Toon posts:

T&L + anti-aliasing voor de voodoo3 2000/3000! :P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen hoax... edit: misschien toch een hoax ;)
Xpentor Optimizers heeft betere drivers gemaakt voor de voodoo3 2000/3000 waardoor moderne features nu ook ondersteunt worden op deze antieke kaart!
Een stukje uit de txt file:
EXTRA HELP FILES FOR XPENTOR VOODOO 3 2000-3000 DRIVERS

Driver Version: X-GAMERS

----------------
AGP COMMAND FIFO
----------------
THIS OPTION ALLOWS YOU TO DETERMINE WHAT TYPE OF AGP YOU HAVE.
IF YOU ARE NOT SURE ABOUT YOUR AGP, CHOOSE AUTO DETECT!

-----------
VIA CHIPSET
-----------
WARNING: THIS OPTION CAN BE USED ONLY ON MOTHERBOARD WITH
VIA CHIPSET CONTROLLER
PERFORMANCE: SLIGHTLY IMPROVES YOUR PERFORMANCE
COMPATIBILITY: GIVES MORE STABILITY
BIOS DEFAULTS: WORKS DEPEND ON THE BIOS SETUP
DISABLED: USED ONLY BY A MOTHERBOARD WITHOUT VIA CHIPSET CONTROLLER

---------------------
CORE CLOCK
---------------------
THIS OPTION LETS YOU DETERMINE THE TRANSFER SPEED OF YOUR MEMORY.
183 MHZ IS THE DEFAULT SPEED.
WARNING: ACCORDING TO 3DFX, VOODOO SERIES CAN NOT BE OVERCLOCKED OVER 10%!!

-------------
ANTI-ALIASING
-------------
THIS OPTION HELPS YOU TO GET RID OF THE JAGGED LINES
IT REDUCES PERFORMANCE.

------------------
GUARDBAND CLIPPING
------------------
ENABLE THIS FEATURE LEADS TO A SLIGHT IMPROVEMENT IN PERFORMANCE

----------------------
HIDDEN SURFACE REMOVAL
----------------------
THIS FEATURE IS USED FOR ELIMINATING THE UNIMPORTANT TEXTURES OR OBJECTS
SOMETIMES WHEN IT'S ENABLED MAY CAUSE A TRANSPARENT OBJECT OR INCORRECT RENDERING
THIS WILL INCREASE THE PERFORMANCE SLIGHTLY

-------------------------------
DIRECT3D TRANSFORM AND LIGHTING
ENABLE THIS FEATURE HELPS YOU TO BOOST THE DIRECT3D PERFORMANCE UP TO 30% FASTER!!

----------
VERTEX FOG
----------
THIS OPTION SHOULD BE ENABLED! VERTEX FOG WILL INCREASE THE PERFORMANCE SLIGTHLY
AND GIVES BETTER VISUAL (ESPECIALLY WHEN IT'S RENDERING SMOKES)

-------------------
SPECULAR GOURAUD
-------------------
THIS ALSO SHOULD BE ENABLED FOR BETTER PERFORMANCE AND VISUALS !

---------------
POINT SAMPLING
---------------
THIS WILL IMPROVE YOUR VISUAL QUALITY WITHOUT DECREASING THE HARDWARE PERFORMANCE!
Helaas zijn de drivers alleen voor win9x/ME en tot zover heb ik het ook nog niet werkend gekregen onder win2k :'( Iemand nog ideeen hoe dat moet, of zal ik win9x toch echt ff moeten installeren om het tenminste uit te proberen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Deze functies worden dan door je CPU over genomen.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Hmmm, dat klinkt wel grappig (hoewel ik denk ik de framerate niet wil weten als je bijvoorbeeld 800x600 met 2x AA hebt :) )......aangezien ik ME draai moet dat wel te proberen zijn.....

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Hidden surface removal zit ook in een KYRO kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:07 schreef Wekkel het volgende:
Deze functies worden dan door je CPU over genomen.
Anti aliasing misschien, maar T&L lijkt me niet... anders zou de performance toch ook niet vooruit gaan? En er zijn nog genoeg leuke functies over die ook voor verbetering van de beeldkwaliteit & verbetering van de snelheid zorgen!
Op dinsdag 10 juli 2001 18:16 schreef Morphs het volgende:
aangezien ik ME draai moet dat wel te proberen zijn.....
screenies? :P

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op dinsdag 10 juli 2001 18:33 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Anti aliasing misschien, maar T&L lijkt me niet... anders zou de performance toch ook niet vooruit gaan? En er zijn nog genoeg leuke functies over die ook voor verbetering van de beeldkwaliteit & verbetering van de snelheid zorgen!
[..]

