Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoepke
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 21:52
Ik ben op zoek achter een nieuwe smartphone en zit tussen deze 3 te twijfelen.

HTC U Life
Motorola x4
Xiaomi's Mi A1

...

Ik ben er van uitgegaan dat ik zo een clean mogelijke telefoon wou, voor een bedrag van max €400.
Op deze manier kwam ik hier op het forum ook al wat meer te weten over Android one.
Via de website van Android one kwam ik terecht bij de xiaomi en de Motorola terecht.

De HTC heb ik uit persoonlijke ervaring er ook nog bijgevoegd omdat ik al enkele jaren met HTC werk. Heel tevreden over men desire en nu over mijn one m7.

Dankt bij voorbaat

[ Voor 49% gewijzigd door tjoepke op 01-11-2017 23:11 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Beste antwoord (via tjoepke op 04-11-2017 13:36)

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:18
tjoepke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:49:

HTC U Life
Motorola x4
Xiaomi's Mi A1

...

Ik ben er van uitgegaan dat ik zo een clean mogelijke telefoon wou, voor een bedrag van max €400.
Op deze manier kwam ik hier op het forum ook al wat meer te weten over Android one.
Via de website van Android one kwam ik terecht bij de xiaomi en de Motorola terecht.

De HTC heb ik uit persoonlijke ervaring er ook nog bijgevoegd omdat ik al enkele jaren met HTC werk. Heel tevreden over men desire en nu over mijn one m7.

Dankt bij voorbaat
Goeie vraag
ik zat er ook net naar te kijken en aan het vergelijken > https://www.phonearena.co...-Mi-A1/phones/10710,10592
ik heb zelf de Mi A1 eerste Xiaomi toestel :) wel blij mee ook heel goedkoop binnen gehaald,
maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik voor HTC u11 Life gaan voor betere update beleid (HTC is door google zelf overgenomen) en overal wordt het mini Pixel genoemd,

Xiaomi is niet slecht ook heel goed mooie toestellen maar updates op stock android valt tegen vergeleken met hun MIUI rom,
2 updates ontvangen met nog al veel bugs ben benieuwd naar software OREO misschien dat ze daarmee heel wat weg poetsen,

Ohja vergeet het niet
U11 Life is een experiment van Google.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:55

g0tanks

Moderator CSA
Hoe ben je op deze selectie van drie smartphones gekomen? Met andere woorden: welke overwegingen heb je zelf al meegenomen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:53
Hallo,

Ik verwacht zelf wel een beetje inzet. Wat verwacht je van de toestellen? Waarom wil je ze kopen? Wat is er niet goed aan je huidige toestel?

Hier een vergelijking: https://tweakers.net/pric...re/1107783;930913;998265/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
tjoepke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:49:

HTC U Life
Motorola x4
Xiaomi's Mi A1

...

Dankt bij voorbaat
Goeie vraag
ik zat er ook net naar te kijken en aan het vergelijken > https://www.phonearena.co...-Mi-A1/phones/10710,10592
ik heb zelf de Mi A1 eerste Xiaomi toestel :) wel blij mee ook heel goedkoop binnen gehaald,
maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik voor HTC u11 Life gaan voor betere update beleid (HTC is door google zelf overgenomen) en overal wordt het mini Pixel genoemd,

Xiaomi is niet slecht ook heel goed mooie toestellen maar updates op stock android valt tegen vergeleken met hun MIUI rom,
2 updates ontvangen met nog al veel bugs ben benieuwd naar software OREO misschien dat ze daarmee heel wat weg poetsen,

Ohja vergeet het niet
U11 Life is een experiment van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoepke
@Puddi Puddin en @g0tanks Sorry voor de te korte beschrijving. Ondertussen is mijn keuze nog iets meer ingekort door mijn werkgever.

Ik had van men werkgever eerst enkel nog maar een budget gekregen en zo ben ik op zoek gegaan. Ik kwam bij deze telefoon keuzes dan ook uit omdat ik niet echt voorstander ben van allemaal de ander merken hun interfaces en van HTC wel. Daarom wou ik in het het verhaal van google one stappen. Omdat je hier met een ongeroote stock android te maken krijgt.

@MrOsman Super bedankt voor dit antwoord, want dan nijg ik toch terug naar HTC te gaan. Nu nog afwachten of ze de HTC life in hun keuzelijst van de leverancier kunnen krijgen. Heb hierover navraag gedaan.
Anders wordt het de motorola,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
tjoepke schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:36:
@Puddi Puddin en @g0tanks Sorry voor de te korte beschrijving. Ondertussen is mijn keuze nog iets meer ingekort door mijn werkgever.

Ik had van men werkgever eerst enkel nog maar een budget gekregen en zo ben ik op zoek gegaan. Ik kwam bij deze telefoon keuzes dan ook uit omdat ik niet echt voorstander ben van allemaal de ander merken hun interfaces en van HTC wel. Daarom wou ik in het het verhaal van google one stappen. Omdat je hier met een ongeroote stock android te maken krijgt.

