Toon posts:

UNEX nic: loopback probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag mijn eerste netwerkje gebouwd en je raadt het al, het werkt niet. Ik weet ZEKER dat alle instellingen goed zijn (TCP/IP).

Nu heb ik een diagnostisch progje van mijn beide netwerkkaarten gedraaid (beide UNEX NE2000 10/100mb/s) en dat geeft aan dat de loopback test steeds verkeerd gaat. Heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit te verhelpen.

Ik kan mezelf wel pingen (ping localhost) maar de andere pc niet, net diag werkt ook niet.

Als IP's gebruik ik 192.168.10.1 (Server) en 192.168.10.2 (Client). Filesharing heb ik al ingesteld en ik heb de schijven al gedeeld.

Verwijderd

Subnetmask :?

edit/ kabel gecontroleerd ? heb je er een hub tussen zitten of een cross cable ?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
euhm je kan beter ip adres 192.168.1.x of ip adres 192.168.0.x pakken.

Zitten beide kaarten ook op het zelfde subnet masker (255.255.255.0) (en als je inderdaad die ip reeks wilt behouden dan moet je volgens mij de subnets ook aanpassen maar dat moet je maar aan GamEoveR sturen (sorry als ik het fout schrijf).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

"cross cable" betekent dat dat je niet naar andere computer kan pingen??
Thanks

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 18:53 schreef alex21 het volgende:
"cross cable" betekent dat dat je niet naar andere computer kan pingen??
Thanks
een cross cable is een kabel voor 2 netwerkkaarten zodat je een netwerk hebt zonder dat daar een hub voor benodigd is

Verwijderd

Topicstarter
Als subnetmask gebruik ik inderdaad 255.255.255.0. Ik heb al geprobeerd 192.168.1.x als IP te gebruiken maar dat werkte ook niet. Ik gebruik een crosscable.

Heeft iemand een idee wat loopback is?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu ook ipx geinstalleerd, via net diag kunnen de pc's nu wel met elkaar communiceren, maar in de network neighboorhood zien ze elkaar nog steeds niet. TCP/IP werkt ook niet
Pagina: 1