screenies? :P
vooral T&L... er zijn al zoveel vragen hierover geweest, vooral bij de voodoo 5500. mensen meenden een geheime T&L unit ontdekt te hebben, omdat ze in 3dmark (software) T&L in konden schakelen. dit zal niet veel anders zijn.

de features van de voodoo 3 staat in feite vast. alles wat nu nog toegevoegd word, is extra voor de cpu, niet voor de voodoo3.

fsaa zou in principe wel kunnen op een voodoo3, maar dan alleen via de nvidia methode. de voodoo 3 heeft namelijk geen t-buffer, die essentieel is voor 3dfx (heeft een andere naam, weet ik zo niet meer) FSAA.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

nice work psy.. ik had AA al aan het werk op mn V3 (iets wat niemand trouwens geloofde) door een combi van win9x v5 drivers.

maar dit is nog veel mooier

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

de links zijn alleen dood! :(

leuk wordt je weer blij gemaakt met een dode haas.. chello link werkt ook nie...

HOAX!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 19:35 schreef qrazi het volgende:

[..]

vooral T&L... er zijn al zoveel vragen hierover geweest, vooral bij de voodoo 5500. mensen meenden een geheime T&L unit ontdekt te hebben, omdat ze in 3dmark (software) T&L in konden schakelen. dit zal niet veel anders zijn.
Hmmmm, toch vreemd dat de performance der dan 30% op vooruit gaat :?
Of zouden ze gemeten hebben met een nieuwe processor die telkes moet wachten op de voodoo en door het gebruik van deze drivers ook wat meer te doen krijgt...
Op dinsdag 10 juli 2001 19:54 schreef kRiTz_C het volgende:
de links zijn alleen dood! :(

leuk wordt je weer blij gemaakt met een dode haas.. chello link werkt ook nie...
:?
Ze doen het prima bij mij hoor!
Hier bijvoorbeeld wat txt van de homepage:
WELCOME TO XPENTOR OPTIMIZERS HOMEPAGE !

THE FASTEST AND THE BEST DRIVERS FOR 3DFX VOODOO SERIES ARE FINALLY HERE!!
WARNING: THESE DRIVERS ARE NOT SUPPORTED BY 3DFX INTERACTIVE INC.

SUPPORTED 3DFX VOODOO SERIES DRIVERS:
-VOODOO 2 DRIVERS
-VOODOO BANSHEE AGP/PCI DRIVERS
-VOODOO 3 2000-3000 DRIVERS
-VOODOO3 3500 TV AGP

enz, enz....
En de downloadlink doet het ook prima (hier binnen het chello netwerk tenminste). Maar ik zal even kijken of ik nog erges een andere downloadlocatie kan vinden!

edit: kijk hier of hier eens!

Verwijderd

wat ik ook probeer bij die angelfire allemaal "page not found"

psy wil je ff ergens die 2000/3000 drivers ergens hosten?

http://www.geocities.com/electric_chaos2002/cool.html

dit zag ik ook nog staan voor de 2000/3000 bij parter links.. met deze file ook op angelfire..
wil ik ook wel testen maar krijg hier ook een dooie .. erg vaag..
http://www.angelfire.com/electronic2/rdobest/RDO_Booster_Pro.zip

Verwijderd

De vermeende T&L van 3dfx is Geometrie assist. 3DMark2001 ziet dit als een hardware matige T&L unit, wat het dus niet is. En het zal ook direct crashen wanneer je middels HWT&L 3DMark2001 gaat proberen.

Wat FSAA op de V3 betreft, dat kan best. De eerste proeven met FSAA werden namelijk gedaan met 8x V2 in sli.

Verwijderd

EXTRA HELP FILES FOR XPENTOR VOODOO 3 2000-3000 DRIVERS
Driver Version: X-GAMERS
----------------
AGP COMMAND FIFO
----------------
THIS OPTION ALLOWS YOU TO DETERMINE WHAT TYPE OF AGP YOU HAVE.
IF YOU ARE NOT SURE ABOUT YOUR AGP, CHOOSE AUTO DETECT!

DIRECT3D TRANSFORM AND LIGHTING
ENABLE THIS FEATURE HELPS YOU TO BOOST THE DIRECT3D PERFORMANCE UP TO 30% FASTER!!

---------------
POINT SAMPLING
---------------
THIS WILL IMPROVE YOUR VISUAL QUALITY WITHOUT DECREASING THE HARDWARE PERFORMANCE!

