SBLive en DOS games (midi)

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hoi, ik vraag me dit al lang af: laatste tijd zit ik weer eens wat dos spelletjes te spelen, dan heb ik bv sam&max, (origineel op cd :) )
het spel werkt perfect, maar ik vind het geluid nogal erg minder.......de stemmen klinken zoals t hoort, maar de muziek klinkt echt gaar gewoon supermislukt.......

op mn 386 toendertijd klonk het minstens 10x zo mooi met mn soundblaster 8-bit........

dan moet dat toch ook kunnen op de SBLive, of heeft die zo'n k*t midi kwaliteit????

PIII 800@804 Mhz

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Opzich mag je al blij zijn dat het werkt, want de DOS support is altijd een ondergeschoven kindje geweest bij de Live (begrijpelijk). Er gaat nogsteeds niks boven een SB Pro of SB16 voor DOS spellen, want die hebben gewoon een native OPL ondersteuning.

De Live heeft dat niet, dus die moet dat emuleren met de EMU10K1 wavetable synthese. Dat gaat in de praktijk niet helemaal goed, en dat was vroeger ook al zo met de SBOS van de Gravis Ultrasound kaarten (ik had er in '93 eentje en heb vaak zitten vloeken op de SB support van dat kreng).

Je kunt het beste een SB16 kaartje in je PC zetten als je nog DOS spellen speelt en een ISA slot vrij hebt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Noedelsupke
Op dinsdag 10 juli 2001 18:18 schreef Exirion het volgende:
Opzich mag je al blij zijn dat het werkt, want de DOS support is altijd een ondergeschoven kindje geweest bij de Live (begrijpelijk). Er gaat nogsteeds niks boven een SB Pro of SB16 voor DOS spellen, want die hebben gewoon een native OPL ondersteuning.

De Live heeft dat niet, dus die moet dat emuleren met de EMU10K1 wavetable synthese. Dat gaat in de praktijk niet helemaal goed, en dat was vroeger ook al zo met de SBOS van de Gravis Ultrasound kaarten (ik had er in '93 eentje en heb vaak zitten vloeken op de SB support van dat kreng).

Je kunt het beste een SB16 kaartje in je PC zetten als je nog DOS spellen speelt en een ISA slot vrij hebt :)
ik heb toevallig ook nog een sound on board...die staat nu dus uitgeschakeld.....maar die zal wel hetzelfde geluid geven als de live niet :?

PIII 800@804 Mhz

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 19:37 schreef ViperGTS het volgende:
ik heb toevallig ook nog een sound on board...die staat nu dus uitgeschakeld.....maar die zal wel hetzelfde geluid geven als de live niet :?
Nee, want AC97 (onboard dus) is alleen maar voor waves en geen midi. Heeft dus helaas geen zin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Noedelsupke
ok, jammer dat er niet iets van software uit is om een oude soundblaster te simuleren ofzo.......of zeg ik nu iets heel stoms

PIII 800@804 Mhz