Hey mede tweakers,
Ik ben al maanden aan het zoeken naar een htcp, maar weet niet zeker of dit nog wel zo te noemen is met de taken die ik het mee wil geven.
Ik heb al zo veel artikels gelezen hierover, en de meeste zijn ook al redelijk verouderd, ik kom er gewoon zelf niet meer uit.
Ik wil de volgende taken met mijn pc kunnen doen:
• ik wil met mijn htpc content op mijn 4k tv laten zien (films, muziek,foto,ip camera's maar ook youtube of andere pagina's ermee kunnen browsen)
• ik wil diezelfde pc als nas gebruiken
• ik wil er direct op kunnen downloaden, deze moet dan ook bestanden kunnen repareren en uitpakken
• zoals eerder vernoemd moet hij mijn camera beelden opnemen vanuit ip camera's.
zoals hierboven vermeld wil ik er heel veel van, maar ik heb er ook verwachtingen van want het moet het liefst een systeem zijn dat:
• niet te duur in verbruik is omdat deze dus 24/7 gaat aanstaan.
• liefst lang mee gaat in jaren.
• snel laden, en snel in gebruik zijn.
• niet te duur qua aanschaf is.
• stabiel systeem, weet dus niet of windows 10 hiervoor geschikt is.
• ik kan een systeem zelf in elkaar bouwen echter van software heb ik weiniger verstand dus moet ook heel gebruiksvriendelijk zijn.
Nu snap ik dat ik weer uiterste van elkaar vraag, en vind ik prestatie en duurzaamheid/gemak belangrijker als een prijs, dus daar kan ik makkelijk aanpassingen in maken als het moet.
Nu zie ik deze week weer in de BBG een systeem van 400 euro staan, nu kan ik me goed voorstellen dat dit niet een systeem is waar ik mee uit de voeten kan, of wel?
Product Prijs Act. prijs
Processors Intel Pentium G4560 Boxed € 89,50 € 71,95
Barebones ASRock DeskMini 110 € 133,25 € 133,25
Geheugen intern Crucial CT2K4G4SFS824A € 84,57 € 85,53
Solid state drives Sandisk SSD Plus (TLC) 120GB € 55,91 € 55,91
Kabels Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter € 27,50 € 27,50
Totaalprijs bij opstellen BBG € 390,73 € 374,14
Ik heb eventueel ook eigen onderdelen die ik kan gebruiken mocht dit nodig zijn zoals:
nividia gtx 760
nvidia gtx 1060
intel i5 4670 met bijbehorend moederbord.
550w voeding.
16gb ddr 3 geheugen.
120gb ssd schijf
meedere 1tb hdd
op de gtx 760 na is dit mijn gewone pc, maar ben bereid om daar onderdelen uit te pakken als dat voor mijn htpc echt voordeel zou hebben.
zou iemand mij eens kunnen uitleggen, wat ik het beste qua hardware kan gebruiken/ software kan gebruiken en op wat voor een prijs ik dan zou uitkomen.
Als het natuurlijk mogelijk is wat ik wil.
enorm bedankt alvast,
een mede tweaker die er echt niet meer uitkomt.
Ik ben al maanden aan het zoeken naar een htcp, maar weet niet zeker of dit nog wel zo te noemen is met de taken die ik het mee wil geven.
Ik heb al zo veel artikels gelezen hierover, en de meeste zijn ook al redelijk verouderd, ik kom er gewoon zelf niet meer uit.
Ik wil de volgende taken met mijn pc kunnen doen:
• ik wil met mijn htpc content op mijn 4k tv laten zien (films, muziek,foto,ip camera's maar ook youtube of andere pagina's ermee kunnen browsen)
• ik wil diezelfde pc als nas gebruiken
• ik wil er direct op kunnen downloaden, deze moet dan ook bestanden kunnen repareren en uitpakken
• zoals eerder vernoemd moet hij mijn camera beelden opnemen vanuit ip camera's.
zoals hierboven vermeld wil ik er heel veel van, maar ik heb er ook verwachtingen van want het moet het liefst een systeem zijn dat:
• niet te duur in verbruik is omdat deze dus 24/7 gaat aanstaan.
• liefst lang mee gaat in jaren.
• snel laden, en snel in gebruik zijn.
• niet te duur qua aanschaf is.
• stabiel systeem, weet dus niet of windows 10 hiervoor geschikt is.
• ik kan een systeem zelf in elkaar bouwen echter van software heb ik weiniger verstand dus moet ook heel gebruiksvriendelijk zijn.
Nu snap ik dat ik weer uiterste van elkaar vraag, en vind ik prestatie en duurzaamheid/gemak belangrijker als een prijs, dus daar kan ik makkelijk aanpassingen in maken als het moet.
Nu zie ik deze week weer in de BBG een systeem van 400 euro staan, nu kan ik me goed voorstellen dat dit niet een systeem is waar ik mee uit de voeten kan, of wel?
Product Prijs Act. prijs
Processors Intel Pentium G4560 Boxed € 89,50 € 71,95
Barebones ASRock DeskMini 110 € 133,25 € 133,25
Geheugen intern Crucial CT2K4G4SFS824A € 84,57 € 85,53
Solid state drives Sandisk SSD Plus (TLC) 120GB € 55,91 € 55,91
Kabels Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter € 27,50 € 27,50
Totaalprijs bij opstellen BBG € 390,73 € 374,14
Ik heb eventueel ook eigen onderdelen die ik kan gebruiken mocht dit nodig zijn zoals:
nividia gtx 760
nvidia gtx 1060
intel i5 4670 met bijbehorend moederbord.
550w voeding.
16gb ddr 3 geheugen.
120gb ssd schijf
meedere 1tb hdd
op de gtx 760 na is dit mijn gewone pc, maar ben bereid om daar onderdelen uit te pakken als dat voor mijn htpc echt voordeel zou hebben.
zou iemand mij eens kunnen uitleggen, wat ik het beste qua hardware kan gebruiken/ software kan gebruiken en op wat voor een prijs ik dan zou uitkomen.
Als het natuurlijk mogelijk is wat ik wil.
enorm bedankt alvast,
een mede tweaker die er echt niet meer uitkomt.