In Symfony 3 (Doctrine ORM) wil ik voor verschillende entities een custom url opslaan.
Met Laravel (Eloquent ORM) heb ik dat opgelost met polymorphic relations.
Echter krijg ik het in Doctrine niet voor elkaar.
Ik probeer de volgende (uitgeklede) inrichting te krijgen:
Hierbij moet een record in CustomUrl bijvoorbeeld (1, page, 1, testurl) worden.
Nu heb ik gekeken naar inheritance. Hier kan ik het wel mee voor elkaar krijgen denk ik maar dit lijkt mij niet de juiste oplossing. Het klopt natuurlijk niet om Page een URL entity te laten extenden.
Edit:
Nu kan ik natuurlijk een CustomUrl entity maken die niet weet wat voor entity hij is
En dan een one to one relatie maken. Maar ik wil wel graag de entity opslaan in de tabel. Mischien voor dit specifieke voorbeeld niet geheel nodig. Maar voor andere zaken kan dit wel nodig zijn. Bijvoorbeeld om te kijken of een waarde uniek is voor een bepaalde entity.
Met Laravel (Eloquent ORM) heb ik dat opgelost met polymorphic relations.
Echter krijg ik het in Doctrine niet voor elkaar.
Ik probeer de volgende (uitgeklede) inrichting te krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Entity: Page id name Entity News id name Entity CustomUrl id entity entity_id url |
Hierbij moet een record in CustomUrl bijvoorbeeld (1, page, 1, testurl) worden.
Nu heb ik gekeken naar inheritance. Hier kan ik het wel mee voor elkaar krijgen denk ik maar dit lijkt mij niet de juiste oplossing. Het klopt natuurlijk niet om Page een URL entity te laten extenden.
Edit:
Nu kan ik natuurlijk een CustomUrl entity maken die niet weet wat voor entity hij is
code:
1
2
3
| Entity CustomUrl id url |
En dan een one to one relatie maken. Maar ik wil wel graag de entity opslaan in de tabel. Mischien voor dit specifieke voorbeeld niet geheel nodig. Maar voor andere zaken kan dit wel nodig zijn. Bijvoorbeeld om te kijken of een waarde uniek is voor een bepaalde entity.
[ Voor 26% gewijzigd door JSchut op 02-11-2017 13:33 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82