Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TommyGun|IA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07-07 22:08
Hallo,

Ik film met deze Canon 550D met Magic lantern. Met beeldstabilisatie uit de losse pols filmen met een Canon EF 70-200mm F/4.0 L iS USM gaat uitstekend. Zie youtu.be/Rci8zLrzeD4. Deze lens is echter veels te duur en het is geen groothoek. Daar bovenop komt ook nog dat de 550D een APS-C censor heeft waardoor de lens een zoombereik heeft van circa 105-300.

Ik heb de combinatie 550D, mijn geliefde Sigma 18-35mm f/1.8 & Zhiyun Crane 3-Axis Handheld Gimbal geprobeerd. Maar de Sigma is te zwaar waardoor deze combinatie te nose heavy wordt. Meer gewicht achterop knopen heeft geen zin want dan wordt het totaalgewicht voor de Shiyn Crane te hoog.

Wellicht is dit een optie Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM. Goedkoop en goede beeldstabilisator. Maar niet erg lichtsterk en teveel groothoek.

De Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 en de Sigma 17-50mm f/2.8 zijn volgens reviews niet optimaal. En het zijn vrij antieke lenzen.

Heeft iemand een suggestie wat voor lichtsterke groethoek APS-C lens met beeldstabilisatie een goede keus is?

http://members.ziggo.nl/renkers/hondacb.jpg

Alle reacties

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06-07 12:02

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Lichtsterke lenzen zijn nou eenmaal duurder, en bevatten vaak meer glas waardoor ze stuk zwaarder maken. Lichtgewicht lichtsterke lenzen? Moeilijk met weinig keuze, zoals je al ervaart.

Dan kun je net zo goed primelens kopen, bijvoorbeeld 50mm F1.8 of F1.4. Lekker licht, compact en heel scherp. Ook mooie DOF mogelijk.

• TommyGun|IA
De lens hoeft niet licht te zijn.

Ik ben vooral op zoek naar een lichtsterke groethoek APS-C lens met beeldstabilisatie.

Een 50 mm (50 x 1.6 = 80 mm) lens heb ik. Deze is vaag te zien op de foto. De lens heeft geen beeldstabilisatie.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:45

Koeitje

Back-up tiems now?

Ik denk dat je beter af bent door je setup te herzien en op een mirrorless incl. In-body stabilisatie over te stappen. Kost je nu meer, maar ga je wel meer plezier van hebben.

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:13
Van wanneer wordt het te duur en wanneer wordt het te zwaar?
Schrijf eens eerst op wat je minimaal nodig hebt qua lichtsterkte, stabilisatie, gewicht, de ganse mikmak dus. Zet daar een bepaald budget tegenover. Moet je zelf zien of dit een harde grens is, of dat er eventueel nog rek opzit (door je bijvoorbeeld aan een harde grens te houden, loop je misschien een aanbieding mis die 10€ boven je budget zit), ik kan je financieel plaatje niet maken.

Ga met dat lijstje en je opstelling een shop binnen waar ze een grote voorraad hebben en begin te testen. Ik heb ooit een keten gevraagd om alle grote zoomobjectieven naar de winkel in mijn buurt te sturen, zodat ik ze daar kon testen, en dat was geen probleem voor hen.

Kijk zeker deze eens na.
https://tweakers.net/pric...macro-os-hsm-(canon).html

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• TommyGun|IA
Mijn wensen zijn zo ongeveer:
- minstens F 4 maar F 2.8 is beter
- Zoombereik bijvoorbeeld 18-35 of 18-50
- Beeldstabilisatie geschikt voor video (De Sigma 17-70mm f/2.8-4 OS beeldstabilisatie is helaas niet echt geschikt voor video)
- APC-C
Ik heb maximaal 700 piek te besteden.
Het gewicht maakt me niet uit.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Waarom APS-C? Verkoop je spullen, koop een GH4 and be done with it?

Edit: die heeft geen sensor stabilisatie, een GX80 dan.

Koeitje wijzigde deze reactie 02-11-2017 19:12 (30%)

• TommyGun|IA
Dit is 'm geworden
Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 iS nano-USM.
Zie ook YouTube: Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 USM & Powerzoom PZ-E1 lens review ....

Trouwens, mijn 2010 550D is voor video perfect. Zeker in combinatie met een 7 inch live view monitor en DSLR Controller. De 550D heeft me 250 piek gekost.
Bekijk maar eens deze video van de uber video maker. Hij filmt met zijn 600D de meest waanzinnige video's en kan geen goede reden bedenken om een nieuwe aan te schaffen. YouTube: Why I Still Won't Buy a New Camera.
En check ook mijn eigen video met een 1200 piek lens en de 550D. YouTube: Zonnebloem
De camera maakt niet het verschil bij video, dat doet de lens maar vooral de cameraman.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

quote:
TommyGun|IA schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:51:
YouTube: Zonnebloem
De camera maakt niet het verschil bij video, dat doet de lens maar vooral de cameraman.
Ik ben hier niet van onder de indruk, er is totaal geen detail.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True