1. er staan een paar dingen over agp, maar werkt ie ook op een voodoo 3 3000 pci ?

2. er staat (2e keer) DiReCt3D T&L, maar (bijna) iedereen speelt toch in glide met een voodoo? (als het spel 't ondersteunt)

3. er staat (3e keer :+ ) point sampling, maar vanaf de voodoo 2 kan er ook bilneare filtering toegepast worden (langzamer maar mooier) en misschien kan de voodoo 3 wel trilineare filtering (weet ik nie)

Dus als bij die drivers alleen Point sampling mogelijk is denk ik nie dat ik overstap... (als ik over 2 dagen m'n voodoo krijg :9 )

Verwijderd

van welke voodoo zijn deze (http://members1.chello.nl/~j.kooij/V3X_Gamers.zip) drivers?

ik heb in iedergeval de v3 3000 nodig, volgens mij zijn deze van de v3 3500.
Die links op die site doen het idd NIET :( :r

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 20:33 schreef Slashhead het volgende:
De vermeende T&L van 3dfx is Geometrie assist. 3DMark2001 ziet dit als een hardware matige T&L unit, wat het dus niet is. En het zal ook direct crashen wanneer je middels HWT&L 3DMark2001 gaat proberen.
Das maar de halve waarheid.
3dmark zal nie crashen als je hw t&l selectteerd, maar de geometrie assistent gebruiken, die weer sse en 3dnow ondersteuning heeft en zo heb je toch nog winst :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 20:29 schreef kRiTz_C het volgende:
wat ik ook probeer bij die angelfire allemaal "page not found"
Hmmm, die angelfire doet et idd niet (dat had ik niet gecontroleerd, ik zag 'm staan en dacht dat angelfire 'm dus gewoon had)

Hier heb ik 'm in elk geval zelf vandaan gehaald (download from location).
En die moet het gewoon doen (gecontroleerd).
psy wil je ff ergens die 2000/3000 drivers ergens hosten?
heh, dat had ik voor de makkelijkheid al gedaan! Die chello account (j.kooij) is van mij!
Op dinsdag 10 juli 2001 20:33 schreef Slashhead het volgende:
Wat FSAA op de V3 betreft, dat kan best. De eerste proeven met FSAA werden namelijk gedaan met 8x V2 in sli.
8 voodoo's? Ik dacht dat twee het maximum was!
Op dinsdag 10 juli 2001 20:37 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
1. er staan een paar dingen over agp, maar werkt ie ook op een voodoo 3 3000 pci ?
Ik zou het niet zeker weten... ik denk het wel. Het zijn gewoon xtra functies die je aan/uit kunt schakelen erges in een tabblad ofzo denk ik...
2. er staat (2e keer) DiReCt3D T&L, maar (bijna) iedereen speelt toch in glide met een voodoo? (als het spel 't ondersteunt)
heheh, ja moet haast wel... directx is zo traag als *&^)* op een voodoo3 ;)
3. er staat (3e keer :+ ) point sampling, maar vanaf de voodoo 2 kan er ook bilneare filtering toegepast worden (langzamer maar mooier) en misschien kan de voodoo 3 wel trilineare filtering (weet ik nie)
Yep, kan ook trilinieare filtering...
Op dinsdag 10 juli 2001 20:39 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
van welke voodoo zijn deze (http://members1.chello.nl/~j.kooij/V3X_Gamers.zip) drivers?
Zoals ik het begrijp zijn ze voor zowel de voodoo3 2000 als de voodoo3 3000! (zie de txt op de pagina waar ik ze gedownload heb).

Verwijderd

heb ff een mirror gemaakt.. heb hem niet getest want denk niet dat die drivers op mijn radeon werken...

mirror

Verwijderd

nou kheb ze nu dus draaien.. prima stabiel (1e prioriteit)

ff een test gedaan met final fantasy 8 en 3dmark 2001

de drivers heb je de 3dfx tool sbij waar je alles uit en aan kunt zetten dat functioneert ook prima (ik kan in 3dmark 2001 nou ook voor 2x fsaa kiezen) maar je ziet er niks van! dikke hoax dus..

die 30% perf. via T&l is ook bull... 3dmark en need for speed 4 (ook nog ff gedaan) liepen nog geen frame sneller (ook niet langzamer btw).

niet echt de moeite dit dus..

edit:

nog ff cs gedaan .. geen frame meer .. maar vaag genoeg werkt mn a3d 2.0 nu goed :)

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 20:52 schreef debiel-in-inrichting het volgende:

[..]

