Opgelicht op Tweakers Vraag & Aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 2.308 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
Mijn vraag

Ik had op V&A een redelijke aanbod gevonden en met die Tweaker gechat. [Verwijderde gebruiker] had al 10 reviews van oudere accounts. Nadat we een prijs hadden afgesproken en ik het geld had overgemaakt werd het stil. Een dag later is het account verwijderd/inactief gesteld.
De deelnemer(s) aan deze discussie (Misayumi) is/zijn niet meer actief op Tweakers en kunnen daardoor jouw bericht niet ontvangen. De reactie-mogelijkheid is daarom uitgeschakeld.
Deze Tweaker had zijn/haar account gelinkt op Facebook maar daar op wordt niet gereageerd en zou ook een nep account kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met zulke gevallen op tweakers? Zou het kunnen dat account op inactief is gesteld door een mod? Volgende stap is aangifte doen bij de politie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik geef het topic een klein zetje richting V&A Feedback

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30
Platte_Band schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:01:
Mijn vraag

Ik had op V&A een redelijke aanbod gevonden en met die Tweaker gechat. [Verwijderde gebruiker] had al 10 reviews van oudere accounts. Nadat we een prijs hadden afgesproken en ik het geld had overgemaakt werd het stil. Een dag later is het account verwijderd/inactief gesteld.

[...]

Deze Tweaker had zijn/haar account gelinkt op Facebook maar daar op wordt niet gereageerd en zou ook een nep account kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met zulke gevallen op tweakers? Zou het kunnen dat account op inactief is gesteld door een mod? Volgende stap is aangifte doen bij de politie?
Enige wat ik kan bedenken, geef het nog een dag, en bij twijfel aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Platte_Band schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:01:

De advertentie is niet meer te zien, kun je aangeven, wanneer je betaald hebt, en hoe lang het dus geleden is, dat je niets meer gehoord hebt? Wanneer dat een paar dagen geleden is, zou het te verklaren kunnen zijn, er gebeuren soms onverwachte dingen in een mensenleven. En niet iedereen is even goed in communicatie.

Maar het feit, dat de advertentie verwijderd is en het profiel op non-actief is gesteld, lijkt verdacht veel op een ban en dan is er natuurlijk wel degelijk iets aan de hand.

Het gelinkte Facebook profiel bestaat al enkele jaren en lijkt me dus wel echt, wanneer verkoper een oplichter zou zijn, heeft hij/zij die naam mogelijk 'geleend' en in 't profiel gelinkt, om betrouwbaar over te komen? In dat geval zou het goed zijn, als een mod/admin die Facebook link uit het profiel weg zou kunnen halen, om overlast voor die persoon te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Marly schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:55:
[...]

De advertentie is niet meer te zien, kun je aangeven, wanneer je betaald hebt, en hoe lang het dus geleden is, dat je niets meer gehoord hebt?
...

Maar het feit, dat de advertentie verwijderd is en het profiel op non-actief is gesteld, lijkt verdacht veel op een ban en dan is er natuurlijk wel degelijk iets aan de hand.

Het gelinkte Facebook profiel bestaat al enkele jaren en lijkt me dus wel echt
...
Laatste contact op 26 oktober, na het betalen, dus niet bijster lang geleden. Een goede kans dat de identiteit wordt geleend van dat facebook account, ik weet niet of dat je op tweakers moet inloggen op je facebook om die te koppelen of gewoon kan linken.

Het vreemde is dat het niet voor heel veel geld is (30€) en dat volgens de reviews mensen zaken hebben gedaan voor hele consoles. Misschien waren er meerdere advertenties open van diegene en werden meerdere mensen tegelijk gescammed om het het waard te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Nee, ik weet ook niet, of je op Facebook/twitter etc. moet inloggen, om je account te koppelen, was hier al lid, lang voordat ik 'n FB-account had, en heb die accounts later nooit gekoppeld, vooral ook omdat ik FB heel 'klein' wil houden, met alleen echte vrienden.

't Bedrag van € 30 is inderdaad niet veel, het gebeurt wel, ook soms op ebay, dat 'n oplichter een paar goedkope spullen geheel correct koopt/verkoopt, om wat goede feedback te krijgen, om dan vervolgens met een duur artikel z'n slag te slaan. Maar met € 30? Mogelijk inderdaad meerdere advertenties, of betreffend item (betrof het 'n populair artikel?) aan meer mensen tegelijk verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Marly schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:39:

Maar met € 30? Mogelijk inderdaad meerdere advertenties, of betreffend item (betrof het 'n populair artikel?) aan meer mensen tegelijk verkocht...
Het waren gebruikte xbox 360 controllers. Lijkt me niet een heel populair item. Dus daarom neig ik nog steeds om te denken dat er iets fout is gegaan (onterechte ban?) ipv scam. En kan die persoon niet meer kijken aan wie hij de controllers heeft verkocht en wat het adres was. Is er misschien een manier om te achterhalen waarom die gebanned is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platte_Band schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:25:
[...]

Het waren gebruikte xbox 360 controllers. Lijkt me niet een heel populair item. Dus daarom neig ik nog steeds om te denken dat er iets fout is gegaan (onterechte ban?) ipv scam. En kan die persoon niet meer kijken aan wie hij de controllers heeft verkocht en wat het adres was. Is er misschien een manier om te achterhalen waarom die gebanned is?
Wacht even de reactie van een (V&A) mod af. Nu is het alleen speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Hoe krijg ik zo'n mod te pakken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
In principe lezen ze 't hier wel, maar ze zitten natuurlijk ook niet 24/7 op Tweakers, anders kun je @Verwijderd of @Microkid 'n DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:27
Lijkt wel enigzins op de tweede recensie.
Op maandagavond een prijs overeengekomen en het geld overgemaakt. Dinsdagavond laat nog niks gehoord dus maar even gevraagd om een statusupdate. Volgende dag bericht dat het die dag of dag erna (donderdag) verzonden zou worden.

Woensdag en donderdag niks meer gehoord, uiteindelijk vrijdagavond bericht dat ze verzonden waren.
Vond het wat stroef verlopen, moest naar mijn idee telkens zelf navragen of het pakket al verzonden was. Uiteindelijk vanmiddag (zaterdag) het pakketje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
celshof schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:17:
Lijkt wel enigzins op de tweede recensie.

[...]
ja, maar ik kan niet meer PM-en omdat het account op non-actief is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Via DM afgehandeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.