Probleem echt ontstaan na 1709 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Heeft Win 10 niet automatisch de laatste drivers teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Nee doe eigenlijk altijd clean install van drivers dus dat is het ook niet geloof ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:52
Dit ligt niet aan de drivers, in ieder geval niet dat switchen naar bureau blad met zwart scherm, er zitten nogal wat bugs in win 10 fall, met een latere pre build, zijn namelijk deze verholpen. Het is wachten op een update die het fix:

https://blogs.windows.com...5-pc/#wxSIwtFkDKTkQIF3.97

Hier staat het namelijk als bug fix in..

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Oke thanks. Zal het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de zelfde problemen. De nieuwste driver geïnstalleerd v388.13.
Windows helemaal schoon geïnstalleerd niets hielp.
Contact gelegd met Microsoft. Zij hebben van alles geprobeerd ook hun kwamen niet verder.
Behalve dat tijdens hun laatste probeersel hier bij mij mijn scherm zwart was, maar bij hun niet!!! ???
Ik heb het alzo TIJDELIJK opgelost.
1. Windows Fall Creator versie 1709 geïnstalleerd, maar de internet verbinding op 0 gezet.

Windows via een proggie "Winaero Tweaker" (Freeware)
2. Verboden om Windows te updaten.
3. Verboden drivers te updaten.

4. Vervolgens een OUDE NVidea driver geïnstalleerd GeForce_Experience_v3.10.0.95.
Hierbij tijdens de Setup gekozen voor OPTIES i.p.v. SNEL.
Onder OPTIE alleen de Grafische driver aangevinkt gelaten en de rest allemaal uitgevinkt.

De PC draait nu prima en kunnen Microsoft of/en NVidea rustig zoeken naar een oplossing.
Het enige is dat je eerst moet gaan uitvinden welke update (en van wie) het probleem gaat oplossen?
Ik heb ook nog een paar dagen de boel aan de gang gekregen door de NVidea kaart eruit te halen. en de drivers van NVidea te un-installen. Mijn moederbord (Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac) /USB 3.1) heeft ook nog een kleuren kaartje onboard. Genoeg om normale dingen op de pc te doen, maar niet voor de betere spellen

Beste mensen het is de eerste keer dat ik hier wat tik en misschien dat sommigen van jullie er wat aan hebben.
Met hartelijke groet van Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:33:
Ik had de zelfde problemen. De nieuwste driver geïnstalleerd v388.13.
Windows helemaal schoon geïnstalleerd niets hielp.
Contact gelegd met Microsoft. Zij hebben van alles geprobeerd ook hun kwamen niet verder.
Behalve dat tijdens hun laatste probeersel hier bij mij mijn scherm zwart was, maar bij hun niet!!! ???
Ik heb het alzo TIJDELIJK opgelost.
1. Windows Fall Creator versie 1709 geïnstalleerd, maar de internet verbinding op 0 gezet.

Windows via een proggie "Winaero Tweaker" (Freeware)
2. Verboden om Windows te updaten.
3. Verboden drivers te updaten.

4. Vervolgens een OUDE NVidea driver geïnstalleerd GeForce_Experience_v3.10.0.95.
Hierbij tijdens de Setup gekozen voor OPTIES i.p.v. SNEL.
Onder OPTIE alleen de Grafische driver aangevinkt gelaten en de rest allemaal uitgevinkt.

De PC draait nu prima en kunnen Microsoft of/en NVidea rustig zoeken naar een oplossing.
Het enige is dat je eerst moet gaan uitvinden welke update (en van wie) het probleem gaat oplossen?
Ik heb ook nog een paar dagen de boel aan de gang gekregen door de NVidea kaart eruit te halen. en de drivers van NVidea te un-installen. Mijn moederbord (Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac) /USB 3.1) heeft ook nog een kleuren kaartje onboard. Genoeg om normale dingen op de pc te doen, maar niet voor de betere spellen

Beste mensen het is de eerste keer dat ik hier wat tik en misschien dat sommigen van jullie er wat aan hebben.
Met hartelijke groet van Henk.
Beste Henk,

Het schijnt dat versie 388.13 meer problemen opleveren bij mensen met build 1709. Versie 388.00 draait wel gewoon stabiel. Toch blijft mijn scherm wel zwart wanneer ik schakel uit een game naar mijn bureaublad met bijvoorbeeld alt-tab. Schakel ik vanuit een game met windows key-e, gaat het vaak wel goed? Nog steeds een heel vreemd probleem waar ik helaas nog steeds geen oplossing voor heb kunnen vinden.
Tip: Als je na een herinstallatie eerst al je drivers handmatig installeert (zoals chipset, videokaart etc) dan zal Windows hierna in vele gevallen hier niet meer aanzitten omdat de drivers al geïnstalleerd zijn. Dus eerst je drivers downloaden dan Windows updaten.

Buiten dit om hoor ik toch graag of er mensen zijn met een oplossing voor mijn zwarte schermen na het schakelen in bijv games. Als dit het geval is moet ik dus eerst het scherm aan/uit zetten waardoor ik weer beeld heb.

Mvg,
Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens een oudere NVidea driver geprobeerd?

Overigens ging het met "jou" manier hier boven beschreven bij mij ook finaal mis.
Ik was al een week bezig om allerlei setup's mogelijkheden te proberen.
De constante was Windows update 1607 naar 1703 en van 1703 naar 1709.
Maar ook vorig jaar toen de verjaardag versie uitkwam. Dat met de kleurenkaart ....:-(((
Nogmaals 1709 draait hier (Tot dusver) prima maar als hij ook maar iets "ruikt" van de nieuwste NVidea driver trekt ie de wc door.

Waar ik wel van baal is dat de Microsoft support afdeling niets vertelde over problemen met deze combinatie en dat zij aan het einde van het gesprek NVidea de schuld gaven.

Succes met deze bevalling kerel.

M.vr.gr. Henk
Pagina: 1