Das maar de halve waarheid.
3dmark zal nie crashen als je hw t&l selectteerd, maar de geometrie assistent gebruiken, die weer sse en 3dnow ondersteuning heeft en zo heb je toch nog winst :+
Heb hetzelf destijds op mijn oude V5je een aantal keren geprobeerd. Met telkens hetzelfde resultaat.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 20:53 schreef PsyFlux het volgende:

8 voodoo's? Ik dacht dat twee het maximum was!
Dit was een speciale test opstelling van 3dfx waarmee voor het eerst FSAA aan de pers werd gepresenteerd.

Verwijderd

Gebruiken deze drivers ook de geometrie assistent of weer iets anders :?

Wel gave topic, trouwens :)

Verwijderd

ja alleen je hebt hier geen fuck aan...

btw.. ik nam expliciet de 2000/3000 drivers! maar bij mn device manager heet ie nu 3500 :?
hij loopt nog wel (volgens powerstrip e.a.) op 166mhz (standaard clock 3000) i.p.v 183mhz (standaard clock 3500) vaag dit.. lijkt een beetje op bijeengeraapte zooi van voodoo 3 3500 en voodoo 5 drivers... misschien dat het op de 5 zou werken maar ik merk hier niks van....

maar ben er aan de andere kant ook niet op achteruitgegaan dus who cares..

ben nog wel tevree .. voor psy zou het misschien wel wat doen ... ik zit echt al aan mn max met dat ding geloof ik.. mn 3dmark2000 was ook sowieso zo'n 250marks hoger dan de rest hier (op zelfde bench).

ik moet het uiteindelijk toch nog de titel: HOAX gaan geven... :( jammer...

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ja, zal wel de bandbreedte van je GPU besparen, al die functies door je CPU over laten nemen :+ |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 21:29 schreef limp_bizkit het volgende:
heb ff een mirror gemaakt.. heb hem niet getest want denk niet dat die drivers op mijn radeon werken...

mirror
TNX!
Op dinsdag 10 juli 2001 21:45 schreef kRiTz_C het volgende:
nou kheb ze nu dus draaien.. prima stabiel (1e prioriteit)

ff een test gedaan met final fantasy 8 en 3dmark 2001

de drivers heb je de 3dfx tool sbij waar je alles uit en aan kunt zetten dat functioneert ook prima (ik kan in 3dmark 2001 nou ook voor 2x fsaa kiezen) maar je ziet er niks van! dikke hoax dus..

die 30% perf. via T&l is ook bull... 3dmark en need for speed 4 (ook nog ff gedaan) liepen nog geen frame sneller (ook niet langzamer btw).

niet echt de moeite dit dus..

edit:

nog ff cs gedaan .. geen frame meer .. maar vaag genoeg werkt mn a3d 2.0 nu goed :)

Jammer... ben je de hidden surface removal, vertex fog, specular gouraud, enz opties nog tegengekomen?
Op dinsdag 10 juli 2001 22:32 schreef kRiTz_C het volgende:
ben nog wel tevree .. voor psy zou het misschien wel wat doen ... ik zit echt al aan mn max met dat ding geloof ik.. mn 3dmark2000 was ook sowieso zo'n 250marks hoger dan de rest hier (op zelfde bench).
Misschien ja, maar ik heb geen zin om terug te gaan naar win98se... ik is nu al helemaal aan de luxe van win2k gewend geraakt :D
En die 250marks meer kan me toch niet zoveel boeien :z
Op dinsdag 10 juli 2001 22:46 schreef zork het volgende:
Ja, zal wel de bandbreedte van je GPU besparen, al die functies door je CPU over laten nemen :+ |:(
zoiets... maar dan nog vind ik het wel vreemd dat Kritz_C ook geeneens betere beeldkwaliteit had bij bijvoorbeeld 2 FSAA enabled. En aangezien de performance ook helemaal nix achteruit/vooruit ging krijg ik het idee dat de drivers toch niet helemaal lekker werken... Of tis idd een hoax. Al vraag ik me dat nog steeds af: waarom zou iemand al die moeite doen? En ze stonden zelfs op www.voodoofiles.com Een hoax is trouwes meer een gerucht, terwijl we hier echt tastbare drivers hebben... of ze nou werken of niet is wat anders ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
tastbare drivers kunnen ook een hoax zijn. Iedereen zit te wachten op nieuwe drivers van S3 voor de Savage4.

Pak een hex editor, verander de versies:

core 8.20.38
opengl 2.20.19
metal 2.0.5.0

Lekkere hoax, in het begin iedereen enthousiast en gaan zeggen "goh, deze zijn echt sneller of stabieler" |:(

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 23:44 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

TNX!
[..]

