Toon posts:

Slecht/geen internet KPN, kan niet overstappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleem en omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet, hoop ik dat ik via deze weg geholpen kan worden.

Sinds 4 maanden woon ik op mijn nieuwe adres en heb ik internet en tv van KPN. Sinds die 4 maanden heb ik ook haperende tv en slecht internet.
Inmiddels zijn er al minstens 10 monteurs geweest en een maand geleden kwamen ze er achter dat t probleem in de kabel in de flatgebouw (tussen 'de kast' en mijn aansluitpunt) zit.

Kortom, deze moet vervangen worden. Mja dan moet t hele flatgebouw. Wat ik nu te horen krijg is (als ik al iets te horen krijg en er niet zelf achteraan moet): 'Dat is duur, kan niet zomaar, moet door de hoogste mensen beslist worden en dat kan nog wel weken duren.'

Ik ben er zo klaar mee en zou zo graag willen overstappen, maar daar ligt t volgende probleem. In mijn buurt kan geen glasvezel en ook geen ziggo. Alle andere aanbieders gaan via die kabels (van KPN). Dus met bijvoorbeeld Telfort of T-Mobile zou ik hetzelfde probleem krijgen. Ik heb dus ook geen drukmiddel of iets..

Mijn vraag is dan ook of jullie misschien een oplossing weten?

Alvast bedankt!

Gr. Jasper

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Misschien kan KPN je tijdelijk een 4g modem geven totdat het is opgelost? Dat zou ik eens vragen ter overbrugging. Als de dekking goed is dan is je internet ook snel. Wel opletten dat er geen datacap opzit. Vervelende situatie zeg.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Niet echt iets dat je ertegen kunt doen, zonder alternatief als glasvezel of coax ben je gewoon afhankelijk van KPN. Ik zou inderdaad proberen of er iets mogelijk is met een tijdelijke 4g dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 20:27
En anders dit aangeven bij de ACM. Er is sprake van een monopolie doordat dit de enige kabel is. Als ze hier niets aan willen doen, is dat dus iets waar de ACM vast wel een uitspraak over wil en moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Paultje3181 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:38:
En anders dit aangeven bij de ACM. Er is sprake van een monopolie doordat dit de enige kabel is. Als ze hier niets aan willen doen, is dat dus iets waar de ACM vast wel een uitspraak over wil en moet doen...
Maar de ACM redeneert toch dat er wel monopolie is vanwege meerdere aanbieders op de (in dit geval kapotte) telefoonkabel?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 20:27
Zombymario schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:05:
[...]

Maar de ACM redeneert toch dat er wel monopolie is vanwege meerdere aanbieders op de (in dit geval kapotte) telefoonkabel?
Inderdaad, hierdoor ontstaat een pressiemiddel richting KPN als infrastructuur aanbieder. Weigering van reparatie betekent dus belemmeren van vrije keuze en wanprestatie. De ACM kan dan een (fikse) boete opleggen, een die een stuk hoger is dan de reparatie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:03
Kpn is je verplicht een goede levering van diensten te geven, maar omdat daar nu niet sprake van is (het werkt namelijk niet) kun je wegens wanprestatie ook je contract ontbinden, dit dien je wel te doen via een aangetekende brief.

Mocht je een brief willen versturen zou ik zeker als pressie middel gebruiken dat als kpn het niet binnen een acceptabele tijd oplost er een klacht word ingedient bij de ACM

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
shure-fan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:12:
Kpn is je verplicht een goede levering van diensten te geven, maar omdat daar nu niet sprake van is (het werkt namelijk niet) kun je wegens wanprestatie ook je contract ontbinden, dit dien je wel te doen via een aangetekende brief.

Mocht je een brief willen versturen zou ik zeker als pressie middel gebruiken dat als kpn het niet binnen een acceptabele tijd oplost er een klacht word ingedient bij de ACM
Eens, maar dan heb je nog steeds geen internet. Ik zou ook proberen een 4G verbinding los te krijgen tot t probleem is opgelost. Probeer wel alles zo veel mogelijk de documenteren of schriftelijk te doen waar dat kan, dan heb je een 'dossier' als je je contract alsnog wil ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paultje3181 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:38:
ACM zal weinig doen, dit betreft de infrastructuur na de KPN aansluiting, dit is eerder gevalletje VVE/VEH voor het flatgebouw.

Maar hoe hebben andere mensen internet in het gebouw? Zelfde (flut) kwaliteit, of hebben zij wel degelijk internet? Je zou een collectief kunnen beginnen hierover, als meer mensen hier last van hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:58
SinergyX schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:19:
[...]

ACM zal weinig doen, dit betreft de infrastructuur na de KPN aansluiting, dit is eerder gevalletje VVE/VEH voor het flatgebouw.

