Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste Tweakers,

Na een paar dagen zoeken naar een nieuwe smartphone ben ik uit gekomen op 2 telefoons. De Xiaomi Redmi Note 4x 4GB en de Maze Alpha.

Na verschillende benchmarks, filmpjes, discussies en fora's gelezen te hebben, ben ik er nog niet helemaal uit.

De Xiaomi schijnt niet in het Nederlands te zijn en de Maze Alpha schijnt een mindere camera te hebben. Beide zaken zijn niet zo relevant voor mij. Verder is de Maze Alpha wat aan de zware kant, maar is dan wel weer mooier(imo).

Om nou mijn keuze te baseren op deze, voor mij, ondergeschikte zaken vind ik wat ondoordacht.

Daarom schakel ik graag de hulp in van een community die er meer verstand van heeft. Jullie.

Wat zijn nou de duidelijke verschillen tussen deze 2 smartphones? Wat zou nou echt dé reden kunnen zijn om voor de ene en niet voor de andere telefoon te kiezen?

(als het enig verschil maakt: ik blijf bij T-Mobile)

En als er een beter alternatief is, aarzel dan niet om het te melden.
Ik dacht als goedkopere alternatief nog aan de Xiaomi Redmi 4x 4GB.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Twijfel niet om vragen te stellen!

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Je openingspost is al erg compleet, maar kun je nog even het volgende toevoegen:
- Budget
- Wensen / eisen met betrekking tot specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Beste Rens,

Geen probleem, je hebt gelijk!

25 euro is het absolute maximum wat ik wil uitgeven aan een telefoon per maand. Het abonnement dat ik ga afsluiten is 16 euro. Dus dat betekent maximaal 216 euro voor het toestel. Maar eerlijk gezegd zoek ik eerder iets in de range van 120-160 euro.

Ik heb slechte ervaringen met dure toestellen die binnen een jaar kapot gaan. Dode pixels, kapotte volume knoppen. Home buttons die niet werken. Dock connectors die sporadisch werken.

Wat ik nu vooral wil is dus een smartphone die de duur van mijn abonnement, 2 jaar, mee gaat. En eigenlijk vind ik het ook wel fijn dat het een snelle telefoon is. Dus apps die snel opstarten etc. Oh en de helderheid. Voordat ik ga slapen, gebruik ik mijn telefoon nog enkele minuten. Ik zou hem graag heel laag willen kunnen zetten.

Hoop dat het nu duidelijk is? Anders stel gerust nog vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Xiaomi is meer gebruikt hier dan Maze, dus voor ondersteuning en assecoires denk ik dat Xiaomi de betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut voor de Xiaomi gaan. De ondersteuning en software updates zijn zoveel beter.

Daarnaast kan je een International versie van de ROM op je xiaomi hobbyen (zie het xiaomi topic of een van de vele andere topics hierover) en heb je gewoon alle talen er op :)

Bekijk anders kimovil.com even, dan kan je alle telefoon op prijs uitzoeken en vergelijken (VS knop bij hover over de telefoonafbeelding, max4 per vergelijk :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Wat @swhnld zegt.

Wat ik daarnaast toe kan voegen is dat de bouwkwaliteit van de RedMi series erg hoog is. Het oogt misschien niet zo hoogwaardig als de duurdere telefoons ( of course), door het gebruik van plastic. Maar het zorgt wel voor een goede bouwkwaliteit. Daarbij hoef je niet heel handig te zijn om een scherm, achterkantje, camera, usb-connector of knoppen te kunnen vervangen aan het toestel (ervaring met alle 5). Dus als je een telefoon wilt die minimaal 2 jaar mee moet gaan, is Xiaomi daarbij wel een goed merk.

Helaas heb ik geen ervaring met Maze, dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

Oh, en de helderheid kan bij de Redmi 4x erg laag. Ik netflix savonds nog wel eens in bed, maar met de laagste helderheid kan ik een film niet normaal volgen, dus wat dat betreft zit dat zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Bedankt voor jullie antwoorden. Het heeft me erg goed geholpen!

@Verwijderd met name Kimovil is een pareltje die ik nog niet kende.

