2e Netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb nu een tweede netwerkkaart in mijn computer zitten, omdat ik het internet wil sharen met mijn laptop. Het internet zit dus achter netwerkkaart 1, en ik probeer via netwerkkaart 2 -> HUB -> Laptop een LAN op te zetten en dus via de LAN internet te sharen met Winroute of zoiets dergelijks.

Er is alleen 1 probleem. Ik kan nu probleemloos internetten, nog steeds, alleen de 2e netwerkkaart doet het niet goed ofzo, want ik kan m niet pingen vanuit het netwerk, er is geen LAN-verbinding. Nou heb ik vanmiddag hetzelfde opgebouwd bij een vriend, met dezelfde netwerkkaart en laptop, alleen bij hem ipv internet via netwerkkaart 1, via een ISDN kaart. Dus de instellingen kloppen, de kaarten doen het allemaal goed, ik snap dus niet waar het probleem ligt. Ik weet zeker dat de instellingen hetzelfde waren als bij hem. Ligt het aan mijn computer? Kan mijn computer geen 2e netwerkkaart aan ofzo?! :'(

Wat moet ik doen?

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Welke IP's heb je de netwerkkaarten gegeven? Ze moeten iig alletwee in een andere range staan. Geeft verder eens wat meer info: heb je ADSL ofzo? Hoe heb je winroute geconfigureerd?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat de HUB en kabels goed zijn? Branden alle connectie lichtjes?

En anders zou je eens gewoon kunnen proberen de om met de netwerkkaart van je internetverbinding het lokale internet op te komen, dan weet je in ieder geval wáár het probleem ligt.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb @Home, en de bekabeling en HUB werken prima (Had ik ook bij die vriend gebruikt), Winroute heb ik nog niet ingesteld omdat het netwerkje nog niet eens staat.

De 2e Netwerkkaart staat trouwens ook niet bij winipcfg of ipconfig. Ik heb de 2e netwerkkaart het IP 192.168.0.1 gegeven en de laptop heeft 192.168.0.2 en ze zitten allebei op 255.255.255.0... Ook de werkgroep is hetzelfde.

Ik denk dat het probleem bij windows ligt ofzo, de 2e Netwerkkaart werkt gewoon maar half. Hij staat wel in de hardwarelijst, alleen niet bij winipcfg en ipconfig. Ik kan m wel instellen bij Netwerkeigenschappen...

Hellup!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Verder niemand een idee?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik denk dat het probleem bij windows ligt ofzo, de 2e Netwerkkaart werkt gewoon maar half. Hij staat wel in de hardwarelijst, alleen niet bij winipcfg en ipconfig. Ik kan m wel instellen bij Netwerkeigenschappen...
Als je er ook bij vertelt wat voor netwerk kaart je hebt. 2 3Com's kunnen een probleem geven.

En als de ene netwerk kaart wel in systeem staat en niet in winipcfg dan is er een conflict met die 2 kaarten of iets anders. Kijk eens op welke irq's de kaarten zitten.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Nou, de ene kaart is een kaart waarvan ik het merk niet weet :) en de andere is een Realtek RTL8029. Ze zitten beide op IRQ 10, maar windows beweert dat er geen conflicten zijn. Ik heb de kaart ook al in een ander PCI slot gehad, dat heeft ook niet geholpen. Ik kan trouwens niet handmatig het IRQ veranderen.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Als ze alletwee op dezelfde IRQ zitten, heb je een grote kans dat het daar aan ligt, er kan in principe maar 1 kaart per IRQ zijn. Bij oude kaarten kun je de IRQ soms instellen met jumpers op de kaart, zo niet, dan heb je een probleem :?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik denk nu inderdaad dat daar het probleem ligt. Ik kreeg van een vriend de volgende tip:

Ik heb nu de kaarten onderelkaar in de pcislots hangen, en die vriend van me zei dat ik er minstens 1 slot tussen moest laten, dus dat ik maar een andere kaart moet omwisselen met de netwerkkaart. Hij had hier zelf ervaring mee, dus dit ga ik even uitproberen.
Pagina: 1