Maar hoe hebben andere mensen internet in het gebouw? Zelfde (flut) kwaliteit, of hebben zij wel degelijk internet? Je zou een collectief kunnen beginnen hierover, als meer mensen hier last van hebben.
Volgens mij is KPN eigenaar tot het ISRA/aansluitpunt toch? Dus de VVE heeft hier niks over te zeggen. Ze moeten hooguit toegang verlenen voor de reparatie. Dit soort zaken komen vaker voor, soms zijn de kabels ingegoten en mag er geen goot langs de zijkant van de flat (logisch) dus dan houdt het gewoon op. In die gevallen wordt er vaak een lijn gepakt via boven/onderburen.
shure-fan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:12:

Als er puur een KPN lijn ligt en je zegt op gaan ze zeker niks doen. En dan wordt je verbannen tot de hel van 4G met digitenne. Dat is dus geen optie lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door Jim423 op 02-11-2017 10:25 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jim423 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:22:
[...]

Volgens mij is KPN eigenaar tot het ISRA/aansluitpunt toch? Dus de VVE heeft hier niks over te zeggen. Ze moeten hooguit toegang verlenen voor de reparatie. Dit soort zaken komen vaker voor, soms zijn de kabels ingegoten en mag er geen goot langs de zijkant van de flat (logisch) dus dan houdt het gewoon op. In die gevallen wordt er vaak een lijn gepakt via boven/onderburen.
Wat de TS zegt, tussen 'de kast' en mijn aansluitpunt, de 'kast' is ISRA van KPN, aansluitpunt in zijn appartement is VVE verhaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Oh, ik las het anders. De kast van KPN (die zit meestal in de TR (kelder) of op straat) en het aansluitpunt in de meterkast. De kabel intern in je app na het aansluitpunt/ISRA is inderdaad voor jezelf/VVE. Maar als deze vervangen zou moeten worden was dat na 10 monteurs wel gebeurd denk ik, en heb je niks te maken met de andere bewoners.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 02-11-2017 11:11 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
Uitzoeken hoe dat zit met de VVE.

Maar toch.... dus alle TV gaat via de telefoonlijn? Er is geen enkele coax in het gebouw? Hoe zit de rest van de bewoners achter de TV en computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:36
Als ik mag vragen waar woon je dat er geen kabel internet beschikbaar is? Ik dacht dat sinds een aantal jaren kabel internet overal beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
REDSD schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:21:
Als ik mag vragen waar woon je dat er geen kabel internet beschikbaar is? Ik dacht dat sinds een aantal jaren kabel internet overal beschikbaar was.
Nee hoor. Ik veel buitengebieden ligt er geen coax. Ik woon zelf in Utrecht (nieuwbouw) en heb ook geen coax of telefoonlijn meer, hier is alles glas. Volgens mij is er geen leveringsverplichting (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 22:52
Kunnen ze je niet op de andere 2 draden zetten ? (wit en onranje)
dit doen ze ook weleens om problemen op te lossen of is dit al gebeurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40

Audi-Arjan

★★★★★

Je kunt toch enkel de kabel van jouw appartement naar de isra (laten) vervangen.
Zelf met een trekveer, of anders door een installatie bedrijf.

Bon goed bewaren en als het probleem dan nog niet weg is bon declareren bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!

De meeste bewoners in dit gebouw hebben ook internet en tv van KPN. Ze hebben ook bij de buren rondom mijn woning testen gedaan, maar die hebben nergens last van.. Alleen mijn woning dus. (Daarom willen ze ook niet zomaar de gehele kabel vervangen. Ze hebben die kabel ook gemeten en die is 100% en toch meten ze heel veel fouten in de verbinding.

Voor de televisie hebben ze me al een keer Digitenne aangeboden, maar dit is eigenlijk geen optie (en dat is dan weer mijn pech), want ik kijk het meest naar de sportzenders en die kan ik niet ontvangen via digitenne, aldus KPN.

Ik ben net gebeld door KPN en 'volgende week' hoor ik meer over wat ze nou van plan zijn. Het komt er op neer dat ze de gehele kabel niet gaan vervangen ('te veel obstakels'). Ze gaan kiezen tussen een stuk van de kabel vervangen of ze zetten er bij ons een ander profiel op en gaan het aansterken met een 4G modem (deze werd in de reacties als tijdelijke oplossing genoemd).

Heel irritant dat ik zo afhankelijk ben van 1 aanbieder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Waar zitten de fouten ?
In de (hoofdkabel) of is de las tussen de hoofdkabel en jouw woning niet goed gemaakt ?
Hier kan zeker een nieuwe las de problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miciel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:39:
Waar zitten de fouten ?
In de (hoofdkabel) of is de las tussen de hoofdkabel en jouw woning niet goed gemaakt ?
Hier kan zeker een nieuwe las de problemen oplossen.
hmm, dat durf ik niet zo te zeggen. Maar denk omdat ze de optie van de hele kabel vervangen wel in overweging hebben genomen dat het (ook) in de hoofdkabel zit..?

