Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 12:46
Beste,

Momenteel geniet ik van mijn pensioen en ict boeit me wel, behalve dit:

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik een Thecus N2810pro moet instellen om van buitenaf de Nas te benaderen met DDNS of VPN of....?

IK ben al sinds 08-08-2017 in het bezit van deze Nas via Ibood. Echter hoe meer ik lees hoe ingewikkelder het wordt en krijg m nog niet aan de gang.

Situatie: ziggo cable -> ziggo modem Cisco EPC3925 -> router TP-Link ac1750 -> Thecus N2810Pro en 2x PC

Hoe en waar moet ik een vpn en DDNS opzetten? En waar kan ik een free DDNS krijgen van Thecus?

Grt, Ed

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Deze topicstart is te karig. Ik lees hier niet wat je zelf al hebt geprobeerd en waarom het toen misliep enzovoort.. Dat is niet alleen netjes om te vermelden maar ook handig, zodat mensen je beter kunnen helpen zoeken.

Zo wordt het natuurlijk erg lastig.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
Tja wat heb ik allemaal gedaan: Eerst gezorgd dat bij tp-link router DMZ open staat naar de Nas.
Daarna in het ziggo modem Cisco EPC3925 poorten geforward naar tp-link. poort 20,21,80,5000 etc

Deze NAS N2810pro gebruikt os7. Bij os5 en os6 kreeg je nog een Thecus ID met een extern ip adres maar bij os7 niet meer.

Ik heb via no-ip.com een ddns account dit omdat ik gelezen heb dat ik dan niet elke keer me extern ip adres hoef te gebruiken, Maar waar moet ik die instellen, in Ziggo-modem of tp-link router of NAS?

Tot zover........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
O ja,
specs:

Hard Disk Model: WD RED
Hard Disk Capacity: 4tb
RAID configuration: jbod
Number of Harddisks:1
Filesystem: ext4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Lukt het wel als je gewoon je externe ip plus portnummer gebruikt?

Daarnaast, heb je een statisch IP?

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
Ja, dat is gelukt met :8080 kom ik mooi op het inlog scherm van me nas.
Alleen met me no-ip.com kom ik in een inlogscherm van me camera's in me netwerk. Raar...

Ja me nas heeft een statisch ip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
Je moet een reverse proxy instellen. Als je vanaf buiten via http:// erop gaat, dan wil dat zeggen dat het externe systeem verbinding maakt met poort 80. Ik neem aan dat de camera's ook beheerd worden vanaf je NAS? Als dat zo is, dan linkt port 80 tenminste aan het juiste apparaat. Wanneer dat niet zo is, dan loopt er iets met je port forwards verkeerd (in de router).

Als het goed is, heeft je nas ergens de optie om het volgende te doen:

ALS externe verbinding op port 80
DAN doorsturen naar poort XXXX

Waarbij XXXX dan de poort van je management console is. Wanneer je dit namelijk niet doet, dan kom je terecht op wat standaard zich op poort 80 bevindt.

Ik heb dit zelf ook gedaan bij mijn Synology nas, ik kan je daarom niet exact zeggen hoe je dat bij een Thecus zou moeten doen. De optie zou er echter moeten zijn. Het heet

[ Voor 3% gewijzigd door Foodie88 op 07-11-2017 15:44 ]

BF1 Stats

• lumbaal
Zo een jaar ouder en een jaar verder. Binnenkort weer eens kijken hoe ik me nas indeel en aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
Zo nu weer een jaar verder. Ik ga toch een poging wagen om de Nas werkend te krijgen.
Pagina: 1