Toon posts:

iiyama flits..gaat ie dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een iiyama 17" 2 jaar geleden gekocht.

Sinds 2 maanden geleden doet ie af en toe een beetje gek. Het maakte een klein brandend geluid. en begon een flits te geven. Het leek alsof de monitor even uitveil en daarna weer aan ging.

gaat die monitor nou dood? de laatste dagen gebeurd dat geflits regelmatig.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Gecondoleerd
De begrafenis laat niet lang op zich wachten ....

Verwijderd

ehm ja... zoiets had ik ook bij m'n nec 19"
op het laatst gaat 'ie echt verschrikkelijk knetteren (schrok me de t*fus :) ) en doet 'ie verder niks meer...
ik ga em nog na laten kijken maar voorlopig issie mooi comatooz...

zit nu weer op zo'n f*ck 14" bah...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:24
Hoogspannings-circuitje toevallig onder het stof (achterkant van de beeldbuis, kun je meestal wel zien door ff met een zaklantaarn door de gleufjes te schijnen) ??? Dat is ten minste meestal het probleem als ie begint te knetteren. Dan slaat de hoogspanning nl. door. Oplossing is spanning eraf, openschroeven, en ff voorzichtig het stof eraf halen. Wel opletten dat de spanning er echt af is, anders krijg je van die mooie zwarte brandpuntjes in je vinger (ja ik heb ervaring :) ). En zorgen dat je zelf niet geladen bent (dus ff je kast vasthouden op blank ijzer). Als je dit een beetje voorzichtig doet kan er weinig fout gaan, en doet ie het daarna weer gewoon. Ik geef geen garantie, maar als je er niets aan doet is ie waarschijnlijk ook binnen een paar weken dood. Als je zelf weinig ervaring hiermee hebt kun je iemand zoeken die dat wel heeft, of ff langs de winkel, maar dat laatste wil nog wel eens duur zijn afhankelijk van de zaak.

[removed]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Iiyama geeft toch 5 jaar garantie op hun monitoren? (in elk geval 3 jaar)
dus ik zou 'm NIE openschroeven en gewoon je aankoopbon opzoeken en 'm terug brengen naar de winkel.
met een beejte mazzel is ie niet meer te repareren en krijg je een hele nieuwe (of misschien kan je met bijbetaling een 19" nemen :))

Niet?
[Specs]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En als je 'm open maakt niet de zuignapjes vastpakken he :)

- Jarno

Verwijderd

jaaaaahaaaaaaaa woooooeeeeeeepppppppiiiii
m'n 19" nec is weer gereanimeerd uit z'n coma
:) :) :) :) :)
probleem : teveel stof op een of ander potmetertje... :)

dus tweakers.... als je monitor knettert
effe schoonmaken ... net als bij je tv...
voorzichtig met de stofzuiger er doorheen...
en dan ken die weer een tijdje mee....

Verwijderd

effe een aanvulling....
kreeg m'n monitor terug.... had 'em 5 minuten aan... en KNETTER begon die weer :( vette bliksempiez in m'n monitor

open gemaakt, aan die pot metertjes lopen pielen en toen deed hij weer normaal.. :)
blijkt dus dat een van die potmetertjes slecht contact maakte....
effe wat contact spray erop gespoten en nu staat 'ie weer 2 uur probleemloos te draaien :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Mazzelpik...

:P

Verwijderd

F*ck ik WAS dus een mazzelpik .... want nou issie echt dood.... was denk ik toch niet die potmetertjes.. ;) DOH... :(

Verwijderd

Die iiyama's hebben normaal onsite garantie via teleplan. Ik hoop niet dat ze het je aanrekenen dat je hem hebt geopend.

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

Ik dwijl + stofzuig mijn 17" elke morgen ;)
Pagina: 1