Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is Sigma HSM stil of niet stil in video filmen?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09-03 11:22

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Graag wil ik naar andere mensen kijken over hun ervaringen van Sigma lenzen met HSM motor.
Ik heb begrepen dat HSM motor vrijwel stil moet zijn.

Echter op Canon 700D + Sigma 18-200 HSM OS Macro lens merk ik op dat het bij scherpstellen kleine jumpjes maakt en zo veroorzaakt het licht tikkend geluid in plaats van langzaam soepel. Dat is niet wat ik verwacht.

Ik weet niet of dit iets getweakt kan worden met Sigma USB voetje. Ben daarom benieuwd wat anderen hebben ervaren en of ze wat mee hebben gedaan.

Van deze lens weet ik wel dat OS vrijwel geruisloos is.

Zeg het maar, ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:51

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Nee, HSM is niet zo geruisloos als STM lenzen van Canon....ze maken vergelijkbaar geluid met USM lenzen van Canon en dat is hoorbaar in video.
STM lenzen focussen ook fijner qua stoppen/starten van de AF...geschikter voor video wederom.

Nomad wijzigde deze reactie 01-11-2017 23:08 (25%)

martijnscholtens.nl

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Dat is wel verrassend voor mij. Er wordt vaak geschreven over "stille" HSM.

Dan zal ik uitkijken naar STM lens (heb inmiddels gehaald, maar wel een defecte versie)

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:51

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

De meeste (zo niet alle) L lenzen van Canon hebben USM focus, dat is mooi rap en betrouwbaar voor fotografie, maar wat mij betreft, en anderen, geheel ongeschikt voor AF in video.
Zodoende heeft canon STM bedacht...en dan werkt het ook goed. Maar het STM lenzen aanbod is nog beperkt, dus dat zal de komende jaren nog even moeten groeien.

martijnscholtens.nl

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Dat kan ik voorstellen omdat pas "laat" meer vloggers bijgekomen zijn die met Canon filmen, en nieuwe generatie EOS camera's kunnen allemaal filmen, waardoor behoefte groter wordt.

Er is dan dus pas behoefte aan stillere lenzen, en STM is daar antwoord op, want USM is nog niet stil genoeg.

Ik ga dus maar weer kijken naar STM lenzen op de marktplaats.

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-03 09:12

Tokus

www.metalfan.nl

gebruik je een externe microfoon?
zo nee, waarom niet? Dat lost je probleem hoogstwaarschijnlijk op en geeft beter geluid.

Tokus wijzigde deze reactie 08-11-2017 14:50 (9%)

http://www.metalfan.nl

• tronmedia
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-03 01:02
quote:
Tokus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:50:
gebruik je een externe microfoon?
zo nee, waarom niet? Dat lost je probleem hoogstwaarschijnlijk op en geeft beter geluid.
Inderdaad een externe microfoon is de beste oplossing , de interne mic is zo gevoelig
die pakt alles op.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True