@MrOsman Super bedankt voor dit antwoord, want dan nijg ik toch terug naar HTC te gaan. Nu nog afwachten of ze de HTC life in hun keuzelijst van de leverancier kunnen krijgen. Heb hierover navraag gedaan.
Anders wordt het de motorola,
Motorola mmm spreekt mij niet echt aan,
HTC u11 life kopen via htc.com/nl 379 euro met 4gb 64G ram
Ik heb heel wat video's gezien lijkt leuk jammer van grote bezels maar dat heb je met middenklasse toestellen
elke update wordt door google geleverd aan HTC HTC kan een aanpassing doen voor camera of iets anders vervolgens rolt HTC dit uit.
AndroidOne wilt niet zeggen dat Google dit direct uitrolt of software gelijk moet zijn aan Pixel gebeuren je hebt of houd altijd wel een verschil.

ik heb nu Xiaomi Mi A1 voor maar 198 euro wat ook heel goed is.
Hier ook zelfde probleem met update beleid, Google brengt iets uit Xiaomi moet het even hier en daar aanpassen sleutelen voor camera etc. vervolgens wordt het uitgerold,

[ Voor 4% gewijzigd door MrOsman op 04-11-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Ik heb mijn Mi A1 opnieuw geflasht eerst heb ik de ROM op http://en.miui.com/download.html gepakt
Kreeg ik cappin en gekke apps mee
vervolgens opnieuw geflasht met Global rom :) van Augustus. geen gekke apps meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjoepke
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:26:
Ik heb mijn Mi A1 opnieuw geflasht eerst heb ik de ROM op http://en.miui.com/download.html gepakt
Kreeg ik cappin en gekke apps mee
vervolgens opnieuw geflasht met Global rom :) van Augustus. geen gekke apps meer.
Waarschijnlijk da android one rom die ze nu meeleveren.

Ik heb beslist te wachten tot eind november met een nieuwe te bestellen. zo heb ik de mogelijkheid om toch voor de htc u life te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Dubbele post, sorry. Ik zie niet hoe ik deze kan verwijderen.

[ Voor 81% gewijzigd door Kheyra op 19-11-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheyra
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
HTC u11 life kopen via htc.com/nl 379 euro met 4gb 64G ram
Vanaf wanneer komt deze versie met 4gb/64g ram beschikbaar? Iemand enig idee? Ik zie op de website van HTC zo geen datum.

[ Voor 9% gewijzigd door Kheyra op 19-11-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:40
Kheyra schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:53:
[...]

Vanaf wanneer komt deze versie met 4gb/64g ram beschikbaar? Iemand enig idee? Ik zie op de website van HTC zo geen datum.
Via de website van HTC is de zwarte met 64g op voorraad (€379)
http://www.htc.com/nl/go/buy-htc-u11-life/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

Tot de 22ste heeft ibood korting op diverse
Xiaomi toestellen overigens. Wellicht dat de korting je zo aanspreekt om voor mi te gaan ipv de life

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:40
TR1969 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:41:
[...]

Via de website van HTC is de zwarte met 64g op voorraad (€379)
http://www.htc.com/nl/go/buy-htc-u11-life/
Vanwege black friday nu bij HTC voor €341 als je je aanmeld bij de HTC club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoepke
bedankt allemaal voor de zalige tips. De HTC U11 life is besteld. Spijtig genoeg was het enkel mogelijk hem via een interne lijst te bestellen met een vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Idd, goede vraag. Xiaomi Mi A1 en HTC U11 Life zijn dé Android One phones op dit moment.
MrOsman schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:33:
Ik zou voor HTC U11 Life gaan vanwege het betere update beleid en hij wordt overal de mini Pixel genoemd. U11 Life is een experiment van Google.

Xiaomi is niet slecht, maar qua updates valt stock Android tegen, vergeleken met MIUI.
Hoe is de Mi A1 qua updates, vergeleken met andere Android One phones?
Dat lijkt me meer relevant dan vergelijken met MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
G3kk3Henkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:24:
[...]

Idd, goede vraag. Xiaomi Mi A1 en HTC U11 Life zijn dé Android One phones op dit moment.

[...]

Hoe is de Mi A1 qua updates, vergeleken met andere Android One phones?
Dat lijkt me meer relevant dan vergelijken met MIUI.
Updates zijn Oke
Google maakt en geeft aan Xiaomi, Xiaomi past hier en daar wat aan bijvoorbeeld Camera gebeuren vervolgens wordt het uitgerold :)
elke maand krijg je update en sinds kort wordt 8.0 getest door burgers uit India :) eind dit jaar zullen we allemaal 8.0 krijgen
voordeel: 8.0 maakt toestel sneller en is zuiniger (zie videos op youtube)

HTC komt standaard met 8.0
ik zie het als kleine Pixel van Google. reden > Google heeft HTC overgenomen
maar voor zo een toestel boven de 350 vraag prijs vind ik wel veel.
Xiaomi mi a1 kan je tussen 180 en 250 vinden op diverse sites. + ondersteuning tot P :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrOsman op 19-12-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Inderdaad aardig prijsverschil. Een U11 Life is 40% duurder dan een Mi A1. Oké, de echte Pixel is nóg duurder; je kan tweemaal een U11 Life kopen en dan houd je nog geld over, vergeleken met de Pixel 2, maar toch... >:)

Als de updates blijven komen, lijkt de A1 meer bang for buck. Ben alleen een beetje huiverig voor die (3, zoiets?) Xiaomi apps. De U11 Life draait wel echt 100% stock Android, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
G3kk3Henkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:27:
Inderdaad aardig prijsverschil. Een U11 Life is 40% duurder dan een Mi A1. Oké, de echte Pixel is nóg duurder; je kan tweemaal een U11 Life kopen en dan houd je nog geld over, vergeleken met de Pixel 2, maar toch... >:)

Als de updates blijven komen, lijkt de A1 meer bang for buck. Ben alleen een beetje huiverig voor die (3, zoiets?) Xiaomi apps. De U11 Life draait wel echt 100% stock Android, dacht ik.
Mi A1 is ook 100% Android One software enige extraatje is Camera
Google ondersteund nog geen dubbelcamera binnen het software vandaar ook dat de leverancier dit moet aanpassen of bijwerken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Ik dacht ook een MIUI feedback-app en nog een app.

[ Voor 30% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:24 ]

Pagina: 1