Mp3 kopieren van en naar iphone SE: waar komen ze?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989585

Topicstarter
Mijn vraag
...Hi. Ik overweeg een Iphone SE te kopen, na enkel ervaring met Nokia Lumia. Ik wil hem gebruiken voor bellen, whatsapp, maar vooral ook voor het beluisteren van podcasts en mp3s. Nu zullen die eerste drie functies wel lukken, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen met het downloaden en kopieren van mp3s van en naar Iphone?
Concnreet:
- Als je bijvoorbeeld via een youtube video converter een mp3 download, waar komt die dan te staan? De verkoper van de applestore dacht bij documenten, maar dat lijkt me niet zo handig.
- Kun je mp3 uit de cloud of van je laptop ook in een afspeellijst opnemen en hoe dan precies?
- Kun je mp3's uit je itunes bieb ook naar je laptop zetten?

Ik heb elders deze vraag ook al gelezen, maar de antwoorden geven me nog niet zo veel vertrouwen.
Mogelijk complicerende factor is... dat mijn laptop op linux/ubuntu draait, Dat beperkt me nu al in heel veel mogelijkheden (bijvoorbeeld itunes downloaden. whatsapp downloaden, mp3s op mijn sony mp3 speler zetten, anki flashcards). De dingen zijn waarschijnlijk geen probleem voor mensen met meer kennis en tijd en zin om zich er in te verdiepen maar ehm... ik ben een leek die zich liever met andere dingen bezighoudt...

De vraag is dus: kan een iphone pocastclient goed overweg met een ubuntu laptop? En zo niet, kunnen podcast clients die voor android beschikbaar zijn beter overweg met een ubuntu laptop?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om je eigen materiaal (mp3) op je iPhone te zetten zal je iTunes nodig hebben.

Je muziek komt simpel gezegd in een database terecht met allerlei metadata, op je telefoon is het geen platte directorystructuur waar muziek simpelweg op basis van artiest of album in een folder terecht komt. Muziek zet je erop door een deel van je library op je computer te syncen naar (enkel naar) je telefoon.

Op je pc is het wel een folder met muziek,ingedeeld op basis van artiest-album. Maar die folder zal je wel via iTunes moeten beheren want iTunes werkt met een database. Dus je zet muziek in iTunes en iTunes beheert de inhoud van die folder voor je.

Het is via officiële wegen niet mogelijk om muziek vanaf een iPhone naar een pc te kopieren of het buiten het systeem om met de hand te beheren.

Gezien jouw wensen die niet echt overeen komen met hoe een iPhone op dat vlak werkt en het gesloten karakter dat je ook niet in staat stelt daar zelf iets noemenswaardigs aan te veranderen is het iPhone verhaal waarschijnlijk niet echt een goede match en ben je beter af met een Android, waar het een stuk meer vrijheid-blijheid is :).

[ Voor 37% gewijzigd door spone op 01-11-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Als je via een site een youtube bestand als mp3 download dan hangt het er maar vanaf waar die komt. Download je in Safari, dan wordt het bestand geopend en kun je via de share tool het ergens naar toe kopieren. Je hebt ook apps, waarbinnen je kunt downloaden. Readle Documents heeft een eigen downloads map. Maar je krijgt ze niet in de Music app.

Je vragen zijn wat vaag. Je noemt podcasts, je kunt de standaard app van Apple gebruiken. Maar podcasts download je niet van youtube... en een podcast app hoeft toch niet met een linux laptop overweg te kunnen?

Misschien wat handiger als je iets duidelijker verteld wat je nu wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989585

Topicstarter
Ha, dank voor jullie antwoorden en sorrie dat ik niet goed heb kunnen verwoorden wat ik graag wil. EIgenlijk komt het er op neer dat ik mijn iphone ook als mp3 speler wil kunnen gebruiken, zonder Itunes. Nu heb ik even zitten kijken op youtube en daar vind ik wel apps waarmee je muziek e.d. op de iphone kunt zetten en kunt spelen zonder itunes. Er staat steeds bij dat het legaal is, maar het lijkt me toch ook dat Iphone zulke apps niet toelaat op een Iphone als die illegaal zijn?

Een vriend kwam nog met deze suggesties: "Als ik een album of zo wil lusiteren, MP3's kan iPhone niet afspelen niet met native apps maar er zijn heel veel deels gratis apps die gewoon mp3 kunnen afspelen. Ik gebruik Ubidisk icm Easypush om heel snel bestanden heen en weer te schuiven van PC naar iPhone (via Wifi), en er zit een speler gewoon in Ubidisk."

Ik denk dat ik er toch maar voor ga, aangezien ik echt niet groter wil dan 4,7 en vanwege de reputatie van Apple qua veiligheid e.d. Ik hoop alleen wel dat de apps waarmee ik Itunes wil kunnen omzeilen, wel beschikbaar blijven....Is hier iets bij iemand over bekend? Bedankt voor het meedenken in elk geval so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 15:26
Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien helpt het: ik heb uit mijn Windows Phone tijd nog muziek op Onedrive staan. Als ik die muziek aantik in de app, wordt het gewoon afgespeeld op mijn iPhone. Lijkt me legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:59
Je hebt ook enkele programmas zoals IMazing er 1 is.
Ik gebruikt het zelf ook en het is gewoon je muziek slepen in het programma.

https://imazing.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Waarom je laptop gebruiken voor mp3's en podcast? Op de iPhone zit een podcast app die prima werkt. Voor muziek is Spotify/ Apple Music een veel makkelijkere optie.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Pagina: 1