Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04 11:20
Hoi allemaal,

ik heb sinds kort op advies van Ziggo een nieuwe modem aangesloten in de meterkast.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

De Ziggo modem staat in bridge modus in de meterkast, waar ook de UTP kabels uitkomen die een aantal vaste punten in mijn huis voorzien van netwerk.

In de woonkamer heb ik een Airport Extreme staan welke vanuit een vast aansluitpunt via een switch mijn huis van een WiFi netwerk voorziet.

Nu is mij verteld dat de Ziggo modem in Bridge modus enkel via LAN poort 1 een signaal kan doorgeven. Dus heb ik de UTP aansluitingen in de meterkast via een Switch (Sitecom 4-poorten) aangesloten op poort 1 van de Ziggo modem.

Het probleem is dat ik op de UTP uitgangspunten elders in mijn huis geen netwerk meer heb (alleen via WiFi en de switch waar de Airport op zit).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alle vaste netwerkaansluitingen in mijn huis werkend krijg? Alvast bedankt voor tips / hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je Ziggo modem in bridge modus staat heb je een router nodig. Dus koop een router of laat je Ziggo modem weer van bridge modus afhalen.
Edit: ah, de Airport is een router blijkbaar. Dan wat Annuk zegt, of de Airport in Access Point mode zetten. Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 76% gewijzigd door sig69 op 01-11-2017 15:08 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:31
Dit klopt, zodra je ziggo modem in bridge modus fungeert werkt alleen Lan 1, deze dien je zonder omwegen aan te sluiten op de WAN van je Airport Extreme, vanaf daar kan je een kabel (terug) leggen naar waar al je aansluitingen zitten/komen en daar een switch aansluiten.

code:
1
2
3
Ziggo in bridge Lan poort 1 >>>  WAN poort Aiport Extreme >> Lan 1 >> Switch >> overige apparaten
                                                          >> Lan 2 >> Ander apparaat 
                                                          >> Lan 3 + 4 enz..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je kan je modem weer uit bridge mode halen en je airport in bridge zetten, dan is je probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
johnkeates schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:09:
Je kan je modem weer uit bridge mode halen en je airport in bridge zetten, dan is je probleem ook opgelost.
Dit lijkt mij dan de beste oplossing (anders moet ik nieuwe kabels gaan trekken).
1. Blijft de switch waar de Airport op is aangesloten dan wel werken?
2. Kan ik dan wel gebruik blijven maken van WiFi op de Airport?(dat is de reden waarom ik een Airport heb gekocht).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ja, dat blijft werken.
1. Open AirPort Utility, located in the Utilities folder in the Applications folder. Select the device you want to set up as a bridge, then click Edit. Enter the password if necessary.

2.Click Network, and then choose Off (Bridge Mode) from the Router Mode pop-up menu.
Dit was voor de 6.x versie, maar in de nieuwe management app werkt dat op dezelfde manier lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:58
Wel eerst het Ziggo modem uit bridge halen voordat je bovenstaande uitvoert natuurlijk :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 16:37
Je zal toch wel een reden hebben gehad om je ziggo modem in bridge te laten zetten. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
valkenier schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:25:
Je zal toch wel een reden hebben gehad om je ziggo modem in bridge te laten zetten. of niet?
De reden was dat beide routers in de default modus stonden (dat ging met de vorige Ziggo modem wel gewoon namelijk. Echter met de installatie van de nieuwe Ziggo modem (heeft wel 2 weken geduurd voordat dit eindelijk gelukt was door activatie problemen), kwam de Airport niet online. Ik kan nu de Ziggo router op geen enkele manier benaderen (ook niet via het ipadres) dus zal contact opnemen met Ziggo om de modem uit bridge modus te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 12:30
Heb je 192.168.100.1 geprobeerd? Dat is het IP in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
Zaffo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:09:
Heb je 192.168.100.1 geprobeerd? Dat is het IP in bridge mode.
Thanks, dat werkt inderdaad!
Pagina: 1