Hallo Medetweakers
ik weet niet meer waar ik het probleem moet zoeken.
ikheb deze pc al meer dan een half jaar en ik denk 2 maanden geleden begon die met uitvallen dus heb even paar dagen af gewacht maar nee bleef uitvallen.
ik heb de hele pc uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt nieuwe koelpasta erop gedaan toen deed hij het weer gewoon.
nu 3 weken geleden weer het zelfde weer uitvallen paar dagen afgewacht maar bleef doorgaan.
ik vanalles geprobeert maar nee toch blijven uitvallen.
ik nieuwe voeding gekocht omdat deze al de nodige eigenaars en jaren heeft gehad dus daarom nu een corsair RM750X gekocht.
nu een paar dagen geleden begon het ****** weer en nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i5-6400 Boxed
MSI B150M NIGHT ELF
Club 3D Radeon R9 390 royalQueen
Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Cooler Master HAF 922
LG 34UM95C Zilver, Zwart
Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Corsair RM750X
Samsung 840 EVO 120GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gevonden dat het niet de voeding is
en aan de koeling ligt het ook niet alle 3 de 120mm fans doen het gewoon en je hoort de cooler master waterkoeling ook stromen en het koelblok wordt niet abnormaal warm.
ik heb al geprobeert met de power settings in de bios (werkte niet)
koeling getest (deed het gewoon)
een keer cpu z gedraait alles was normaal
storing lampjes op het moederbord geven niets raars aan
komt geen error op het scherm
ik heb wel gelezen dat computer op een geaard stopcontact moeten zitten (heb ik niet) maar ik heb al 10 jaar allerlei computer hier staan op het zelfde stopcontact iedere keer en nog nooit problemen gehad
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik weet het echt niet meer en heb geen zin om elke keer nieuwe dingen te kopen en daarna achter te komen dat het nog niets heeft verholpen.
ik weet niet meer waar ik het probleem moet zoeken.
ikheb deze pc al meer dan een half jaar en ik denk 2 maanden geleden begon die met uitvallen dus heb even paar dagen af gewacht maar nee bleef uitvallen.
ik heb de hele pc uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt nieuwe koelpasta erop gedaan toen deed hij het weer gewoon.
nu 3 weken geleden weer het zelfde weer uitvallen paar dagen afgewacht maar bleef doorgaan.
ik vanalles geprobeert maar nee toch blijven uitvallen.
ik nieuwe voeding gekocht omdat deze al de nodige eigenaars en jaren heeft gehad dus daarom nu een corsair RM750X gekocht.
nu een paar dagen geleden begon het ****** weer en nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i5-6400 Boxed
MSI B150M NIGHT ELF
Club 3D Radeon R9 390 royalQueen
Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Cooler Master HAF 922
LG 34UM95C Zilver, Zwart
Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Corsair RM750X
Samsung 840 EVO 120GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gevonden dat het niet de voeding is
en aan de koeling ligt het ook niet alle 3 de 120mm fans doen het gewoon en je hoort de cooler master waterkoeling ook stromen en het koelblok wordt niet abnormaal warm.
ik heb al geprobeert met de power settings in de bios (werkte niet)
koeling getest (deed het gewoon)
een keer cpu z gedraait alles was normaal
storing lampjes op het moederbord geven niets raars aan
komt geen error op het scherm
ik heb wel gelezen dat computer op een geaard stopcontact moeten zitten (heb ik niet) maar ik heb al 10 jaar allerlei computer hier staan op het zelfde stopcontact iedere keer en nog nooit problemen gehad
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik weet het echt niet meer en heb geen zin om elke keer nieuwe dingen te kopen en daarna achter te komen dat het nog niets heeft verholpen.