Maar met een stuk van de kabel vervangen, had de man van KPN het ook over de las. Dus zullen ze dat gedeelte vervangen. Alleen ik vroeg me ook af, als t probleem daar zit, waarom twijfelen ze dan tussen die 2 opties? Maak gewoon een beslissing. Maar daar konden ze aan de telefoon geen antwoord op geven. Dat hoor ik van de monteur volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Mijn dochter had ook een probleem met KPN en aansluiting (iets dat ook niet haar fout was) en kreeg gedurende die tijd onbepekt datagebruik 4G en kon op die manier (hotspotten enzo) haar maand overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook een last-resort is is toch overstappen naar tmobile. Kpn heeft degelijke infra te leveren, en tmobile is een onafhankelijk bedrijf dus zal sneller naar kpn stappen als er iets mis is aan de infra. Zit waarschijnlijk heel veel werk in, zou eerst alle opties nagaan bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vragen om over te stappen naar 4g buitengebied, onbeperkt internet over 4g netwerk alleen heb je dan nog probleem met je televisie dan zou je eens moeten kijken om via de schotel of iptv te gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:58:
[...]

hmm, dat durf ik niet zo te zeggen. Maar denk omdat ze de optie van de hele kabel vervangen wel in overweging hebben genomen dat het (ook) in de hoofdkabel zit..?

Maar met een stuk van de kabel vervangen, had de man van KPN het ook over de las. Dus zullen ze dat gedeelte vervangen. Alleen ik vroeg me ook af, als t probleem daar zit, waarom twijfelen ze dan tussen die 2 opties? Maak gewoon een beslissing. Maar daar konden ze aan de telefoon geen antwoord op geven. Dat hoor ik van de monteur volgende week..
waarschijnlijk omdat de hoofdkabel niet al te best meer is.
(er kunnen daar ook problemen inzitten maar het hoeft niet zo te zijn)
dan zou ik ook twijfelen of ik er nog een nieuwe las in ga zetten het blijft lapwerk.
stel monteur a maakt eerst een nieuwe las op de oude hoofdkabel. vervolgens wordt toch omdat het niet werkt toch de hoofdkabel vervangen dan is de monteur a voor niks bezig geweest.

1 even voor mijn beeldvorming je hebt dus geen blauw kabel in je woning ?
maar zo,n dunne/witte/grijze kabel welke gelast is in de hoofdkabel welke door het gebouw heen loopt ?
je hebt een kruipluik/leidingsschacht waar je de las kunt zien ? er bij kunt ?
2 heb je het modem zo dicht mogenlijk bij de desbetreffende las zitten. of ligt er nog 15 meter kabel tussen ?
dit kan soms net het verschil maken. (maar ik mag toch hopen dat daar al naar is gekeken.)
3 is door een monteur al een keertje een draad wissel geprobeert ?
(ipv blauw en rood wit en oranje of hebben ze deze weer niet doorgelast/zijn deze ook stuk ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als jij de enige bent met het probleem moet jouw stukje van je ISRA naar de bundel van de flat vervangen worden. De rest kan gewoon blijven as-is om dat andere bewoners nergens last van hebben.

Stel dat er een centrale koker tussen woningen loopt en je onderburen hebt waar jouw kabel langs komt kan het ook daar al mis gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door johnkeates op 02-11-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Geen werrkende TV of Internet lijkt mij gewoon wanprestatie.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik vraag mij toch wel af wie er nu feitelijk verantwoordelijk is voor die kabel, is dit nu de eigenaar van het flatgebouw (VVE?) of KPN ? Ik kan mij voorstellen dat KPN standaard op een kast in de kelder van een flatgebouw het signaal aflevert (demarcatie punt) en dat de eigenaar van het gebouw zelf verantwoordelijk is voor de "interne" bekabeling naar het appartement, Maar aan de ander kant kan ik ook begrijpen dat elk appartement een eigen aansluiting heeft en dat de demarcatie van KPN daar pas stopt maar ik zie niet helemaal de logica in hoe een KPN verantwoordelijk gehouden kan worden voor een stuk bekabeling in een gebouw waar zij geen eigenaar van is of het beheer kan uitvoeren ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
In het geval van coax gaat het beheer/verantwoordelijkheid echt tot de meterkast van het app. De VVE geeft toegang tot de kabels/ruimtes (meestal is 1 bewoner een huismeester). De kast kan de TD/VVE niet eens in. Ik weet dat dit in het geval van glasvezel (oranje) ook zo is. Echter heb ik hier geen koperlijn liggen (te nieuw) dus ik zou geen 100% garantie kunnen geven daarop. Aangezien die monteur het intern wel doorgezet heeft binnen KPN (zo te horen) verwacht ik dat dit dus bij de koperlijn niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 23:14
gastje01 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:32:
[...]

Nee hoor. Ik veel buitengebieden ligt er geen coax. Ik woon zelf in Utrecht (nieuwbouw) en heb ook geen coax of telefoonlijn meer, hier is alles glas. Volgens mij is er geen leveringsverplichting (meer).
Bij nieuwbouw veel glas tegenwoordig. Jammer dat de rest van Utrecht zwaar achterblijft, ben benieuwd of de hele stad ooit nog verglaast wordt of dat dat nooit meer gaat gebeuren nu kabelinternet qua snelheid ook een eind gekomen is. Op DSL kom ik niet verder dan zo'n 15-20 mbit down en kabel is achterlijk duur als je verder geen behoeft hebt aan tv of bellen :(
Pagina: 1