1 url die leidt naar 2 verschillende adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Hi,

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om ergens 1 url aan te maken die om en om naar twee verschillende adressen doorverwijst.

Is dat er?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Willekeurig naar èèn van beide pagina's redirecten?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if( rand() & 1 )
   header("Location: http://example.com/myPage.php");
else
   header("Location: http://example.com/myOtherPage.php");
die();
?>

*Jeroen3 doet niet dagelijks aan php, beschouw het als psuedo hypertext preprocessing

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 01-11-2017 16:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jeroen3 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:51:
Willekeurig naar èèn van beide pagina's redirecten?
PHP:
1
Hah! Daar zal TS wijs van worden! Gewoon even copy/pasten en door! *O*

Ik heb het je volgens mij al eens eerder gezegd (if not: my bad, maar het punt staat nog steeds en onverminderd):
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Probeer iemand te helpen door hem/haar op weg te helpen met iets als http headers (302), de php header() functie en rand() en de werking daarvan (kort) te beschrijven*. Met kant-en-klare code dumpen help je iemand niet (sterker: daar maak je 't hier een afhaalchinees van en daar zitten we hier niet op te wachten). Als TS wil gaan copy/paste coden kan TS beter kijken naar (of vragen stellen op) stackoverflow ;)

Verder, @igor4all: Waar hoort mijn topic? en dus krijgt je topic een tikje van Internetmarketing & Social Media naar Programming. En hierbij 't vriendelijke verzoek voortaan bij 't openen van een topic onze Quickstart te hanteren; zoals je daar zult lezen ontbreekt er nogal flink wat in je topicstart en zal dit volgende keer tot een slotje leiden ;)

* En dan laat ik voor 't gemak nog maar even achterwege dat er een aanzienlijke kans is dat TS niet snapt wat rand() & 1 zou moeten doen wat dus ook uitleg verdient.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 01-11-2017 18:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rand() is sowieso fout. Hij vroeg immers:
rand() is als een dobbelsteen, het zelfde getal kan meerdere keren achter elkaar komen. :9

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Round-robin load balancer er tussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ThomasG schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:36:
Round-robin load balancer er tussen :+
Aangezien TS niet opgeeft om hoeveel traffic het gaat, zou ik inderdaad een F5 Viprion aanraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
koop twee domeinnamen en stuur ze door naar jouw server, je gebruikt een (virtuele) server om de url uit de request te halen en deze naar de juiste (virtuele) server door te sturen. :)

ik ben geen expert op dit gebied, ook over de correctheid ga ik geen uitspraken doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15

MsG

Forumzwerver

Kan je je usecase ook wat meer inleiden? Dat is vaak veel zinvoller dan enkel je technische oplossing te faciliteren. Wat probeer je precies te bereiken wat nu blijkbaar niet lukt/kan en waarom?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ik gok dat het om een soort A/B test gaat.. En dat gaat prima met bijv. Google Analytics (Keyword is Content Experiments) of een systeem als Optimizely.com

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Als het inderdaad om een A/B test gaat dan denk ik dat TS moet loggen welke user waarnaartoe wordt gestuurd. TS vraagt nu om de 2 url's om en om te gebruiken; dat betekent dat een user die klikt naar A wordt gestuurd en wanneer dezelde user 10 seconden later weer klikt zomaar ineens naar B gestuurd kan worden. M.i. is dat bij een A/B test niet verstandig en alleen maar verwarrend voor de user.

Als TS echt wil wat hij in de OP zegt dan is het voorzetje van @jeroen3 al een heel eind in de goede richting. I.p.v. rand() is het dan slechts een counter incrementen (in een file of in de DB). Afhankelijk van de waarde van de counter (even of oneven) kan de user naar A of B worden gestuurd

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?PHP
// In een bestand of in DB een counter incrementen
// Vervolgens:
if ( $counter & 1 ) {
    // counter is oneven
    header("Location: A");
} else {
    // counter is even
    header("Location: B");
}

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het beter is als @igor4all nog eens reageert in plaats van te gokken wat 'ie zou kunnen bedoelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:22:
Ik denk dat het beter is als @igor4all nog eens reageert in plaats van te gokken wat 'ie zou kunnen bedoelen... ;)
Ik zie ook nu pas dat dit topic van afgelopen woensdag is en dat we TS nog niet teruggezien hebben... :/

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:48:
Ik heb het je volgens mij al eens eerder gezegd (if not: my bad, maar het punt staat nog steeds en onverminderd):
[...]
Nooit te dogmatisch worden, dan kun je dit krijgen:
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:55:
[...]

Nooit te dogmatisch worden, dan kun je dit krijgen:

[...]

:)
Zullen we 't gewoon ontopic en zinnig houden? ;) Als je grapjes wil maken (zonder verder iets nuttigs aan 't topic bij te dragen) kun je beter eens kijken in de Tweakers Huiskamer ofzo ;) (Aanvragen van toegang tot de Huiskamer)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 08-11-2017 14:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Ja een topic starten en dan niet meer reageren is natuurlijk niet de bedoeling. Allemaal erg bedankt voor de hulp. Het is opgelost, op een houtje touwtje manier, maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

igor4all schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:18:
Ja een topic starten en dan niet meer reageren is natuurlijk niet de bedoeling. Allemaal erg bedankt voor de hulp. Het is opgelost, op een houtje touwtje manier, maar het werkt.
Post dan even je oplossing; kunnen anderen er ook nog iets van leren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik weet niet of er iets te leren valt aan een houtje-touwtje oplossing ;)

In fact, de hele topic kan wel linea recta de prullenbak in.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2017 12:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.