Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500
Vraag
Beste antwoord (via Coolyo_Lars op 02-11-2017 14:57)
Dit doet mij sterk denken aan een initiatief waar ik drie jaar geleden aan meegewerkt hebt van Tweakers uit:
https://tweakers.net/acties/tweakershelpt/buildfest/
Was heel leuk, gezellig en leerzaam. We installeerden overigens toen de recentste LTS versie van Ubuntu als ik het goed heb.
Wellicht kun je contact zoeken met de organisatie computer4kids?
Was heel leuk, gezellig en leerzaam. We installeerden overigens toen de recentste LTS versie van Ubuntu als ik het goed heb.
Interpolis, glashelder!
Alle reacties
Zet hier advertenties op V&A in de hoop dat iemand wat voor je heeft.
Ga er niet vanuit dat je hier überhaupt iets van geld mee kan verdienen, maar als ik je insteek zo lees is het meer voor de liefdadigheid dan iets anders, en dat is natuurlijk mooi.
Ga er niet vanuit dat je hier überhaupt iets van geld mee kan verdienen, maar als ik je insteek zo lees is het meer voor de liefdadigheid dan iets anders, en dat is natuurlijk mooi.
Bij mij in de buurt worden dit soort activiteiten vaak ook via buurthuizen georganiseerd. Misschien eens informeren?
Bel eens met bijvoorbeeld de voedselbank in je woonplaats. Die kennen je doelgroep. En als ze zelf niks met je idee willen doen, kennen ze ook de maatschappelijke organisaties waar het idee beter bij zou passen.
Als jullie een stichting achter je hebben staan, kun je opeens ook makkelijker afgedankte computers uit het bedrijfsleven als gift krijgen...
Als jullie een stichting achter je hebben staan, kun je opeens ook makkelijker afgedankte computers uit het bedrijfsleven als gift krijgen...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Let wel op dat je geen XP pc's verkoopt hoe goed je bedoeling ook is, anders komen er weer lekke pc's in de running die enorm vatbaar zijn voor virussen(of erger zelf malware beginnen verspreiden). Bespaart ook die mensen een hoop ergernis omdat veel dingen niet meer werken onder XP.
let ook op dat je de heren van microsoft niet op je dak krijgt.
Als je er een windows besturingssysteem op gaat zetten, zit je met de licentie, dan word je reseller van een licentie en dat vind microsoft dan weer niet zo leuk, die hebben afspraken wie die licenties wel en vooral niet mag verkopen.
en ga niet windows versie's verkopen die met een crack geactiveerd zijn of gedownloade office software!
Als je er een windows besturingssysteem op gaat zetten, zit je met de licentie, dan word je reseller van een licentie en dat vind microsoft dan weer niet zo leuk, die hebben afspraken wie die licenties wel en vooral niet mag verkopen.
en ga niet windows versie's verkopen die met een crack geactiveerd zijn of gedownloade office software!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Als mogelijkheid; kijk eens naar Linux distributies. Er zijn er genoeg die een bijna Windows ervaring geventalin schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:45:
let ook op dat je de heren van microsoft niet op je dak krijgt.
Het grootste voordeel: Doordat het opensource is, mag je het vrij gebruiken zonder kosten.
Alhoewel ik zelf ook helemaal voor Linux ben, denk ik niet dat je de doelgroep daar een plezier mee doet. Maar ook hier geldt: als @Coolyo_Lars er een non-profit-stichting achter heeft staan, heeft Microsoft donatieprogramma's voor software.CuBras schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:49:
[...]
Als mogelijkheid; kijk eens naar Linux distributies. Er zijn er genoeg die een bijna Windows ervaring geven
Het grootste voordeel: Doordat het opensource is, mag je het vrij gebruiken zonder kosten.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ik zie weleens mensen die op een weggeefhoek op Facebook pc’s weggeven aan mensen die het niet breed hebben. Een beetje wat jullie willen doen. Omdat ze in deze regio wat bekendheid hebben verworven, brengen mensen hun oude pc’s daarheen. Ze worden opgelapt en daarna weer weggegeven. Misschien is dat een begin?
Thx allemaal ik zal het er morgen op school eens met ze over hebbdn
Leuk initiatief, maar buiten een goed doel wordt je er niet rijk van. Ik verwacht eerlijk gezegd dat steeds meer gezinnen over zijn gegaan op tablets/laptops en dat desktops redelijk uit de gratie zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
In theorie wel, in praktijk is het een stuk lastiger:sw1ss schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:38:
Wat voor desktops kan, kan ook perfect voor tablets/laptops lijkt me.
- accu's raken kapot, je moet nagenoeg altijd een nieuwe accu kopen en leveren bij een 2e hands laptop; meer kosten, meer inventaris, hogere drempels.
- fysieke slijtage is ook veel groter. Scharnieren raken los, behuizingsdelen brokkelen af etc. Drukt de doorverkoopbaarheid en verhoogt kans op problemen achteraf.
- laptops kunnen behoorlijk vies worden. Je moet rekening houden met veel meer schoonmaakwerk, risico op beschadiging daarbij en vaak alsnog minder toonbaar resultaat.
- Laptops kunnen echt priegeldingen zijn om uit- en in elkaar te krijgen. Zelfs met ervaring en documentatie gaat er nogal iets kapot.
- onderdelen zijn veel minder uitwisselbaar, enkel HDD/SSD's, mPCIe NICs en hier en daar een 3G modem of MXM GPU - waarbij je ook nog rekening moet houden met BIOS whitelists. CPU's zitten vaker gesoldeerd dan socketed, moederborden zijn uniek voor een bepaald model en ook voedingen worden steeds specifieker. Effectief kun je dus erg weinig uitwisselen tenzij je je richt op één enkele merk (en dan nog moet je significante aantallen van zelfde leeftijd hebben om echt zinnig aan de slag te gaan).
- voorzover je modelspecifieke vervangende onderdelen kunt krijgen zijn die vaak alleen via alternatieve kanalen (eBay, AliExpress etc) te krijgen. Dat betekent langere wachttijden en kans op onaangename verrassingen. Plus als je minderjarig bent: creditcard nodig.
Geen van dat alles is onoverkomelijk, en ik maak er zelf een punt van om zelfs de meest brakke laptops die ik van familie in handen krijg een opfrisbeurt te geven en indien enigszins inzetbaar iemand er blij mee te maken - ben nu met een Dell Latitude D430 subnotebook bezig. Maar als je er geld mee wilt verdienen cq significant tijd erin wilt steken voor significant resultaat zijn het dingen die diep in je marges vreten en iets wat sowieso hooguit marginaal zou zijn al snel niet meer de moeite waard maakt.
Oslik blyat! Oslik!
Dit doet mij sterk denken aan een initiatief waar ik drie jaar geleden aan meegewerkt hebt van Tweakers uit:
Interpolis, glashelder!
Ik ga het hier ook gewoon maar eens vragen. heb het al bij V&A gevraagd heeft iemand hier toevallig nog hdd's liggen die hij niet meer hoeft en in de buurt van ede woont
Pagina: 1