Probleem. Met toslink en coax aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 20:04
Dag allemaal,

Ik heb een probleem met een aansluiting.

Wat ik wil:

Een mixer met digitale coax aansluiting aansluiten op speakers met een toslink Optisch.

De mixer: een a&h db4
Een of ander merkloos converter kastje
Alle. Kabels werken (in andere setups getest)
Coax digital out van de mixer werkt ook (getest op een andere actieve speaker met coax in)

De setup werkt niet op twee verschillende speakersets. De. Converter is al eens omgeruild; valt ook op dat die dingen niet in grote getale te vinden zijn. Iemand een idee?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-10 21:36
Wat spuugt die convertor uit en weet je of de speakers dezelfde samplerate/-frequentie accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 19:03
Dit soort converters zijn zeer simpel: het analoge SPDIF signaal wordt alleen maar geboost en gebruikt om een LED aan te sturen. Geen sample rate conversie o.i.d. Kan weinig fout aan zijn.

De mixer (mooi ding trouwens) die geeft alleen 24-bit 48kHz op de 'digital out', klopt dat? Kunnen jouw speakers dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Speakers kunnen dat zeker aan ja. Grap is ook dst met andere speakers (die zowel. Coax als. Optisch heeft) coax direct wertk en met dat kastje ertussen niet... Geeft te denken dus. Ik zal eens kijken of ik ergens een geluidskaart met coax heb ofzo, dan weet ik of het aan de bron kde mixer) of gewoon aan dat kastje ligt. Erg irritant.dit. Het is wrl een heel goedkope converter trouwens.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
Dat bestaat dus niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Doe eens een plaatje van de in- en uitgangen van die converter, wellicht weten we dan al snel meer. Of een link naar de shop waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 19:03
>:) Klopt, doe maar elektrisch.

Punt is dat een cheap ass converter niets anders doet dan elektrisch naar optisch omzetten (fysieke laag in het OSI model) en het protocol, bitrate e.d. met rust laat.

Maar voor het probleem... wat Marcel schreef: doe eens een plaatje of een link met specificaties van de converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
https://www.allekabels.nl...3V07ESlIv6NEaAn0tEALw_wcB

Dit is em. Kan nergens specificaties vinden, is van electronics america oid. Wil best een andere kopen maar weet dus niet waar het misgaat (toch de uitgang van de mixer of dit kastje...).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb dat ding zelf ook, althans hij ziet er het zelfde uit. Aangezien digitaal digitaal is mag samplefrequentie niks uitmaken.
Hele gekke vraag, maar zit met name je optische kabel goed vast?
En heb ej de mogelijkheid op een andere speakerset te testen met de zelfde setup?

En voor de goede orde, heb je dat ding op een voeding aangesloten? En weet je zeker dat die voeding goed is?

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 03-11-2017 10:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ZOals eerder gezegd: al getest op andere speakers. Ik heb:
- Een set speakers met zowel coax als toslink optisch ingang. De coach direct vanuit demixer werkt, met dit kastje ertussen niet
- een set speakers met enkel optisch. Daar werkt het ook niet. (met verschillende kabels getest, die het in andere setups gewoon goed doen).

Dus of de coax uitgang van de mixer doet iets raars wat het kastje niet lust, of het kastje (en heb er al een laten vervangen) is gaar.

Grrrrr extra vervelend dit, net verbouwd enkabels onder de grond gelegd en in de muur, moet dus wel gaan werken allemaal!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb jaren geleden bij dezelfde winkel ook zo'n soortgelijke omvormer gekocht, maar dan van optisch naar coax. Werkt zonder problemen.

Ik las in de handleiding van de a&h db4 mixer dat de spdif output 48khz is, dus dat kan het probleem niet zijn.
Zie http://www.allen-heath.com/ahproducts/xonedb4/#tab4

Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat toevallig beide optische speakersets geen 24bits aankunnen, maar slechts 16bits. Hoewel je dan zou verwachten dat beide inputs zouden werken op de speakerset met zowel optisch als coax.

Kun je nog iets aanpassen aan de spdif output van de mixer?
Wat zijn de specs van je speakersets?
Komt er wel licht uit de optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
er komt licht uit idd.

Lijkt me sterk dat decoax ingang wel 24bit aankan en de optische niet.
Deandere speakerset kan zeker 24bitaan(tot192khz dacht ik).

Mss gewoon eenslecht model te pakken. Anders de mixer maar meenemen naar eenwinkel lol.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Opgelost. Bij klubben hifi een andere converter gehaald(met ruilmogelijkheid) en die werkt perfect. Klinkttoch weer wat beter, metde wholpson DAC uit de speakers zelf :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Echt opgelost is het natuurlijk niet maar je hebt nu tenminste een werkende combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ja wel opgelost, dat goedkope ding was het dus niet

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat voor nieuwe converter heb je gekocht? Als ik het zo lees dan was dat "goedkope ding" was toch wel het probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
idd. Nu deze:

https://www.bol.com/nl/p/...mIGvcEp99jYBoCzOQQAvD_BwE

Is twee-wegs, dus naar verhouding niet eens duurder :-)

mixing a drink and music

Pagina: 1