Geluid GTA V doet het niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntje_2000
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2020
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik GTA V geïnstaleerd op mijn Asus R558UV. Echter, het geluid doet het niet. Bij het opstarten doet het geluid het wel heel even (onder het introfilmpje). Mijn geluid staat aan. Heeft iemand een oplossing?
Misschien hebben jullie hier wat aan:
Het 'audioapparaat' is Realtek High Defenition Audio.

Ik heb al geprobeerd om de schermresolutie te verlagen maar het lijkt dat het geluid het dan ook niet doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En hoe heeft het verlagen van je schermresolutie te maken met je geluid?

Daarnaast, wat heb je verder geprobeerd? Geluidsinstellingen in GTA doorgekeken of in Windows gekeken bij je volumemixer?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNguyen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-06-2022
Drivers al geupdate? al een keer opnieuw opgestart nadat je dit probleem had gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntje_2000
@Slavy ik dacht dat mijn laptop misschien te druk zou zijn met het beeld, en dat hij daardoor het geluid niet meer erbij kon hebben zegmaar... En al het geluid staat aan. In het spel en op de laptop zelf.

@KevinNguyen ik heb de laptop al een aantal keren opnieuw opgestart. Ik heb hem ook naar updates voor de drivers laten zoeken, maar die werden niet gevonden. Tenmiste, mn laptop gaf de melding dat de meest recente versie geïnstaleerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Buntje_2000 op 02-11-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNguyen
Buntje_2000 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:03:
@Slavy ik dacht dat mijn laptop misschien te druk zou zijn met het beeld, en dat hij daardoor het geluid niet meer erbij kon hebben zegmaar...

@KevinNguyen ik heb de laptop al een aantal keren opnieuw opgestart. Ik heb hem ook naar updates voor de drivers laten zoeken, maar die werden niet gevonden. Tenmiste, mn laptop gaf de melding dat de meest recente versie geïnstaleerd is.
Wat voor koptelefoon heb je? kijk even als je speciale software voor de koptelefoon kan installeren.
Wat je ook kan proberen is even via Device Manager je audio apparaten herinstalleren.
Wat mensen ook hebben geprobeerd is de koptelefoon disablen, de game opstarten, alt tabben en daarna weer enablen.

Probeer dat even.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntje_2000
@KevinNguyen Ik gebruik oordopjes. Normaalgesproken doen die het gewoon. Maar ik heb het ook al een keer zonder geprobeert. Dus gewoon via de luidsprekers. Doet ook niets. Vanmiddag als ik thuis kom zal ik dat met die drivers even proberen! Ik zal het melden.

16:45 uur.
Het lijkt erop dat er iets fout gaat onder het opstarten van het spel... aan het begin gaat het goed, dan hapert het geluid een keer en daarna stopt het er helemaal mee. Net alsof mijn pc het niet aan kan ofzo...

16:54 uur.
Probleem opgelost!
Het was uiteindelijk toch een te hoge resolutie, waardoor hij het te druk had met het beeld, en daardoor het geluid achterwege liet...

[ Voor 51% gewijzigd door Buntje_2000 op 02-11-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNguyen
Super top dat het geluid het weer doet, wel raar dat het door de resolutie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntje_2000
@KevinNguyen Ja zeker fijn dat ie tweer doet. Ja ik denk dat mn laptop te druk was met het beeld, zodat er geen ruimte meer voor het geluid was. Maargoed zeker weten doe ik t niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.J.R.A
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
* knip * Het is ongewenst om heel oude topics te 'kicken' met je eigen vraag. Start een nieuw topic en beschrijf wat je allemaal hebt geprobeerd en zelf hebt gevonden. Je kan daarbij zeker refereren naar dit topic.

Voor meer info zie Het algemeen beleid #topicplaatsen

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 14-05-2021 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

* knip * dien een TR in, reageren is onnodig

[ Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 14-05-2021 02:07 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Pagina: 1