Jammer... ben je de hidden surface removal, vertex fog, specular gouraud, enz opties nog tegengekomen?
[..]

zoiets... maar dan nog vind ik het wel vreemd dat Kritz_C ook geeneens betere beeldkwaliteit had bij bijvoorbeeld 2 FSAA enabled. En aangezien de performance ook helemaal nix achteruit/vooruit ging krijg ik het idee dat de drivers toch niet helemaal lekker werken... Of tis idd een hoax. Al vraag ik me dat nog steeds af: waarom zou iemand al die moeite doen? En ze stonden zelfs op www.voodoofiles.com Een hoax is trouwes meer een gerucht, terwijl we hier echt tastbare drivers hebben... of ze nou werken of niet is wat anders ;)
heb dit wel eerder gezien hoor was bijna hetzelfde geintje toen.. zogenaamde gehackte v5 drivers...

die andere opties kwam ik ook allemaal tegen jah allemaal enabled gezet .. maakte gene moer uit...

al weet ik toch 100% zeker dat fsaa kan op een voodoo3 een vriend van mij heeft het ooit voor elkaar gekregen op een manier die die zelf ook niet kon terughalen nadat ie stuk of 10 verschillende drivers voor v3 en v5 enzo had gehad om te kijken of het werkte bewijs heb ik met mn eigen ogen gezien.

kzal m eens een telefoontje geven als ie terug is uit oostenrijk..

maar dit lijkt gewoon weer op een hoax v3500 drivers gemixt met wat zooi uit de v5 drivers..

Verwijderd

Kick

niemand anders die dit geprobeert heeft??

is waarschijnlijk een hoax maar je kunt het proberen bij mij werd hete niet slechter op alleen tikje beter dat mn a3d 2.0 nou oke werkt...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb net met deze drivers mijn nieuwe V3 3000 geïnstaleerd en 3dmark 2001 gedraaid. Alles op 16bit

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1219392

Zonder de kaart te o/c (weet nog niet hoe dat moet)

Operating System Microsoft Windows ME
DirectX Version 8.00
Mobo Manufacturer Compaq
Mobo Model 041Ch
CPU Intel Celeron 448MHz
FSB 66 MHz ????=100fsb
3D Accelerator 3dfx Voodoo3
Graphics Chipset 3dfx Voodoo3 2000/3000
Driver Version 4.13.02.0028
Video Memory 16 MB
Resolution 1024x768 16bit
Memory 192 MB
Z-Buffer Depth 16bit
Texture Format 16bit
FSAA Disabled Disabled
Rendering Pipeline D3D Software T&L

Ik zal zo ff proberen met fsaa aan.

Ik haalde 565 3dmarks2001 1024*768 alles 16bit :(

Verwijderd

t is gewoon een hoax

jammer....

Verwijderd

Het is GEEN HOAX :D

met die zogenaamde hw t&l haal ik gemiddeld zo'n 100-200 punten meer in 3dmark 2000 :+

UT draait ook als een zonnetje, maar weet iemand wat ik het best kan gebruiken voor star trek voyager : elite force ??
'k gebruik nu wickedgl, maar ik moet in 640*480, alles max, spelen om het soepel te laten gaan (en dan nog zakt de fps soms terug naar +- 10 :r )

is bv minigl beter??

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:45 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
Het is GEEN HOAX :D

met die zogenaamde hw t&l haal ik gemiddeld zo'n 100-200 punten meer in 3dmark 2000 :+

UT draait ook als een zonnetje, maar weet iemand wat ik het best kan gebruiken voor star trek voyager : elite force ??
'k gebruik nu wickedgl, maar ik moet in 640*480, alles max, spelen om het soepel te laten gaan (en dan nog zakt de fps soms terug naar +- 10 :r )

is bv minigl beter??
elite force is toch q3 engine?

dan lijkt mij wicked gl de beste optie die ramt er bij mij de meeste fps door met quake engines.

ik merk er werkelijk geen fuck van.. volgens mij had jij gewoon verotte v3 drivers want verschillen van 100-200 2000marks heb ik ook als ik tussen drivers switch.. (deze geven weer 88 minder dan naar mijn mening de beste 1.07)

t is gewoon een hoax als er echt goede soft T&l inzat scheelde dat wel meer dan 100 a 200 puntjes en nog een keer die AA zie je niks van (lees:werkt niet)

ik blijf bij mn conclusie : HOAX
Pagina: 1