Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computer start op en restart meteen weer uit zich zelf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Whitetiger13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-07 00:15
Hallo Medetweakers

ik weet niet meer waar ik het probleem moet zoeken.

ikheb deze pc al meer dan een half jaar en ik denk 2 maanden geleden begon die met uitvallen dus heb even paar dagen af gewacht maar nee bleef uitvallen.
ik heb de hele pc uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt nieuwe koelpasta erop gedaan toen deed hij het weer gewoon.
nu 3 weken geleden weer het zelfde weer uitvallen paar dagen afgewacht maar bleef doorgaan.
ik vanalles geprobeert maar nee toch blijven uitvallen.
ik nieuwe voeding gekocht omdat deze al de nodige eigenaars en jaren heeft gehad dus daarom nu een corsair RM750X gekocht.
nu een paar dagen geleden begon het ****** weer en nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel Core i5-6400 Boxed

MSI B150M NIGHT ELF

Club 3D Radeon R9 390 royalQueen

Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB

Cooler Master HAF 922

LG 34UM95C Zilver, Zwart

Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

Corsair RM750X

Samsung 840 EVO 120GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gevonden dat het niet de voeding is
en aan de koeling ligt het ook niet alle 3 de 120mm fans doen het gewoon en je hoort de cooler master waterkoeling ook stromen en het koelblok wordt niet abnormaal warm.

ik heb al geprobeert met de power settings in de bios (werkte niet)
koeling getest (deed het gewoon)
een keer cpu z gedraait alles was normaal
storing lampjes op het moederbord geven niets raars aan
komt geen error op het scherm

ik heb wel gelezen dat computer op een geaard stopcontact moeten zitten (heb ik niet) maar ik heb al 10 jaar allerlei computer hier staan op het zelfde stopcontact iedere keer en nog nooit problemen gehad

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik weet het echt niet meer en heb geen zin om elke keer nieuwe dingen te kopen en daarna achter te komen dat het nog niets heeft verholpen.

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
Memtest op een USB stick en een nacht je geheugen testen?

• Whitetiger13
Ik neem aan dat de pc daarvoor aan moet zijn en dat wordt een probleem omdat hij onregelmatig zelf uitvalt

Ik hoef niet eens iets te hebben aangeklikt dan valt die al uit

Maar ik zal het eens proberen

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25
Probeer je pc eens in veilige modus op te starten en kijk of die dan nog uitvalt. Als ie dan "aan" blijft kun je misschien in de event viewer kijken of je daar meer aanwijzingen kan vinden wat er aan de hand is.
Sterkte.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
Whitetiger13 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:40:
Ik neem aan dat de pc daarvoor aan moet zijn en dat wordt een probleem omdat hij onregelmatig zelf uitvalt

Ik hoef niet eens iets te hebben aangeklikt dan valt die al uit
Kan je de PC wel opstarten en in de BIOS komen? En blijft 'ie dan wel stabiel een paar uur in het BIOS setup scherm, of valt 'ie dan ook uit?

Indien stabiel: dan zou een memtest vanaf USB normaal gesproken ook stabiel moeten lopen (en dus wellicht geheugenfouten detecteren);

indien niet stabiel: dan is het waarschijnlijker een probleem met je moederbord of voeding.

Andere vragen:
  • Is je systeem overgeklopt? Sowieso al eens BIOS reset-to-default gedaan? (zo nee: doen!)
  • Als je alle niet-essentieele onderdelen (harddisk, videokaart, DVD-speler...) en uit haalt, gaat het dan nog fout?
  • Leg 'm tijdelijk eens met een geaarde verlengkabel aan een geaard stopcontact en kijk eens of het dan ook fout gaat? (ik werk ook al jaaaren op een niet-geaard stopcontact, kan mij niet voorstellen dat het verschil gaat maken... maar makkelijk om uit te sluiten)

• rob997
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-11 10:53
Ik heb laatst een soortgelijk probleem gehad. Mijn pc viel op willekeurige momenten uit en kwam dan in een boot loop te zitten, net zo lang tot ik het stroom eraf haalde. Hierna werkte hij weer voor een half uurtje, waarna het probleem zich vervolgde. Het bleek uiteindelijk aan mijn 24pins te liggen. Deze heb ik, ondanks dat ik het idee had dat hij goed vast zat, even aangedrukt. Nooit meer last van gehad.

Nu lees ik dat je een nieuwe voeding hebt gekocht en die dus waarschijnlijk al goed aangesloten hebt, maar ik noem het toch maar even

• Whitetiger13
Sorry voor het laat reageren ik heb een drukke week achter de rug dus ik ga al deze dingen in de loop van deze week proberen en zal de resultaten hier even noemen

Alvast bedankt
Pagina: 1