Nieuwe koeler voor Intel Core i5-6600K Boxed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een nieuwe (lucht)koeler voor mijn Intel Core i5-6600K Boxed. Ik heb momenteel de Cooler Master Hyper 212 EVO maar hier van is 1 schroefpootje afgebroken waardoor hij met slechts 3 punten goed vast zit.
Echt te kort aan koeling heb ik volgens mij niet, want heb mijn CPU nog nooit boven de 55 graden zien gaan, maar sinds de aankondiging van diverse nieuwe Cooler Master koelers ben ik wel gaan denken om deze toch maar eens te vervangen

Wat is je budget?
Max €100, alles daaronder is natuurlijk ook goed

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merk voorkeuren, maar heb een goede ervaring met de Hyper 212 EVO. Eventueel een AIO waterkoelsysteem zou ook goed zijn, maar denk niet dat het nodig is gezien de max temp van mijn CPU

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Link naar mijn inventaris

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 01-11-2017 10:52 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Deze, heb hem zelf ook, echt een aanrader. :) Weet alleen niet of hij in je kast past.

https://www.alternate.be/.../product/1119638?lk=17442

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:12
Een goede koeler hoeft niet eens zo duur te zijn.

pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Deze levert uitstekende prestaties en dat maakt een goede overclock mogelijk(mocht je dat willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
pricewatch: Noctua NH-U14S
of
pricewatch: Noctua NH-U12S

Makkelijke installatie, hele goede prestaties en doodstil. En nooit problemen met hoog RAM geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door ETHART op 01-11-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Dank u allen voor de suggesties tot dusver, ik ga ze eens vergelijken met elkaar! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 01-11-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:55
Kijk eens bij Foritain of pclinde. Zij hebben meerdere luchtkoelers gereviewd in diverse prijsklassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Noctua's vallen sowieso al af vanwege; ja, toch de kleur...

Momenteel neig ik het meeste naar de Scythe Mugen 5 PCGH, maar het is idd wel ff een dingetje of deze gaat passen. Dus ik moet thuis ff beetje opmeten enzo of dit eventueel gaat.
Anders ga ik (tot nu toe) voor de Dark Rock 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pricewatch: Arctic Freezer 33 presteert beter en stiller dan een Cooler Master 212 Evo en maar een klein beetje minder dan de Mugen 5 PCGH, wel is hij een stuk goedkoper. Geen idee of je gaat overklokken, maar zonder overklokken is de Freezer 33 echt ruim voldoende en een leuke overclock kan ook prima. Hij is ook niet zo groot. Een Dark Rock 3 is pas zinvol voor zware overclocks of als je hem gewoon mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik ben idd niet van plan om te gaan overclocken, want voor wat ik tot nu speel is de snelheid meer dan voldoende...

Bedankt, ik ga deze ook eventjes meenemen in de overwegingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik denk dat ik maar voor die Arctic ga aangezien ik toch niet van plan ben om te gaan overclocken oid.
Nu is alleen de vraag of ik voor de "normale" Arctic Freezer 33 ga, of voor de Arctic Freezer 33 PLUS.

Dus even de volgende vraag; ga ik die extra fan (push-pull) merken in temperatuur?
Of gewoon laten voor wat het is aangezien ik al een 120mm fan heb zitten aan die kant van mijn pc (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/oqwvfq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de PLUS zullen de temperaturen wel wat lager zijn, maar de normale versie is ook al ruim voldoende als je toch niet gaat overklokken en het verschil zal niet heel groot zijn. Voor jouw gebruik zal het weinig uitmaken. De normale versie neemt natuurlijk wel minder ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
En zojuist de Arctic Freezer 33 besteld. Bedankt voor alle input mensen, hier mag een slotje op _/-\o_

Pagina: 1