Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe PC inclusief Dell S2417DG monitor. De afgelopen week is mij echter iets vreemds opgevallen wat ik niet helemaal kan plaatsen. Ik merk dat wanneer ik erg goed kijk er soms wat verstoring aanwezig lijkt te zijn op de monitor. Ik heb het niet over knipperende kleuren of vreemde vlekken, maar het lijkt eerder op een verstoring in de verversing van het beeld (alsof dit niet altijd soepel verloopt of uit sync loopt). Het probleem is niet constant aanwezig. Zo is het mij gisteren bijvoorbeeld opgevallen tijdens het spelen van een spel, echter eerder deze week ook op mijn desktopomgeving.

Voordat ik ga beginnen met het retourneren van producten (alles valt natuurlijk nog onder garantie) ben ik benieuwd of het wellicht niet gewoon een verkeerde configuratie betreft van een 165hz scherm? Of dat het een eigenschap is van schermen met hoge refresh rates waarvoor ik iets additioneel dien te configureren? Zou het mogelijk nog aan mijn GPU kunnen liggen? Ik heb het nodige Google speurwerk uitgevoerd, maar omdat het probleem zo lastig is te omschrijven kom ik geen soortgelijke cases tegen.

Wel heb ik in mijn ogen de configuratie op orde. Het scherm staat op 165hz, wat ik ook binnen het Nvidia Control Panel heb ingesteld. Ook heb ik Gsync ingeschakeld. Mogelijk is het een issue in de overclock functionaliteit van de monitor. Standaard is de monitor maximaal 144hz, echter middels het inschakelen van de overclock functie is het scherm op 165hz in te stellen.

Ik hoop dat jullie mij de goede kant in kunnen sturen. Alvast dank voor de ondersteuning!

[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 02-11-2017 09:07 ]