Voordat ik definitief de Xiaomi Redmi Note 4, 4GB 62GB Global ga kopen heb ik nog 3 vragen.
1. Wat houdt 'global' in? Zijn andere smartphones niet global?
2. Vertrouwen jullie de site Geekbuying.com? Het ziet er wat hotseknots uit.
3. De zwarte versie van dit toestel is alleen verkrijgbaar vanuit het magazijn in Hong Kong. Betekent dit dat ik hier import fees over moet betalen? Is dit niet het geval als ik een grijze uit het Duitse magazijn zou bestellen?

Deze link heb ik gebruikt nadat ik doorverwezen was van Kimovil: https://www.geekbuying.co...93.html?source=ShareAsale

Nogmaals bedankt voor jullie tijd, hulp en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb een Xiaomi MI5, en kan beamen wat hierboven al staat: de helderheid van het scherm kan echt heeeel laag. Zo laag zelfs, dat hij in het donker niet helder genoeg is :) Ik heb hem altijd op 10% staan, en dat is voor 's nachts prima!

Je zou eens kunnen proberen te checken bij Aliexpress; dan weet je vrijwel zeker dat hij aankomt. Als je kan kopen bij de alishop Goldway uit Hong Kong dan kun je kiezen voor dutyfree delivery. Kost wel zo'n 20 euro, maar dan sturen ze hem via de UK of Duitsland naar Europa, zodat hij bij binnenkomst in NL geen importheffingen meer over zich heen krijgt...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Globaal versie ondersteund de 4G frequenties die we hier gebruiken en is meertalig (niet alleen Chinees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:39

Tahref

God bless you

Ik raad je aan om hem via banggood te kopen.

https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1148122.html

Heb de mijne hier ook gekocht en door 'Priority Direct Mail' als verzend methode te kiezen voorkom je extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Oosterhouter schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:36:
1. Wat houdt 'global' in? Zijn andere smartphones niet global?
Er zijn twee soorten globals. Meestal onderscheiden shops het met 'global ROM' en 'global version'.

Global ROM:
De telefoon heeft standaard de Global ROM. De Rom die geschikt is voor heel de wereld (mist alleen de Nederlandse taal ;w )

Global Version
Niet alleen de ROM is gemaakt voor de rest van de wereld, de rest ook.
- Ondersteuning voor band 20
- Global ROM
- Engelstalige verpakking (meestal)
- Oplader geschikt voor Nederland (dus geen brak verloopje die áltijd in het stopcontact blijft hangen :F )
2. Vertrouwen jullie de site Geekbuying.com? Het ziet er wat hotseknots uit.
Samen met Ibuygou en gearbest waarschijnlijk de meest gebruikte shops voor Xiaomi hier op Tweakers. Prima website dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oosterhouter
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Ik heb zojuist besteld via Geekbuying.com met DHL Economy.

Als mensen ooit dezelfde vraag hebben over de import fees. Op Invoercalculator.nl vond ik dit:
Bestelbedrag
Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Hey mensen.

Ik wilde voor de laatste keer nog even terugkoppelen. Daarna mag er wat mij betreft een slotje op. Ondanks DHL Economy ging er nog het een en ander fout.

DHL vertelde me dat de douane twee keer mijn order had aangeslagen. De eerste keer moest ik 24,90 betalen. Net overgemaakt en 5 minuten later kreeg ik een nieuw bericht voor een bedrag van 48 euro. DHL opnieuw gebeld en moest het weekend afwachten.

Het bleef gelukkig bij 24,90. Dus mocht er iemand hetzelfde traject willen bewandelen. Dan weet je wat je kan verwachten.

Nogmaals bedankt. Ik ben tot nu toe erg blij met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:39

Tahref

God bless you

Was ik al een beetje bang voor. Gelukkig is het bij die 24,90 euro gebleven.
Zover ik onderzoek heb gedaan is het beter om volgende keer via banggood met Priority Direct Mail (of gearbest met Priority Direct Mail / EU Express?) inkopen te doen om douane kosten te voorkomen. In ieder geval veel plezier met je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Ja ik dacht met die informatie van invoercalculator.nl. Zolang ik onder de 150 euro blijf, ben ik goed. Bleek niet zo te zijn. Volgens mij werken ze ook steekproefgewijs. Misschien heb ik pech gehad. Ach het is nog steeds veel meer waar voor je geld dan elk merk die ik hier kan kopen.
Pagina: 1